اخبار داغ

دادستان عمومی و انقلاب گلپایگان تشریح کرد:

جزئیات پرونده قاتل بخشیده شده پای چوبه دار

جزئیات پرونده قاتل بخشیده شده پای چوبه دار
دادستان عمومی و انقلاب گلپایگان گفت: شرایط اجرای حکم درشهرستان برای حفظ امنیت و حقوق اولیای دم فراهم گردید، قاتل تا پای دار رفت، طناب به گردنش انداخته شد اما اولیای دم به خاطر رضایت خدا و حرمت مردم شهرستان گذشت کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلپانا، از علی علیان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گلپایگان چگونگی جنایت انجام شده که  برابر حکم تأیید شده قتل نفس عمد از سوی دیوان عالی کشور که به موجب آن قرار حکم اعدام قاتل که با همدستی همسر مقتول در سال ۱۳۹۱ اقدام به قتل مرحوم ولی ا… ریاضتی در شهرستان گلپایگان کرده بود و صبح روز شنبه با عفو و بخشش از سوی اولیاء دم به پایان رسید را جویا شدیم.

دادستان عمومی و انقلاب گلپایگان ابتدا چگونگی اطلاع یافتن از ماجرا را بیان می کند: همسر اعلام شکایت به دادسرای عمومی و انقلاب گلپایگان اعلام مفقودیت شوهرش را مطرح کرد.

علیان با بیان اینکه تحقیقات اولیه قاضی پرونده و مامورین پلیس آگاهی، حاکی از وقوع جرم بود اظهار کرد: پس از جمع آوری دلایل و تفهیم اتهام اولیه وعنوان مخفی کردن شوهر،متهمه تحت قرار روانه زندان شد.

وی ادامه داد: سرانجام با ادامه تحقیقات، مشارالیه لب به اعتراف گشود و جنایت هولناک واقع شده را بر ملا کرد و اعلام داشت با همکاری قاتل به نام ح-ف به لحاظ انگیزه شهوانی و رابطه نا مشروع، اقدام به قتل شوهرش کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب گلپایگان واقعه تلخ آن روز را براساس اعترافات مجرمان اینگونه شرح می دهد: همسر مقتول، خانم ت، براساس نقشه ای که با ح.ف کشیده است، صبح جمعه هنگامی که شوهرش به خانه می آید شربت آلبالویی که درونش چند قرص خواب آور ریخته شده به او می دهد، شوهر پس از نوشیدن شربت به حمام میرود، به ح.ف زنگ می زند و می گوید: شوهرش بیهوش شده است، ح.ف می آید و در حمام با چاقوی تیزی سرمقتول را می برد البته زن می گوید که صحنه را درست ندیده است و به خانه دختر عمویش می رود و ساعت ده شب بازمیگردد و به ح.ف زنگ می زند که دیگر طاقت ندارد و مقتول را سوزانده و در چاه یا قناتی می اندازند.

علیان ادامه ماجرا را از زبان قاتل نقل می کند: صبح جمعه همسر مقتول زنگ زد، طبق قرار قبلی به منزلشان می رود و در حمام میبیند که مقتول بیهوش است و دو تا تیغ به دستانش توسط همسر مقتول خورده است،او هم با چاقوی تیزی بر گردن مقتول می زند و پس از تکانی مقتول جان می دهد.

وی نظریه پزشک قانونی استان اصفهان علت مرگ را بریدیگی عناصر گردن در اثر جسم برنده نامشخص اعلام می کند و بریدگی روی دستها هم تاثیری نداشته است.

دادستان عمومی و انقلاب گلپایگان رای شعبه هفده قضایی استان اصفهان را ایتگونه اعلام می دارد: ح.ف را به اتهام مباشرت در قتل، و سوزاندن جسد و زنای غیر محسنه به پرداخت یک صدم دیه، صد ضربه شلاق در ملاعام و قصاص نفس در ملاعام، همچنین خانم ت را به جرم معاونت در قتل و زنای غیر محسنه، به صد ضربه شلاق و پانزده سال حبس محکوم کرد.

علیان تصریح کرد: هم مجرمان و هم اولیای دم وکیل داشتند و از خود دفاع کردند.

وی مراحل طی شده برای اجرای حکم را تشریح کرد: در نهایت طی دو مرحله رای در دیوان عالی کشور، حکم صادره دادگاه اصفهان را مطابق قانون و ضوابط شرع دانسته و به امضای رییس قوه قضاییه می رسد، اجرای حکم با خود اولیای دم بود.

دادستان عمومی و انقلاب گلپایگان گفت: شرایط اجرای حکم درشهرستان برای حفظ امنیت و حقوق اولیای دم فراهم گردید، قاتل تا پای دار رفت، طناب به گردنش انداخته شد اما اولیای دم به خاطر رضایت خدا و حرمت مردم شهرستان گذشت کردند.

علیان خاطر نشان کرد: این ماجرا باید درس بزرگ و عبرت آموزی برای همه افراد جامعه باشد و بدانیم که اگر در خفا مرتکب جرم شویم، قطعا خداوند متعال کشف خواهد کرد و نمی گذارد حق خونی پایمال گردد.

وی افزود: با تقاضای اولیای دم حکم اجرا نشد و انتظار مردم نیز برآورده شد و همین که طناب به دور گردن برود خیلی اثر گذار و تادیب کننده است و جنبه خصوصی حکم بخشیده شده ولی برای اجرای عمومی حکم مجرم به زندان منتقل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلپانا،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه