اخبار داغ

حضور مردم و انتظارات آنان از مسئولان

نمایندگان برای حل مشکلات اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان تلاش کنند/ نتیجه انتخابات هرچه باشد استقلال کشور را رقم می‌زند

نمایندگان برای حل مشکلات اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان تلاش کنند/ نتیجه انتخابات هرچه باشد استقلال کشور را رقم می‌زند
حضور مردم در انتخابات نشان از رشد بینش سیاسی مردم و احساس مسئولیت آنان برای تعیین سرنوشت کشور دارد که به گفته یکی از شرکت‌کنندگان نمایندگان باید برای حل مشکلات اشتغال ازدواج و مسکن جوانان تلاش کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا, صبح امروز مصادف با 10 اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی در زنجان همزمان با سراسر کشور آغاز شده است

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

انتخاباتی که در آن 8 کاندیدا برای کسب 4 کرسی مجلس شورای اسلامی به رقابت می‌پردازند رقابتی که در سه حوزه انتخابیه در استان زنجان انجام می‌شود.

,

فریدون احمدی، علی وقف‌چی، کریم خان‌محمدی و سید افضل موسوی چهار نامزد حوزه زنجان و طارم، سیدالبرز حسینی و احمد بیگدلی دو نامزد حوزه خدابنده و محمدرضا خان‌محمدی و محمد عزیزی دو نامزد حوزه ابهر، خرمدره و سلطانیه هستند که رقابت خود را با حضور در شعبه‌های اخذ رای آغاز کرده‌اند.

,

رقابت بین کاندیداها از ساعت 8 صبح آغاز شده است و بنا بر اظهار نظر بهروز مهدوی جانشین رئیس ستاد انتخابات استان زنجان تا ساعت 19 امروز ادامه دارد که در صورت حضور گسترده مردم در ساعت پایانی این زمان قابل تمدید است.

,

مهدوی با بیان اینکه کمبود تعرفه در استان وجود ندارد، گفت: تعداد تعرفه‌های پیش‌بینی شده 10 درصد بیش از 772 هزار نفر است و از این بابت مشکلی در استان وجود ندارد .

,

مهدوی حضور رای اولی‌ها در انتخابات را مطلوب دانست و گفت: در دوره نخست تعداد رای اولی نسبت به کل آرا 10 درصد بیشتر بوده است که امیدواریم در دور دوم نیز شاهد حضور نوجوانان در این عرصه تاثیرگذار استان باشیم.

,

نتایج این دوره انتخابات که سرنوشت 4 ساله استان و در مراتب بالاتر سرنوشت کشور را رقم خواهد زد بنا به اعلام استاندار زنجان که در شعبه رای گیری شماره 28 دبستان فرهنگیان شهرک آزادگان حاضر شده بود ظهر فردا اعلام می‌شود.

,

حضور مسئولان استانی نیز در ساعات صبح در پای صندوق‌های رای با حضور آیت الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان، جمشید انصاری استاندار زنجان و حمیدرضا شهبازی معاون امنیتی و سیاسی استاندار زنجان نویدی برای دعوت مردم به حضور پرشور در این انتخابات بود.

,

جمشید انصاری استاندار زنجان با بیان اینکه تمهدیدات لازم برای برگزاری انتخابات سالم اندیشیده شده است گفت: انتخابات در امنیت و آرامش در حال برگزاری است و امروز نیز شاهد حضور مردم در پای صندوق‌های رای می‌شویم.

,

وی با بیان اینکه ساعت اخذ با نظر وزارت کشور قابل تمدید است بیان کرد: تجربه سالهای گذشته نشان داده است که مردم در ساعات پایانی برای رای دادن در شعبات حضور پیدا می‌کنند که در این صورت ساعت اعلام شده قابل تمدید است.

,

نگاهی به وضعیت استان در دور دوم انتخابات مجلس دهم نشان می‌دهد که 722 هزار نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند که از این میزان 3 هزار و 200 نفر رای اولی محسوب می‌شوند.

,

در این مرحله از انتخابات در سطح استان 631 شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده است که این تعداد در حوزه ابهر، خرمدره و سلطانیه 171 شعبه، حوزه خدابنده 151 شعبه و در حوزه زنجان و طارم 308 شعبه است.

,

عوامل اجرایی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان زنجان 9 هزار نفر پیش بینی شده و با در نظر گرفتن عوامل نظارتی این میزان 11 هزار و 500 نفر است.

,

مسئولان استان با درخواست از مردم برای حضور در انتخابات مشارکت حداکثری مردم را خواسته‌اند و در این بین سخن‌ها و گفته‌ها نیز بر حساس بودن این دوره انتخابات و لزوم مشارکت مردم تاکید دارند.

,

اما همه اینها زمانی معنای واقعی می‌یابند که مردم در این عرصه وارد شوند و نگاهی به شعبات اخذ رای حضور و همراهی همیشگی مردم را نشان می‌دهد که دلایل آنها برای حضور در انتخابات متفاوت بوده است

,

یکی از شهروندان که در ساعات اولیه رای گیری در شعبه اخذ رای حاضر شده بود با بیان اینکه حضور در انتخابات یک وظیفه برای همه شهروندان است، گفت: مردم مشکلات بسیاری را در طول سال‌های بعد از انقلاب شاهد بوده‌اند که در همه این دوره‌ها هجمه‌ها علیه ملت و دولت‌ها توسط دشمنان زیاد بوده است اما مردم همه این تهدیدها و دشمنی‌ها را با حضور و مشارکت خود پاسخ دندان شکن داده‌اند و من با این استدلال در انتخابات حاضر شده‌ام.

,

الماسی یکی از رای‌دهندگان جوان با بیان اینکه باید نمایندگان انتخاب شده برای حل مشکلات ازدواج، اشتغال و مسکن جوانان تلاش کنند، عنوان کرد: به عنوان یک جوان برای تقویت اقتدار کشور و پیشبرد اهداف نظام اسلامی در انتخابات شرکت می‌کنم و انتظار دارم نمایندگان مشکلات ازدواج، اشتغال و مسکن جوانان استان را حل کنند.

,

یکی دیگر از شهروندان نیز با اشاره به اینکه حمایت از حزب مورد دلخواه از دلایل این حضور بوده است، بیان کرد: حضور در انتخابات استقلال کشور را به دنبال دارد و من نیز به عنوان یک شهروند از نمایندگان انتظار دارم که قوانین درستی را تصویب کنند که موجبب تسهیل مشکلات و امورات مردم شود.

,

نجفی دیگر شهروند زنجانی نیز با اشاره به وظیفه شرعی در قبال انتخابات ابراز کرد: حضور در پای صندوق‌های رای یک وظیفه شرعی است و باید مردم برای تعیین سرنوشت خود در انتخابات شرکت کنند و این حضور می‌تواند توطئه‌های دشمنان را خنثی کند.

,

در پایان باید گفت که نتیجه انتخابات هرچه باشد و هر فردی که به این کرسی تکیه بزند باید برای سربلندی و سرافرازی ملتی قدم بردارد که در هیچ صحنه‌ای خود را نباخته و بی تفاوت از کنار آن رد نشده‌اند و خواسته های مردم را در تریبون مجلس از دولت خواستار شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه