اخبار داغ

گفتگوی پهره به مناسبت روز معلم:

لذت و برکات معنوی خدمت به بچه های استثنایی را با هیچ چیز عوض نمی کنم/ با کودکان استثنایی به خدا نزدیکترم

لذت و برکات معنوی خدمت به بچه های استثنایی را با هیچ چیز عوض نمی کنم/ با کودکان استثنایی به خدا نزدیکترم
واحد بخش سلیمانی از اوج لذت خود در خدمت به کودکان پاک و معصوم مدرسه استثنایی اش می گوید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پهره؛ واحد بخش سلیمانی مدیر آموزشگاه کودکان استثنایی نیایش در ایرانشهر است؛ او حالا 41 سال دارد و می گوید مدت 19 سال است که در آموزش و پرورش مشغول به خدمت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , پهره؛, پهره؛,  واحد بخش سلیمانی مدیر آموزشگاه کودکان استثنایی نیایش در ایرانشهر است؛ او حالا 41 سال دارد و می گوید مدت 19 سال است که در آموزش و پرورش مشغول به خدمت است.,

سلیمانی می گوید: رشته تحصیلی ام معارف اسلامی است و با توجه به پیشنهادهای فراوانی که برای خدمت در مدارس عادی به من می شد؛ خدمت در مدارس استثنایی را از صمیم قلب ترجیح دادم.

,

او که در واقع مدیر سه مدرسه استثنایی با گرایش های کم توان ذهنی، معلولیت و نابینا و ناشنوا است با تمام وجود این مشقت ها را به جان خریده و می گوید: من و سایر معلمین از زمانی که پا به این مدرسه گذاشته ایم با تمام توان سعی در بهبود شرایط جسمی و روانی دانش آموزان  کرده ایم بطوریکه در ابتدای حضورم به این آموزشگاه هیچ مدرسه ای برای آموزش دانش آموزان مقطع راهنمایی و دبیرستان با معلولیت کم توان ذهنی وجود نداشت اما خیلی زود با هزینه شخصی و کمک خیرین این مکان را ساختیم.

,

 

,

, ,

 

,

مدیون دعای خیر کودکان استثنایی و والدینشان هستم

, مدیون دعای خیر کودکان استثنایی و والدینشان هستم, مدیون دعای خیر کودکان استثنایی و والدینشان,  هستم,

سلیمانی با اشاره به توفیقات فراوانی که از قبل این خدمت ها عایدش شده برای ما می گوید و بیان می کند: برکات و حضور پررنگ خدا در زندگیم کاملأ مشهود و جاری است؛ سال ها پیش در مسیر بازگشت از سفر خانوادگی مشهد مقدس امکان صد در صد یک تصادف سنگین بوچود آمد؛ اما نمی دانم که چه اتفاقی افتاد که دست غیب مانع این حادثه هولناک شد بطوریکه بیشتر مثل یک معجزه شبیه بود و این را من و خانواده ام از دعای خیر کودکان استثنایی و والدینشان می دانیم.

,

وی می گوید:  هم نشینی با کودکان استنایی تجربه عاطفی شیرینی است؛ به خاطر دارم یکی از دانش آموزان نابینای مدرسه در زنگ های تفریح دست من را می گرفت و تمام وقت ما با هم بودیم او حالا بزرگ شده و توانسته مدرک فوق لیسانس ادبیات عرب را از دانشگاه سیستان و بلوچستان بگیرد و این موفقیتش کامم را شیرین تر کرده است چه بسا پیشرفت سایر دانش آموزان نیز من را به همین اندازه خوشحال می کند.

,

سلیمانی در پاسخ به سوال خبرنگار ما که در این روز که به نام شما در تقویم ثبت است چه مطالبه ای از مردم و مسئولین دارید می گوید: من برای خودم چیزی نمی خواهم؛ اما متأسفانه کمبود فضای آموزشی یکی از دغدغه های ما برای نگه داری دانش آموزان استثنایی است که از مردم می خواهم با کمک های خود در اجر معنویی این کار سهیم شوند.

,

 

,

, ,

 

,

جامعه به مهارت افراد معلول اعتماد کند

, جامعه به مهارت افراد معلول اعتماد کند, جامعه به مهارت افراد معلول اعتماد کند,

او می گوید: درست است که همه ما نیاز به مشاوره و راهنمایی داریم اما کودکان استثنایی معلول،  نابینا و ناشنوا نیاز به ترحم ندارند و باید جامعه به مهارت آن ها اعتماد کند بطوریکه در این مدارس بهترین آموزش ها را می بینند.

,

سلیمانی به علاقه مندی کودکان استثنایی به بازی در زمین های فوتبال و فوتسال می گوید و می افزاید: امیدواریم خیرین با تأمین این فضا و امکاناتش زمینه خوشحالی و رشد و پیشرفت هر چه بیشتر این کودکان پاک و زلال را فراهم کنند .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه