اخبار داغ

منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم:

نگاه اشرافی‌گرانه دولت برای جامعه اسلامی ایران سّم است/ دولت سیاست‌هایی برای بهبود اقتصاد کشور اتخاذ کند

نگاه اشرافی‌گرانه دولت برای جامعه اسلامی ایران سّم است/ دولت سیاست‌هایی برای بهبود اقتصاد کشور اتخاذ کند
منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم گفت: مجلس دهم بایستی به دنبال تغییر و تحول باشد، این نگاه اشرافی‌گرانه‌ای که دولت فعلی پیش‌گرفته برای جامعه اسلامی ایران سم است و باید متحول شود و این ایجاد تحولات بر عهده مجلس دهم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اهروصال احمد علیرضا بیگی در جمع مردم شهرستان اهر، با اشاره به اینکه انتخابات یکی از برکات و دستاوردهای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: باوجود تخریب‌هایی که علیه بنده روا داشتند ولی با اعتماد، مردم تبریز، آذرشهر و اسکو بنده را به‌عنوان یکی از شش نماینده این حوزه انتخاب کردند که باید به این مردم نشان داد که انتخاب‌هایشان مثمر ثمر بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اهروصال,

وی با اشاره به اینکه زلزله منطقه ارسباران موجب شد تا همه متوجه شوند که بین مردم و دولت هیچ‌گونه فاصله‌ای وجود ندارد، افزود: تمامی خاطره‌های تلخ و شیرین زلزله هیچ فاصله‌ای در بین خود و دولت را احساس نکردند، نه تنها مردم شهرستان اهر بلکه همه مردم مناطق زلزله‌زده چنین بودند.

,

منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم، بابیان اینکه در زمان زلزله سال ۹۱ اهر، ورزقان و هریس، منابع مالی دولت در آذربایجان شرقی بسیار اندک بود، گفت: برای هزینه منابع مالی دولت که در اختیار استان‌ها قرار داشت اگر اعتباراتی خارج از طی کردن پرسه‌های قانونی دولت می‌شد، مخالفان سیاسی و منتقدان سریعاً انتقاد می‌کردند که مسئولان دولت خلاف قاعده عمل کردند و پس از اتمام کار دولت بازهم دست‌بردار نیستند.

,

زلزله ارسباران فرصتی مناسب برای نشان دادن وحدت ملی بود

,

وی با تأکید بر اینکه آذربایجانی‌های مقیم خارج از کشور در جریان زلزله کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را از مردم این منطقه، دریغ نکرده‌اند، ادامه داد: مردم آذربایجان در روزهای سخت و ناگوار به هم دیگر تکیه می‌کنند و در جلسه‌ای که با حضور آذربایجانی‌های مقیم خارج از کشور داشتیم ۱۴۰ میلیارد تومان جمع‌آوری شد ولی صرف این هزینه را به خود خیرین واگذار کردیم.

,

بیگی زلزله ارسباران را فرصتی مناسب برای نشان دادن وحدت ملی عنوان کرد و تصریح کرد: مردم نوع‌دوست در زمان بحرانی به یاری ارسبارانی‌ها رسیدند و از همه نقاط ایران پهناور کمک‌های ارسالی در بین مردم زلزله‌زده توزیع شد و همین امر، موجب تحقق عینی مدیریت جهادی در منطقه شده بود.

,

وی افزود: مردم خود نظاره‌گر فعالیت و عملکردهای مسئولین هستند و در حالی همین مسئولیت‌ها تا آخر عمر باقی نمی‌ماند بلکه در ذهن مردم کارنامه‌های درخشان باقی خواهد ماند، مردم در انتخابات به شعار و وعده‌های بی‌اساس رأی نمی‌دهند و اساس انتخاب نمایندگان ازنظر مردم عملکرد روشن کاندیداهاست.

,

حضور فعال و موثر در مجلس نیازمند تیمی قدرتمند است

,

منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم، با اشاره به اینکه بیگی به‌تنهایی نمی‌تواند در مجلس پیگیر مطالبات مردمی باشد و حضور در مجلس نیازمند تیمی قدرتمند است، خاطرنشان کرد: ما در حساس‌ترین نقطه کشور یعنی آذربایجانی هستیم و رهبر معظم انقلاب اسلامی منطقه ما را به‌عنوان سر ایران یادکرده‌اند، لزوماً باید نمایندگان این استان برای آذربایجان لایق و قدر باشد، همان‌طوری که مردم به نماینده‌ها رأی می‌دهند وظیفه نماینده نیز این است که برای مواردی که به صلاح و خیر مردم است رأی دهد.

,

وی بابیان اینکه ما برای آذربایجان، سهم بزرگی از بودجه و مسئولیت های حاکمیتی می‌خواهیم، اضافه کرد: برای پیشبرد اهداف گفتمان اصول‌گرایی در مجلس دهم به‌تنهایی صورت نمی‌گیرد بلکه بنده برای پیگیری مطالبات و رفع مشکلات مردم سر ایران نیاز به همراهی هم‌فکرانی که به دور دوم انتخابات مانده‌اند هستم واز مردم اهر و هریس می خواهم به حسینیان رای دهند.

,

بیگی گفت: نمایندگان اصول‌گرایی به اعتماد مردم پایبند خواهند بود و کاندیداهای این ائتلاف افرادی نیستند که تا موقع انتخابات در کنار مردم باشند و بعد از انتخابات حتی از سرکشی به حوزه انتخابیه امتناع کنند.

,

جوانان با این وضع کشور نمی‌توانند به فکر ازدواج و یا اشتغال باشند

,

وی اوج مشکلات کشور را در بحث اقتصادی ذکر کرد، بیان داشت: جوانان با این وضع کشور نمی‌توانند به فکر ازدواج و یا اشتغال باشند که همین نقاط ضعف باعث شده تا اغلب جوانان به سمت اعتیاد کشیده شوند و از طرفی برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ،مقام معظم رهبری بر تحقق اقتصاد مقاومتی تأکید می‌کنند.

,

استاندار سابق آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه به دلیل محدودیت منابع مالی دولت، بایستی بر اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی تلاش کند که غیرازاین راه چاره‌ای وجود ندارد، گفت: اقتصاد مقاومتی تنها محدود به دولت یازدهم نیست، از طریق سیاست های اقتصاد مقاومتی و وجود کمبود منابع مالی، باید دولت سیاست‌هایی اتخاذ کرده و به پروژه‌هایی که دارای اولویت هستند منابع مالی را تزریق کند.

,

آیا خرید هواپیما مهم‌تر است یا رسیدگی به بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم

,

منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم، بابیان اینکه آیا خرید هواپیما مهم‌تر است یا رسیدگی به بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم، گفت: هزینه‌ دولت در گذشته از طریق فروش نفت تأمین می‌شد و در کنار افزایش عوارض راهنمایی و رانندگی، مالیات نیز بر دوش مردم گذاشته‌شده، اکنون بحث ۶ هزار میلیارد ناشی از درآمد عوارض راهنمایی و رانندگی وجود دارد؛ یعنی ما ۱۵ میلیون دستگاه خودرو داریم و به‌طور میانگین برای هر خودرو ۴۰۰ هزار تومان جریمه شامل می‌شود که بایستی مردم متحمل پرداخت این هزینه‌ها شوند.

,

وی افزود: فرد جوانی به دلیل کهولت سن پدر برای انجام امور کفالت خدمت سربازی، از وی درخواست جریمه ۱۵ میلیون تومان کرده‌اند، برای تأمین جای خالی بودجه دولت هزینه پرداخت این امر، ناشی از خطاهای فاحش مجلس شورای اسلامی و نوع نگرش دولت دست‌به‌دست یکدیگر می‌دهد تا این خطای فاحش نمود پیدا کند.

,

بیگی با تأکید بر اینکه اجرای هدفمندی یارانه‌ها، پیمانی بین مردم و دولت بوده که هیچ ارتباطی بین نیازمندان و غیر نیازمندان ندارد، تصریح کرد: پرداخت یارانه‌های نقدی مابه‌التفاوت قیمت انرژی است درحالی‌که قیمت ربطی به خارجی‌ها و دلار ندارد و دولت با افزایش قیمت انرژی هنوز میزان یارانه‌های پرداختی را افزایش نداده و هنگامی‌که می‌پرسیم در پاسخ می‌گویند که برای اجرای طرح تحول نظام سلامت هزینه شده است.

,

بودجه بهداشت و درمان در نظام سلامت از آغاز اجرا تاکنون ۵ برابر شده ولی تغییری در کیفیت خدمات بوجود نیامده

,

وی ادامه داد: میزان بودجه نظام سلامت در سال ۹۲، به میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان بود و دولت این میزان بودجه را به ۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش دادند، درحالی‌که کیفیت خدمات‌دهی بهداشت و درمان نسبت به قبل تغییری نداشته است.

,

استاندار سابق آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: سؤال اینجاست که میزان بودجه طرح تحول نظام سلامت افزایش ۵ برابری داشته در کجا هزینه شده است؟ و در سال گذشته یکی نمایندگان مجلس فیش حقوق دریافتی معاون وزیر بهداشت را منتشر کرد که میزان حقوق دریافتی معاون وزیر ۸۰ میلیون تومان بود، باید این تفاوت‌ها از بین برود و وظیفه رسیدگی و تحقیقات به این مسائل بر عهده مجلس است.

,

وی اضافه کرد: کاری نداریم که برجام حق یا ناحق بوده ولی موضوع حقوق ۸۰ میلیون تومانی که در مجلس مطرح می‌شود باید مورد بحث‌های کارشناسی در نهاد قانون‌گذار عالی کشور قرار گیرد، نه اینکه به‌سادگی از کنار آن گذر کنند و این عمل دور از شأن خانه ملت بوده و جایگاه اصلی مجلس را از بین می‌برد.

,

بیگی در پایان با اشاره به اینکه مجلس دهم بایستی به دنبال تغییر و تحول باشد و مبنای اداره کشور باید تغییر پیدا کند، گفت: اشرافی گری و نظام طبقاتی اکنون حاکم شده و این نگاه اشرافی‌گرانه‌ای که دولت پیش‌گرفته برای جامعه اسلامی ایران سم است و باید متحول شود.

,

وی افزود: این ایجاد تحولات بر عهده مجلس بوده، همان مجلسی که رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان ریل‌گذار تعریف کرده‌اند که واگن‌های دولت بر روی این ریل حرکت کند.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه