اخبار داغ

روح الله حضرتپور در گفت و گو با اروم نیوز:

بودجه کنونی دریاچه نتیجه خون جوانان ارومیه است/سیاست بازی عامل مشکلات امروزی کشور است

بودجه کنونی دریاچه نتیجه خون جوانان ارومیه است/سیاست بازی عامل مشکلات امروزی کشور است
نامزد دهیمن دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: اگر غول خفته در دریاچه سر باز زند، تا تهران را خواهد بلعید از این رو مسئولین استانی نیز باید در هزینه کرد بودجه دریاچه ارومیه دقت کنند، این بودجه به سختی و با خون جوانان ارومیه ای تخصیص یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، روح الله حضرتپور طلاتپه یکی از چهار کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ارومیه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی در دور اول موفق به کسب 86 هزار رأی از مردم ارومیه شد و در رتبه چهارم رنکینگ انتخابات ارومیه قرار گرفت. در مرحله دوم، وی با رویکردی متفاوت وارد گود رقابتها شد و توانست بیش از پیش توانایی ها و استعدادهای خود را به منصه ظهور برساند و حتی قلم و دهان بسیاری از منتقدان و حتی مخالفانش را بست. مسئله ای که بنا به اعتقاد تحلیل گران سیاسی در دور اول موجب ریزش آراء وی شد اما در این دور وی در مقام جبران آماده و پیش بینی می شود که علاوه بر آراء ریزش یافته دور اول را که در اثر بداخلاقی های انتخاباتی از دست داد، اعتماد طیف دیگری از رأی دهندگان از جمله اصولگرایان را به خود جلب و با دستی پر به مرحله شمار آراء قدم بگذارد.

,

مباحثی چند را با وی در میان گذاشتیم و خواستار ارائه توضیحات کاندیدای دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه ارومیه شدیم که پاسخ های وی در ذیل می آید. در ضمن برای آشنایی بیشتر با روح الله حضرتپور می توانید مصاحبه نخست وی را که در انتهای این مصاحبه درج می شود را کلیک کرده و باز کنید.

,

زیباکلام:

,

ما از آزاد اندیشی و تفکر استقبال می کنیم. اما اینکه برخی از آقایان به آذربایجان بیایند و با نفی هویت این منطقه، در پی اختلاف افکنی هستند، ما اجازه چنین کارهایی را نخواهیم داد. ما دهان هایی که به تفرقه و امنیتی شدن منطقه باز میشود را خواهیم بست.

,

البته اظهارات عجیب و غریب از سوی ایشان مسبوق بالسابقه است، اما با این وجود ما اعلام می کنیم که ولی نعمتان ما، امام زمان(عج) و رهبری هستند. البته مردم ارومیه به خوبی جواب این فرد را دادند و خروج شبانه ایشان از ارومیه و ترک شهر مبین خیلی چیزها بود.

,

دریاچه ارومیه:

,

دریاچه حیات و ممات مردم آذربایجان است، پروژه احیاء دریاچه ارومیه یک پروژه ملی است، و هیچ کس نمیتواند احیاء آن را مصادره کند.البته معتقدیم که دریاچه هنوز هم احیاء نشده است. و تا احیاء فاصله زیادی داریم .امیدواریم تراز فعلی حفظ شود. به هر حال معتقدم که دریاچه پیش از هر چیزی به بودجه و اعتبار نیاز دارد.

,

ما از ایبنکه توان اساتید و دانشگاه های بومی برای احیاء دریاچه ارومیه نادیده گرفته شده است ناراحتیم. بودجه ای که در دانشگاه های تهران هزینه شده میتوانست در دانشگاه های بومی مورد استفاده قر ار گیرد.

,

معتقدیم که پژوهشگران بومی حساسیت های مردم منطقه را بیشتر درک می کنند و هیچ وقت نمیگویند باید چاه ها پر شود . نمیگویند باید نکاشت اجرا شود، این اقدامات گرچه کارشناسی شده است اما درد و مشکلات مردم خیلی بالاتر از این حرفهاست.

,

معتقدیم که که پایتخت باید نسبت به دریاچه ارومیه حساس شود.

,

اگر غول خفته در دریاچه سر باز زند، تا تهران را خواهد بلعید از این رو مسئولین استانی نیز باید در هزینه کرد بودجه دریاچه ارومیه دقت کنند. این بودجه به سختی و با خون جوانان ارومیه ای تخصیص یافته است.

,

, ,


خط و مشی سیاسی:
معتقدم که تمام مشکلات امروز کشور از سیاست بازی ها ناشی شده است، از روز اول اعلام کرده ام که وارد لیست ها و گروه ها نمیشوم. اگر قرار است فردی به عنوان نماینده وارد مجلس شود، باید از سوی مردم نمایندگی را بر عهده بگیرد، نه اینکه به عنوان نماینده احزاب و گروه های سیاسی وارد مجلس شوم.

,
,
,

از روز اولی که به دور دوم انتخابات وارد شدم، مکررا از تهران تماس میگیرند و اعلام میکنند میخواهیم وارد لیست های ما شوید.
اما بنده اعلام کرده ام که در لیست مردم هستم و میثاق را تنها با مردم بسته ام.

,
,

از این رو عملگرایی یعنی اینکه ما با تفکر سیاسی کاری نداریم،ما به دنبال کار کردن هستیم. کاندیدایی که پیش از انتخابات خود را تسلیم گروه های سیاسی کند، چگونه میتواند بعد از انتخابات در مجلس وامدار مردم باشد. بنده به هیچ جریان سیاسی وابسته نیستم و تنها برای کار و آبادانی آمده ام.

,


خط قرمز ها:
خطوط قرمز بنده بدون شک رضایت خدا، خون شهدا، منافع مردم، منافع نظام، منویات رهبرم، منافع آذربایجان، منافع ارومیه، هویت و زبان مادری ام خواهد بود.

,
,
,

شعار مرگ بر امریکا:

,

مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر همه ظلم هایی که به مردم ما رفته است.یعنی ما آزاده ایم. تا زمانی که رهبری بر این شعار تاکید کنند ما هم با جان و دل آن را تکرار خواهیم کرد.

,

مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر تمامی سیاستهایی که اکثر مردم جهان را هم اکنون دچار مشکل کرده است.

,

اموال:

,

بنده یک کارمند هستم. یک خودرو دارم. در طبقه پایین خانه پدرم زندگی میکنم. چند هکتار زمین به عنوان ارث پدری در روستای طلاتپه دارم که البته آن را را گسترش داده و دیوار کشی کرده ام، به تازگی چند نهال در آن کاشته ام و ان شاءالله چند سال دیگر تبدیل به باغ خواهد شد.

,

از سویی دیگر مثل هزاران کارمند شریف و خادم که با صداقت به مردم ارائه خدمات می کنند یک کارمند هستم و زندگی کارمندی دارم و در طبقه پایین منزل پدرم ساکن هستم. یک خودروی سواری معمولی دارم وچند هکتار زمین از ارث پدری به من رسیده است.

,

, ,

• امنیت پایدار مردمی:

,

بدون شک پایدار ترین امنیت، امنیتی است که متولی آن مردم منطقه باشند. خوشبختانه سالهاست که نظام مقدس جمهوری اسلامی با اتخاذ تصمیم بسیارم مناسب امنیت منطقه شمالغرب را مردمی کرده است،این بسیار عالیست و به عینه شاهد آن هستیم مردم محلی خود دغدغه دارند و مرز نشینان ما هر کدام یک مرزبان هستند.

,

برجام:

,

ما خواهان بهبود وضعیت معیشتی مردم هستیم. اینکه دولت در پی بهبود وضعیت معیشتی مردم و رفع محدودیت هاست بسیار قابل تقدیر است و ما از آن استقبال می کنم. اما به شرطی که برجام کاملا اجرایی شود و طر ف مقابل خلف وعده نکند.

,

در خصوص سیاست خارجه ما گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستیم تا زمانی که ایشان از دولت حمایت می کنند، ما نیز حامی دولت هستیم و از خط رهبری در هر شرایط و موقعیتی عدول نخواهم کرد.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه