اخبار داغ

مجاهدان فی سبیل الله از دیدگاه رهبر انقلاب اسلامی

مجاهدان فی سبیل الله از دیدگاه رهبر انقلاب اسلامی
کارگر ایرانی برای سربلندی این کشور تلاش می کند؛ جزو مغتنم و عزیز پیکره‌ ی این ملت است؛ او را باید تأیید کرد، او را باید تقویت کرد. کارگر این کار را با جسم و جان خود انجام میدهد؛ این یک ارزش مضاعف است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ در مناسبت روز کارگر، معمول است که صاحبان قلم و بیان و گویندگان و نویسندگان به مناقب قشر کارگر میپردازند؛ که البته بجا است. با قطع نظر از اینکه گفتن و نوشتن چقدر در بالا بردن و ارتقاء بخشیدن به رتبه ‌ی کارگر دارای ارزش و اهمیت است، منقبت اصلی و محوری برای نیروی کار در یک جامعه این است که کارگر با تن خود، با جان خود، با مغز خود، حرکت پیشرفت کشور و آسایش مردم را تأمین میکند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

 درست است که عوامل دیگری هم در این عرصه مؤثرند - مانند نیروی سرمایه، نیروی مدیریت - و در جای خود باید قدر آنها هم دانسته شود، ولی کارگر این کار را با جسم و جان خود انجام میدهد؛ این یک ارزش مضاعف است.

,

 تولید داخلی؛ کار ایرانی، سرمایه‌ی ایرانی. این معنایش این است که زرق و برق نام های فرنگی چشم ها را به خودش جلب نکند. همه بدانند که این محصولی که دارند می خرند، می تواند یک کارگر ایرانی را برخوردار کند؛ می تواند او را محروم کند، یک کارگر خارجی را برخوردار کند.

,

البته ما همه ‌ی بشریت را دوست داریم، اما خب کارگر ایرانی دارد برای سربلندی این کشور تلاش میکند؛ جزو مغتنم و عزیز پیکره‌ی این ملت است؛ او را باید تأیید کرد، او را باید تقویت کرد. بعضی‌ها این را نمی فهمند و درک نمی کنند، یا برایشان نشانه‌ ی تولید ایرانی و تولید خارجی فرق نمی کند؛ یا حتّی بعکس، به جای اینکه دنبال نشانه ‌ی تولید ایرانی بگردند، دنبال نشانه‌های تولید خارجی میگردند؛ این انحراف است، این خطا است. همه‌ی مردم مخاطب این بیانند.

,

شأن کارگر در اسلام از منطق عقلایی نیز بالاتر است چرا که اسلام، کارِ کارگر را عبادت و عمل صالح می داند و نبی مکرم بر دست کارگر به عنوان دستی که آتش به آن نمی رسد، بوسه می زنند. مجموعه کارگری با تحمل همه سختی‌ها و مشکلات و تلاش بی‌وقفه در راه پیشرفت کشور، حقاً و انصافاً امتحان خوبی داده است و مسئولان باید این فداکاری و نجابت را با تلاش بیشتر برای حل مسائل کارگران، قدرشناسی کنند. 

,

پایبندی همه «بخشهای دولتی، غیردولتی و مردم» به الزامات سال جهاد اقتصادی، موجب جهش در ایران بزرگ و سرافراز خواهد شد. در برخی از این عرصه‌ها، فشارهای تحریمی بسیار بیشتر بوده است اما نتوانسته در مسیر تلاش و پیشرفت نیروهای داخلی مانعی ایجاد کند.

,

برخی می‌گویند در شرایط تحریم و فشار، رونق تولید داخلی امکان پذیر نیست، بدون شک تحریم‌های ظالمانه در بروز مشکلات تاثیر داشته است اما تحریم‌ و فشار، بدون تردید نمی‌تواند جلوی «تلاش عمومی، سازمان یافته و برنامه‌ریزی شده» را برای رونق تولید داخلی بگیرد.  

,

سرمایه گذاران داخلی به عنوان یکی از عناصر مهم تقویت تولید داخلی، امکانات و سرمایه های خود را در این زمینه مصروف کنند. حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: سرمایه گذاری که با صرف نظر کردن از سود بیشترِ دلالی و عرصه های غیرتولیدی، به رونق تولید داخلی بپردازد بدون شک در حال عبادت است.

,

در جبهه، به هر طرف انسان نگاه میکرد، جوانان کارگر، میانسالان کارگر، خلأها را پر کرده بودند. در جریانات گوناگون سیاسی هم، کارگرها اسیر اغوای کسانی نشدند که میخواستند مجموعه‌ ی کارگری را در مقابل انقلاب و در مقابل نظام اسلامی قرار دهند. این ها چیز کمی نیست. البته خیلی‌ها این حقایق را نمیدانند؛ ما از نزدیک لمس کردیم.

,

البته مسائلی که باید مسئولان کشور انشاءالله با همت دنبال کنند؛ مسائل متعددی در زمینه سال جهاد اقتصادی است. مسئله اشتغال بسیار مهم است، کارآفرینی، پرداختن به زیرساخت‌های اقتصادی در سراسر کشور بسیار مهم است.

,

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به مشکلات موجود در حوزه های کارگری، نظیر اخراج کارگران، بیکاری، تعویق‌ها و مشکلات معیشتی تاکید کردند: این مشکلات با حرف حل نمی‌شود بلکه اقدام و ابتکار می‌طلبد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه