اخبار داغ

اروپایی ها همچنان حامل ویروس فتنه هستند

وزارت خارجه در قبال خون شهدای ترور مسئول است نه فتنه گران

وزارت خارجه در قبال خون شهدای ترور مسئول است نه فتنه گران
این سوال بسیاری از خانواده شهدا است که چرا اشتون با قربانیان ترور منافقان و خانواده شهدای هسته‌ای و شیمیایی دیدار نکرد؟!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از بلاغ،در روزهای گذشته دولت جمهوری اسلامی ایران میزبان خانم اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بود. خانم اشتون در کنار دیدارهای رسمی خود با مقامات سیاسی کشورمان به ملاقات «نرگس محمدی» از محکومین امنیتی کشور رفته بود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا , بلاغ,

نرگس محمدی از اعضای کانون مدافعان حقوق بشر است که وظیفه و هدف اصلی خود را دفاع از متهمان سیاسی- عقیدتی قرار داده است. کانون مدافعان حقوق بشر در سال در سال 1382 به عضویت رسمی فدراسیون بین المللی جوامع حقوق بشر مستقر در پاریس در آمد و همه ساله جشنی به مناسبت بزرگداشت سالروز تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر (دهم دسامبر) برگزار می کند.

,

این کانون در سال 1380 با همکاری شیرین عبادی، محمدعلی دادخواه، محمد سیف زاده، محمد شریف و عبدالفتاح سلطانی تشکیل شد که پس از استعفای محمد شریف در سال 86، نرگس محمدی به عنوان عضو اصلی شورای نظارت انتخاب می شود.

,

نرگس محمدی در حال حاضر نائب رئیس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر است.

,

محمدی از سال 1375 وارد حرفه روزنامه نگاری شد و مقالاتی در زمینه حقوق زنان و حقوق بشر در «نشریه پیام هاجر» منتشر کرد.

,

بعد از این در سال 78 با تقی رحمانی از روزنامه نگاران و محکومین امنیتی ازدواج کرد. رحمانی که در سال 1360 فعالیت‌های سیاسی خود را آغاز کرده بود از همان ابتدا به اتهام همکاری با نشریات و روزنامه های زیرزمینی مانند گروه پیشتازان بارها به زندان افتاد و محکوم شد.

,

وی در نهایت در سال 90 موفق به فرار از مرزهای غربی کشور شد و در حال حاضر یکی از فعالین رسانه‌ای ضدانقلاب در خارج از کشور محسوب می‌شود.

,

محمدی همچنین در سال‌های 2009 و 2011 از دو موسسه خارجی به نام های "بنیاد الکساندر" و "بنیاد تاریخ زنده سوئد" جایزه دریافت کرد که این جوایز قبل از این به افرادی مانند شیرین عبادی، نسیرن ستوده و پروین اردلان فعالان ضد امنیتی ایران اعطا شده بود.

,

وی در سال 90 به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام به 11 سال حبس تعزیری محکوم شد و در دادگاه تجدید نظر این حکم به شش سال کاهش یافت که به دلیل بیماری جدی با قرار وثیقه اجازه مرخصی و درمان خارج از زندان دریافت کرد..

,

چرا اشتون با قربانیان ترور منافقان و خانواده شهدای هسته‌ای و شیمیایی دیدار نکرد؟!

,

«مفید اسماعیلی» عضو تحریریه ویژه‌نامه «مدرسه اسلامی علوم سیاسی» در گفتگو با بلاغ عنوان کرد: دستگاه‌های دیپلماسی کشور در خصوص دیدار‌های اخیر اشتون پاسخ‌گو باشند و در این میان باید موضوع کنترل و نظارت دیپلماسی صورت گیرد.

, بلاغ,

این فعال سیاسی با اشاره به دیدار‌های غیر عاقلانه اشتون با نرگس محمدی و مادر ستار بهشتی، مطرح کرد: این سوال بسیاری از خانواده شهدا است که چرا اشتون با قربانیان ترور منافقان و خانواده شهدای هسته‌ای و شیمیایی دیدار نکرد؟!

,

اسماعیلی با ابراز انتقاد شدید نسبت به دیدار‌های اخیر اشتون با افراد مرتبط فتنه 88 در ایران بیان داشت: بی شک دختران و مادران 20هزار نفر از شهدای ایران اسلامی که به دست منافین کشته شده اند، نقض آشکار حقوق بشر را تأیید می کنند.

,

اشتون به دنبال فتنه گری است

,

وی با یادآوری خاطرات شهید شاخص سال «سیده طاهره هاشمی»، دختر 14 ساله مازندرانی که در سال 60در درگیری منافقین و اشرار در شهرستان آمل به شهادت رسید، آن را به عنوان نمونه بارز نقض حقوق بشر دانست و عنوان کرد: اشتون با دیدار با حامیان و رهبران فتنه خود به دنبال فتنه گری است.

,

 دیدار اشتون با فتنه گران هماهنگ شده بود

,

«سید معصومه مهری» مسئول امور بانوان شهرستان تنکابن در گفتگو با خبرنگار بلاغ بیان کرد: اصولاً دیدار‌ها با هماهنگی و ساماندهی وزارت امور خارجه شکل می گیرد که دیپلماسی باید پاسخ گو باشد و اگر بدون هماهنگی بوده باز هم باید جواب این سوال داده شود که چگونه یک هیئت غربی توانسته بدون هماهنگی در کشور با افرادی که به عنوان حامیان فتنه بودند، دیدار داشته باشد.

,

مهری ادامه داد: هزارن نفر از افراد در آمریکا به شکل فجیع کشته می‌شوند و خشونت علیه زنان و از هم پاشیدگی خانواده‌ها در این کشور رخ می‌دهد و این در حالی است که اشتون مدعی حقوق بشر شده است.

,

 داعیه داری حقوق بشر غربی ها بسیار مضحک است

,

«مینا اسفندیاری» کارشناس حقوقی در گفتگو با بلاغ گفت: ناقضان حقوق بشر حق اظهار نظر در خصوص بررسی حقوق بشر کشور ما را ندارند و اظهارات بی سندشان دلیل بارزی است بر نقض بارز و آشکار حقوق بشر.

,

این فعال سیاسی، با اشاره به فعالیت های اوکراین، یادآور شد: اشتون در یکی از سفرهای خود به اوکراین بعد از ملاقات و گفتگو با رهبران مخالفان دولت به همراه آنان در میدان استقلال پایتخت که محل اعتراضات حامیان همگرایی اروپایی اوکراین است، حضور یافت و این اولین باری نبود که اشتون با مخالفان یک کشور دیدار می کرد، داعیه داری حقوق بشر در غرب بسیار مضحک است.

,

 وزارت خارجه در قبال خون شهدای ترور مسئول است نه فتنه گران

,

«سمیه اسلامی» پژوهشگر نخبه دفاع مقدس در گفتگو با بلاغ، نرگس محمدی یا افرادی مانند آن حقوق شهروندی را زیر سوال برده و علیه نظام اقداماتی انجام دادند، بنابراین اشتون اجازه ملاقات با مخالفان نظام را نداشته است.

,

مدیر پژوهش کنگره شهدای مازندران، ملاقات اشتون با فرد ذکر شده را خلاف عرف دانست و عنوان کرد: وزارت امور خارجه باید بداند این دیدار منطقی نبوده و می توانستند دیدارهایی با خانواده شهدای هسته ای و یا قربانیان ترور و فتنه ترتیب دهند. ما در قبال خون سید طاهره هاشمی ها و رقیه حسین زاده ها که قربانیان ترور و فتنه هستند مسئولیم.

,

اشتون برای بررسی حقوق بشر به میانمار برود

,

«فاطمه کشاورزیان» همسر جانباز سیدحسین میری در گفتگو با خبرنگار بلاغ به طرح سوالی در خصوص فجایع ضد بشری علیه مسلمانان پرداخت و گفت: بهتر است اشتون به کشور میانمار سفری داشته باشد و برای بررسی حقوق بشر مایه بگذارد.

,

این زن رزمنده ی  8 سال دفاع مقدس، با اشاره به جنگ تحمیلی در ایران یادآور شد: حقوق بشر از نگاه غربیان و غرب زدگان یعنی حقوق آمریکا و صهیونیسم و متأسفانه مفهوم واقعی و ارزشی حقوق بشرف ضدارزش شده است.

,

کشاورزیان، آزادی را حق هم زنان دانست و عنوان کرد: در سایه سار امن حجاب، زنان می توانند آزادانه در مناسک اجتماعی و سیاسی جامعه بروز کنند و این در حالی است که حقوق طبیعی شهروندان انگلیس درباره زنان محجبه نقض می شود.

,

وی در پایان ادامه داد: حق شهروندی زنان در برخی کشورهای اروپایی در استفاده از قانون حجاب نقض می شود و هیچ مرجع قانونی و جهانی هم حق رسیدگی ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه