اخبار داغ

آثار برجام از زبان شهروندان یاسوجی/

واکنش شهروندان یاسوجی به غارت دارایی های ایران توسط آمریکا

واکنش شهروندان یاسوجی به غارت دارایی های ایران توسط آمریکا
شهروندان یاسوجی در واکنش یه غارت اموال ایران توسط دادگاهی در آمریکا واکنش نشان دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل ازبویرخبر،،وصل نشدن بانک های ایرانی به سوئیفت و عمل نکردن طرف مقابل به تعهدات برجام و به یغما رفتن صنعت هسته ای ایران به گونه ای رقم خورد که هنوز برخی از مسئولان عالی رتبه این موضوع و غارت اموال ایران را نقض برجام نمی دانند و بر این تکیه دارند که برجام را مردم لمس کرده اند و آفتاب بر جام همیشه طلوع خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بویرخبر,

 

,

, ,

یکی از شهروندان یاسوج در گفتگوی میدانی خبرنگار ما در مورد برجام, پولهای بلوکه شده و حتی وضعیت مردم بعد از اجرای برجام گفت: در این چند سال که از گفتن توافقات لوزان، سویس، ژنو و برجام و هر چیز دیگری می گذرد ما  فقط یک چیز را لمس کرده ایم و آن هم گرانی، کرایه بالا و بی پولی، جیب خالی و حتی نرسیدن به مقصود است.

,

 

,

دولت در اجرای برنامه هایش درمانده است

,

 

,

وی با بیان اینکه دولت در برنامه های خود درمانده است که نشان از بی برنامگی می دهد،بیان کرد: ما هیچگونه امیدی به دولت تدبیر نداریم، چون نتوانسته است درد مردم را بفهمد و فقط به کشورهای خارجی چشم دوخته و ظرفیت های داخلی را رها کرده است.

,

 

,

برجام را به خوبی حس کرده ایم؟!

,

علی که یکی از جوانان فروشنده در شهر یاسوج است، ابراز کرد: دولت وعده های زیادی به مردم داده اما امروز می بینیم بیش از هزار100روز از وعده صد روزه گذشته و وضع ما بدتر از دیروز شده است.

,

 

,

آخرش نفهمیدیم پولهای بلوکه شده چقدر بود!

,

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ما در مورد غارت 2میلیارد دلار از پولهای بلوکه شده ایران توسط آمریکا گفت: من همیشه اخبار را پی گیری می کنم در اول مذاکرات دولت روحانی در مورد پولهای بلوکه شده گفته بود که 120میلیاد دلارطلب داریم بعد گفت  15میلیارد و حالا شده 10میلیارد، و آخرش نفهمدیم چند تومان طلب داشتیم.

,

 

,

این شهروند هم استانی تصریح کرد: نباید با اینگونه حرفهای بچه شاد کن مردم را گول زد و آنها را نادیده گرفت، دولت باید بداند که مردم می فهمند و می دانند که دنیا چه خبر است و نباید با این وعده ها توخالی آن را به بیراهه کشاند.

,

 

,

ذلیل شده ایم، همین؟

,

علی با انتقاد از رویکرد دیپلماسی دولت یازدهم گفت: دستگاه دیپلماسی دولت یازدهم خلاف برخی که می گویند خوب عمل کرده بسیار ضعیف بوده که نشانه آن تهدید کردن کوچک ترین کشور ها علیه ایران بوده است.

,

 

,

وی یکی دیگر از گستاخی های غرب علیه ایران را  غصب و دزدی پولهای بلوکه شده ایران توسط آمریکاییها دانست و افزود: باید به حال این دولت و تفکراتش در برابر دزدان و غارتگران خندید.

,

 

,

تاکی تقصیر احمدی نژآده؟

,

این شهروند هم استانی با بیان اینکه نمی توان بد عمل کردن خود را گردن دیگری انداخت، تصریح کرد: مثال این دولت اینگونه بوده که می گفتند من نبودم دستم بود، که نمونه بارز آن کم کاری دولت بوده که آنرا گردن دولت قبل می نهد ،سه سال از عمر این دولت می گذرد و فقط دولت قبل را مقصر می داند که شرم دارد.

,

 

,

علی با بیان اینکه دولت یازدهم ما  را ذلیل و خار کرده است و جلوی دشمن بسیار ضعیف به نظر رسیده ایم،بیان کرد: هر روز که می گذرد یک کشور علیه ما سخن می گوید، یکی ما را تهدید می کند و یکی پولهای ما را می دزد و ما هم همچنان می خندیم ؟!!

,

 

,

بی پولی را با برجام به خوبی حس کردم

,

یکی دیگر از شهروندان یاسوجی که از وضعیت بغرنج خودش گلایه داشت، گفت: والا بلا دولت آقای روحانی ما را از نان و نوا انداخته است و مانده ایم که چگونه مایحتاج خانواده امان را تأمین کنیم.

,

 

,

مال همسایه را دزد برد؟

,

اکبر یکی از بنگاه داران یاسوجی در جواب خبرنگار ما در مورد برجام و پولهای بلوکه شده ایران گفت: من کاری به برجام، فرجام و اینها ندارم و فقط این را می گوییم که می گویند حواست به مال خودت باشه مال همسایه را دزد برد.

,

, ,

وی با بیان اینکه دولت فعلی ضعیف ترین دولت در تمام طول انقلاب بوده که نشانه آن کرنش کردن آن در جلوی غرب و آمریکاست، بیان کرد: همیشه نمی شود با خنده سر مردم را کلاه گذاشت و باید دانست که حریف با این خنده ها خنجر خودش را خواهد زد.

,

 

,

دوستی گرگ و میش قابل تضمین نیست؟

,

این شهروند یاسوجی با بیان اینکه هیچ موقع نمی توان دوستی گرگ و میش را تضمین کرد، بیان کرد: مثال ما همان مثال گرگ و میش است و نباید از حربه های گرگ غافل شد.

,

 

,

اکبر با تأکید بر اینکه اگر دولت یازدهم نتواند حق مردم و خودش از آمریکاییها را بگیرد برای همیشه منفور خواهد شد،بیان کرد: دولت قبل اگر مشکلی هم داشت ولی اقتدار را برای ملت آورده بود و امروز نمی شود برای دوستی با دیگران خودت را ضعیف و ذلیل جلوه دهی؛ ما این دوستی را نمی خواهیم.

,

 

,

گرانی را لمس کرده ایم

,

وی در ادامه با بیان اینکه ما چیزی از برجام ندیده ایم و فقط گرانی را لمس کرده ایم وبس،گفت: چرا دولت دوست دارد فقط بگویید مردم برجام را حس کرده اند، درست است آن را حس کرده ایم اما حسی از نوع گرانی، بی پولی و دردبدری که همه آن را عینه می بینند.

,

, ,

یکی دیگر از شهروندان یاسوجی در جواب خبرنگار ما در مورد برجام و غارت اموال ایران توسط آمریکا گفت: نباید به دشمن اعتماد بیش از اندازه کرد چون دشمن همیشه اگر هم روزی دوست شود به دنبال ریختن زهر خودش است.

,

 

,

دولت روحانی دولتی تنهاست!!

,

محمد امین با بیان اینکه نباید دولت را بیش از اندازه مورد نقد قرار داد و باید از دولتمردان در برابر دشمن دفاع کرد،افزود:دولت روحانی دولتی تنهاست که بیشتر از همه دولتها مورد نقد قرار گرفته است و باید کمی آنرا نیز یاری کرد.

,

 

,

وی با بیان اینکه در حال حاضر چیزی از برجام ندید هایم که همه نشان از بد عهدی طرف مقابل است، گفت: یکی از مشکلات فعلی دولت استفاده نکردن از ظرفیت های داخلی است که همین موضوع باعث لنگ شدن کارهای دولت شده است.

,

 

,

به فکر مردم باشید تا سیاست ؟!!

,

این شهروند هم استانی با بیان اینکه ایران اسلامی همیشه مقتدر است و نباید این اقتدار را از دست بدهیم، بیان کرد: مسئولان بجای تخریب هم دیگر و انداختن مشکلات به گردن دیگری به فکر معشیت مردم باشند.

,

 

,

خوب است مسوولین در مقابل انتقادات کمی سعه صدر داشته باشد و اینگونه با معدود انتقادات برخورد نکنند. یک سال و نیم پس از توافق ژنو هیچ انتقادی به این توافق در رسانه ملی صورت نگرفت و تیم مذاکره کننده یک طرفه از توافق در رسانه ملی دفاع کردند.اتفاقا این انتقادها می توانست بهترین کمک را به تیم مذاکره کننده بکند و آنها به پشتوانه این انتقادات امتیازات بیشتری از غربی ها بگیرند، همانطور که آمریکا از انتقادات کنگره در مذاکرات استفاده می کرد و امتیاز می گرفت.

,

 

,

مسئله غارت اموال ایران چند روزی است که صدر برخی از خبرگزاریهای ایران و جهان شده است موضوعی که باعث شده که آمریکا به بهانه حقوق بشر بخشی از درآمدهای بلوکه شده ایران را به بهانه دستگیری جاسوسان خود در تهران غصب کند.

,

 

,

اما واقعاً دارایی های بلوکه شده ایران چقدر است.طیب نیا وزیر اقتصاد ضمن رد عدد « 120 میلیارد دلار» پول‌های بلوکه شده که در برخی رسانه‌ها منتشر شده بود، گفت:‌ حدود 35 میلیارد دلار از این دارایی‌ها در شرکت نفتی نیکو سرمایه‌گذاری شده است که مربوط به طرح‌های توسعه‌ای شرکت نفت است و حدود 22 میلیارد دلار در چین به عنوان وثیقه‌های فاینانس موجود است که اگر تمامی این مبالغ را ارزیابی کنید به آن عددی خواهید رسید که رئیس کل بانک مرکزی بیان کرده است.

,

 

,

مجموع ارقامی که توسط دو مسئول اقتصادی دولت اعلام شده 86 میلیارد دلار است، اما نباید از نظر دور داشت که رقم 100 میلیارد دلاری که بابت پول‌های بلوکه شده ایران مطرح شد، مربوط به ماه‌های اولیه اعمال تحریم‌هاست.

,

 

,

, ,

بعد از اینکه تحریم‌های بانکی شدت گرفت، ایران در مرحله اول با تبدیل پول‌ها به یورو و انتقال آن از طریق هالک بانک، عملیات مبادلاتی را تا حدودی انجام می‌داد که بعد از مدتی این کانال ارتباطی هم با اعمال تحریم مسدود شد.

,

 

,

توبه گرگ مرگ است؟!

,

وصل نشدن بانک های ایرانی به سوئیفت و عمل نکردن طرف مقابل در راستای برجام و به یغما رفتن صنعت هسته ای ایران به گونه ای رقم خورد که هنوز برخی از مسئولان عالی رتبه این موضوع و غارت اموال ایران را نقض برجام نمی دانند و بر این تکیه دارند که برجام را مردم لمس کرده اند و آفتاب بر جام همیشه طلوع خواهد کرد.

,

 

,

اما مسئله این است که چرا بعد از تهدایدات آمریکا ، مسئله موشکی و الآن غارت اموال ایران توسط آمریکا و از بین بردن صنعت بزرگ هسته ای هنوز دولت اقرار به شکست و ناتوانی در این پروژه نمی کند، آیا باید همیشه دست به سوی دشمن دراز باشد؟!

,

 

,

منبع:بویرخبر

, بویرخبر,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه