اخبار داغ

معاون فروش توزیع برق منطقه ای زنجان:

استان زنجان پایلوت اجرای طرح فهام است/ نرخ پرداخت های غیرحضوری زنجان 50 درصد است

استان زنجان پایلوت اجرای طرح فهام است/ نرخ پرداخت های غیرحضوری زنجان 50 درصد است
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق منطقه ای زنجان گفت: استان زنجان در بین شش استان کشور به عنوان پایلوت اجرای طرح فهام پیش بینی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ "منصورحسینی" معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق منطقه ای زنجان در گفت و گو با خبرنگارموج رسا, درخصوص تحقق شعار سال " اقتصادمقاومتی اقدام وعمل" اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی جایگاه ویژه ای در صنعت برق دارد و راهکارهای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی درحوزه برق باید مورد توجه قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "منصورحسینی" معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق منطقه ای زنجان در گفت و گو با خبرنگار, موج رسا, , درخصوص تحقق شعار سال " اقتصادمقاومتی اقدام وعمل" اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی جایگاه ویژه ای در صنعت برق دارد و راهکارهای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی درحوزه برق باید مورد توجه قرار گیرد.,

حسینی با بیان این مطلب که یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی در شرکت های توزیع برق بحث کاهش تلفات انرژی و افزایش بهره وری است، گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان از یک سال گذشته اقدام به نصب سیستم های هوشمند لوازم اندازه گیری و کنتورهای قرائت از راه دور مشترکین کرده است.

,

 

,

*کاهش مراجعه مامور برق به درب منازل مردم

, *کاهش مراجعه مامور برق به درب منازل مردم,

وی گفت: قرائت کنتور و ثبت مصرف برق مشتریان به روش های متداول  یعنی مراجعه ماموربرق برای قرائت کنتور عملی است که از لحاظ اقتصادی هم سبب به وجود آمدن خطا در قرائت می شود و همچنین این امر موجب ضرر اقتصادی به هر یک از طرفین بهره بردار و مصرف کننده شده و هزینه های مربوط به نیرو های انسانی نیز متوجه شرکت های توزیع  است.

,

این مسئول ادامه داد: سیستم های قرائت خودکار کنتوربرق  راهکاری برای حل این معضل بود که از سال گذشته راه اندازی و امسال نیز با جدیت دنبال خواهد شد.

,

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق منطقه ای زنجان خاطرنشان کرد:در این روش که نیازی به مراجعه مامور قرائت به محل استقرار کنتور مشترکین نیست،این قابلیت وجود دارد که میزان برق مصرفی کنتور هر یک از مشترکین را به صورت آنلاین با استفاده از زیر ساخت های شبکه در اختیار شرکت توزیع برق قرار دهد. وی ادامه داد: افزون بر آن می تواند در مواقع اضطراری  نیز اقدام به قطع  انشعاب از راه دور کرد.

,

این مسئول با اشاره به اینکه  به هر حال  قرائت کنتورها به صورت از راه دور فقط برای پایین آوردن هزینه ها نیست، افزود: بلکه برای اجرا و اعمال سیاست گذاری دولت در امر نظارت و کنترل بر مصارف انرژی نیز از دیگر اهداف آن است.

,

 وی ادامه داد: در همین راستا در سالی که گذشت توانستیم تمامی 164مشترکین برق بالای یک مگاوات استان را به این سیستم مجهز نماییم که در اولویت های بعدی از مجموع 105 مشترکین صنعتی برای 81 مشترک 501 تا هزار کیلووات و همچنین از مجموع 115مشترک سنگین برای 108مشترک350 تا400کیلووات استان زنجان سیستم قرائت از راه دور نصب و راه اندازی شده است.

,

 

,  ,

*راه اندازی قرائت از راه دور برای مشترکین بالای 250 کیلو وات

, *راه اندازی قرائت از راه دور برای مشترکین بالای 250 کیلو وات,

 وی تاکید کرد: به امید خدا و با همت پرسنل خدوم این شرکت تا پایان خردادماه سال جاری تجهیزات قرائت و کنترل از راه دورلوازم اندازه گیری مشترکین بالای 250کیلووات نیز نصب وبه بهره برداری خواهد رسید.

,

این مسئول گفت: در راستای اهداف صنعت برق ایران برای ایجاد شبکه هوشمند انرژی، بعنوان اولین گام، طرح ملی فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی ( فهام )ابلاغ شد.

,

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق منطقه ای زنجان خاطرنشان کرد: در چارچوب این طرح برای یک میلیون مشترک برق در ۶ استان ایران کنتور هوشمند نصب می‌شود که استان زنجان نیز به عنوان پایلوت انتخاب شده است.

,

وی گفت:  این شرکت درخصوص اجرای طرح فهام جزو شرکت های پیشرو محسوب شده و تاکنون توانسته است کنتور 2000 مشترک برق دیماندی را مجهز به این سیستم نماید و 591دستگاه دیگر نیز برای مشترکین تک فاز و سه فاز عادی نصب کند تا با این اقدام بتواند ضمن فراهم کردن بستر اصلاح الگوی مصرف برق و امکان اعمال مدیریت بار توسط شرکت توزیع در شرایط عادی و اضطراری، دخالت و خطای نیروی انسانی در قرائت و صدور قبض و بهبود یابد.

,

حسینی افزود: همچنین اجرای این طرح موجب کاهش تلفات غیر فنی و مانیتورینگ تلفات فنی شبکه توزیع شود.

,

 

,

*پرداخت قبض با سامانه 1521

, *پرداخت قبض با سامانه 1521,

وی در پایان به میزان مشارکت مردم در پرداخت غیرحضوری قبوض برق از طریق سامانه 1521 اشاره کرد و تاکید کرد:  یکی از دسترس‌ترین ابزارها برای پرداخت غیر حضوری قبوض، تلفن است.

,

این مسئول تصریح کرد: مشترکین برق می ‌توانند از طریق تماس با شماره 1521  قبض‌های خود را پرداخت کنند که تاثیر بسزایی در صرفه جویی در زمان و هزینه ها دارد.

,

وی گفت: و لی متاسفانه علیرغم اطلاع رسانی های صورت گرفته نرخ پرداخت های غیرحضوری استان زنجان 50درصد است که این میزان از نرم کشوری پایین بوده و ضرورت پرداخت غیرحضوری قبوض برق بیشتر از پیش احساس می شود.

,

حسینی افزود: امیدواریم با همکاری مردم در سالی که مزین به شعار اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل است این میزان را به 100درصد نزدیک کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه