اخبار داغ

یک استاد دندانپزشکی مطرح کرد؛

دانشجوپروری باید ملاک کار استاد و معلم قرار بگیرد/ کمبودها نباید مانع پیشرفت شوند

دانشجوپروری باید ملاک کار استاد و معلم قرار بگیرد/ کمبودها نباید مانع پیشرفت شوند
یک استاد دندانپزشکی گفت: اساتید و معلمان باید در زمینه تربیت درست دانشجویان فعال و پویا مهارت‌های لازم را کسب کنند که نتیجه کار دانش آموز محوری نباشد، بلکه به معنای واقعی کلمه دانشجوپروری ملاک قرار بگیرد، همچنین نباید به کمبودها زیاد توجه کنیم و آنها را مانع پیشرفت خود بدانیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر عباس مکارم، استاد دانشکده دندانپزشکی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار سینا با تبریک روز معلم در پاسخ به اینکه دلیل انتخاب این رشته و تدریس از سوی وی چه بوده، گفت: بنده در سال ۱۳۴۹ وارد دانشگاه شدم که بیشترین دلیل برای انتخاب رشته دندانپزشکی علاقه و خدمت به مردم بود زیرا آن زمان جامعه به این گونه خدمات نیاز داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , سینا,

 

این استاد دانشگاه ادامه داد: در دهه شصت وزارت بهداشت تازه از وزارت علوم جدا شده بود و چند برابر ظرفیت نیز دانشجو داشتیم، بنده در شورای ارتقاء کیفیت وزارت بهداشت موضوع کمبود عضو هئیت علمی را مطرح و سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت ارائه کردم.

 

مکار با بیان این مطلب که بر اساس نظریات و برنامه‌های بنده کارگاه آموزشی راه اندازی شد که در پی آن آموزش اساتید نیز شکل گرفت، تصریح کرد: در مرحله بعد مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی تشکیل شد و به دلیل اینکه نظر برپایی این کلاس‌ها از من بود برای تدریس در کلاس‌ها و کارگاه‌ها دعوت می‌شدم که بعد از آن طی مراحل مخلتف وارد عرصه تدریس شدم که تا به امروز ادامه دارد.

 

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در حال حاضر مدیر گروه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستم، افزود: علاقه‌مندی بنده به آموزش پزشکی و نیاز به تحول در این حوزه باعث شد در این زمینه بیشتر فعالیت کنم و باید به صراحت کنم که در حال حاضر شاهد رشد آموزش در علوم پزشکی هستیم که نسبت به دانشگاه‌های دیگر وزارت علوم از نظر نرم افزارهای علمی در مرتبه بالاتری قرار داریم.

 

نباید به کمبود‌ها زیاد توجه کنیم

مدیر گروه آموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه مهمترین مشکلات اساتید پزشکی در حال حاضر چه مواردی است، گفت: همیشه نقایصی وجود دارد ولی در حال حاضر فعالیت پزشکی در داخل ایران و حتی نسبت به منطقه رشد خیلی بالا و چشمگیری داشته است، بهترین اعمال جراحی در کشور ما انجام می‌شود و در نتیجه نباید به کمبود‌ها زیاد توجه کنیم و آن‌ها را مانع پیشرفت خود بدانیم؛ من بدون در نظر گرفتن کاستی‌ها فقط دیروز و امروزم را با هم مقایسه و سعی می‌کنم از تمام لحظات به بهترین نحو بهره ببرم.

 

اساتید و معلمان در تربیت دانشجویان توانمند نقش مهمی دارند

مکارم، با بیان اینکه برای توانمندی دانشجویانی که به تازگی به حوزه پزشکی وارد می‌شوند چه اقداماتی باید صورت گیرد، گفت: در این زمینه با ارائه کارهای عملی به ویژه در مراکز مهارت‌های بالینی می‌توان بیشتر به تقویت دانشجویان پرداخت تا به این طریق مهارت دست ورزی آنان قوی شود.

 

وی در پایان به توانمندسازی اساتید پزشکی کشور اشاره و تأکید کرد: در درجه اول باید اساتید در زمینه تربیت درست دانشجویان فعال و پویا مهارت‌های لازم را کسب کنند که نتیجه کار دانش آموز محوری نباشد، بلکه به معنای واقعی کلمه دانشجوپروری ملاک قرار بگیرد، زیرا نقش استاد در هدایت دانشجویان به سمت یادگیری درست و اصولی بسیار مهم است.

 

انتهای پیام/

,

 

,

این استاد دانشگاه ادامه داد: در دهه شصت وزارت بهداشت تازه از وزارت علوم جدا شده بود و چند برابر ظرفیت نیز دانشجو داشتیم، بنده در شورای ارتقاء کیفیت وزارت بهداشت موضوع کمبود عضو هئیت علمی را مطرح و سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت ارائه کردم.

,

 

,

مکار با بیان این مطلب که بر اساس نظریات و برنامه‌های بنده کارگاه آموزشی راه اندازی شد که در پی آن آموزش اساتید نیز شکل گرفت، تصریح کرد: در مرحله بعد مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی تشکیل شد و به دلیل اینکه نظر برپایی این کلاس‌ها از من بود برای تدریس در کلاس‌ها و کارگاه‌ها دعوت می‌شدم که بعد از آن طی مراحل مخلتف وارد عرصه تدریس شدم که تا به امروز ادامه دارد.

,

 

,

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در حال حاضر مدیر گروه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستم، افزود: علاقه‌مندی بنده به آموزش پزشکی و نیاز به تحول در این حوزه باعث شد در این زمینه بیشتر فعالیت کنم و باید به صراحت کنم که در حال حاضر شاهد رشد آموزش در علوم پزشکی هستیم که نسبت به دانشگاه‌های دیگر وزارت علوم از نظر نرم افزارهای علمی در مرتبه بالاتری قرار داریم.

,

 

,

نباید به کمبود‌ها زیاد توجه کنیم

, نباید به کمبود‌ها زیاد توجه کنیم, نباید به کمبود‌ها زیاد توجه کنیم,

مدیر گروه آموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه مهمترین مشکلات اساتید پزشکی در حال حاضر چه مواردی است، گفت: همیشه نقایصی وجود دارد ولی در حال حاضر فعالیت پزشکی در داخل ایران و حتی نسبت به منطقه رشد خیلی بالا و چشمگیری داشته است، بهترین اعمال جراحی در کشور ما انجام می‌شود و در نتیجه نباید به کمبود‌ها زیاد توجه کنیم و آن‌ها را مانع پیشرفت خود بدانیم؛ من بدون در نظر گرفتن کاستی‌ها فقط دیروز و امروزم را با هم مقایسه و سعی می‌کنم از تمام لحظات به بهترین نحو بهره ببرم.

, مدیر گروه آموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشک,

 

,

اساتید و معلمان در تربیت دانشجویان توانمند نقش مهمی دارند

, اساتید و معلمان در تربیت دانشجویان توانمند نقش مهمی دارند, اساتید و معلمان در تربیت دانشجویان توانمند نقش مهمی دارند,

مکارم، با بیان اینکه برای توانمندی دانشجویانی که به تازگی به حوزه پزشکی وارد می‌شوند چه اقداماتی باید صورت گیرد، گفت: در این زمینه با ارائه کارهای عملی به ویژه در مراکز مهارت‌های بالینی می‌توان بیشتر به تقویت دانشجویان پرداخت تا به این طریق مهارت دست ورزی آنان قوی شود.

,

 

,

وی در پایان به توانمندسازی اساتید پزشکی کشور اشاره و تأکید کرد: در درجه اول باید اساتید در زمینه تربیت درست دانشجویان فعال و پویا مهارت‌های لازم را کسب کنند که نتیجه کار دانش آموز محوری نباشد، بلکه به معنای واقعی کلمه دانشجوپروری ملاک قرار بگیرد، زیرا نقش استاد در هدایت دانشجویان به سمت یادگیری درست و اصولی بسیار مهم است.

,

 

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه