اخبار داغ

مدیر مرکز بهداشت و درمان تاکستان مطرح کرد:

تغذیه سالم با صبحانه روش غلبه بر دیابت

تغذیه سالم با صبحانه روش غلبه بر دیابت
مدیر مرکز بهداشت و درمان شهرستان تاکستان بیماری دیابت یکی از عوامل موثر بر بیماریهای قلبی عروقی و کلیوی می باشد گفت: تغذیه سالم با صبحانه روش غلبه بر دیابت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تاک پرس، جلال رحمانی مدیر مرکز بهداشت و درمان تاکستان در همایش غلبه بر بیماری دیابت تصریح کرد: باشد براساس آمار وزارت بهداشت،درمان وآموزش پزشکی هر 20 ثانیه یک پا در دنیا در اثر دیابت قطع می شود و حدود 420 میلیون نفر در جهان از این بیماری رنج می برند که سهم ایران از این میان حدود 5 میلیون نفر. همچنین تکنولوژی پیشرفته در زندگی روزمره سبب کم تحرکی بیشتر مردم شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تاک پرس,

وی گفت: به منظور غلبه بر دیابت حداقل هفته ای پنج بار و هر دفعه به مدت 30 دقیقه فعالیت بدنی داشته باشیم و پیشنهاد می شود جهت کنترل بیماری دیابت افراد دارای عوامل خطر چاقی، سن بالای 45 سال به آزمایشگاه های پزشکی مراجعه کنند.
عسگر شریف زاده رئیس مرکز بهداشت و معاون بهداشتی شبکه عنوان کرد: در حوزه سلامت با چند چالش مواجه هستیم و اگر پاسخی برای آنها پیدا نکنیم در آینده با مشکلاتی روبرو خواهیم شد علت مرگ ومیر های مردم طبق بررسی های به عمل آمده بیماریهای قلبی وعروقی، سوانح وحوادث و سرطان می باشد.

,
,

وی ادامه داد: در حالیکه در سالیان نه چندان دور علت مرگ مردم بیماریهای واگیر دار بوده است و برای پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر مردم باید خودشان برنامه ریزی کنند والبته دولت و وزارت بهداشت ودرمان نیز در کنار مردم است در ضمن از مشکلات دیگر حوزه سلامت پرخوری، بدخوری و کمبود تحرک می باشد که نیاز به فرهنگ سازی در این زمینه می باشد.

,

سپس دکتر وستا وحدتی راد پزشک واحد پیشگیری و مبارزه با بیماریها مرکز بهداشت شهرستان اظهار کرد: 23 آبان ماه (14 نوامبر) روز جهانی دیابت، سالروز تولد دکتر بانتیگ کاشف انسولین است، هدف از این روز علاوه بر بزرگداشت این دانشمند بزرگ، آگاه کردن هرچه بیشتر دنیا به اهمیت بیماری دیابت است.

,

وی گفت: فدراسیون جهانی دیابت (IDF) ، به مناسبت روز جهانی دیابت، توجه ویژه ای به بحث تغذیه سالم نموده و پیام روز جهانی دیابت امسال را «شروع تغذیه سالم با صبحانه» تعیین کرده است.
وحدتی راد تصریح کرد: در انتخاب غذای سالم باید به دریافت چربی، شکر، نمک کمتر، فیبر بیشتر و پیروی از یک برنامه غذایی منظم توجه کنیم،همچنین برای کنترل قند باید  مصرف سه وعده اصلی و دو تا سه میان وعده در روز گنجانده شود و  صبحانه در اولویت برنامه غذایی باشد.

,
,

وی ادامه داد: باید به میزان مصرف مناسب هر یک از این گروه ها توجه نمود. و یکی از شیوه های آسان برای برقراری این تعادل استفاده از شیوه بشقاب است که در این شیوه توصیه میشود در وعده های اصلی یک چهارم بشقاب پلوخوری را با منابع کربوهیدرات، یک چهارم دیگر را با منابع پروتئین و نصف باقی مانده آن را با منابع سبزیجات غیر نشاسته ای پر نمایید. در ضمن می توانید از یک لیوان شیر کم چرب یا یک پیاله ماست نیز استفاده شود.

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه