اخبار داغ

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

نخستین کشتی لاینر خط RCL تایلند در بزرگترین بندر تجاری ایران

نخستین کشتی لاینر خط RCL تایلند در بزرگترین بندر تجاری ایران
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ،اظهارکرد: با پهلوگیری اولین کشتی خط کانتینری RCL تایلند پس از لغو تحریم ها در بندر شهید رجایی ، این لاینر نیز به بازار ده ها میلیونی ایران دسترسی پیدا کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ابراهیم ایدنی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده،اظهارکرد: با پهلوگیری اولین کشتی خط کانتینری RCL تایلند پس از لغو تحریم ها در بندر شهید رجایی ، این لاینر نیز به بازار ده ها میلیونی ایران دسترسی پیدا کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده,

ایدنی گفت: خط کشتیرانی RCL از خطوط لاینر کانتینری در دنیاست که کالا را به صورت مستقیم و بی واسطه وارد بنادر می کند.

,

وی به مشخصات نخستین کشتی متعلق به این خط لاینری با نام Diaporos  پهلو گرفته در بندر شهید رجایی اشاره کرد و افزود: این کشتی300 متر طول و 11.8 متر آبخور داشت و جزو کشتی های اقیانوس پیماست که در سال 2001 ساخته شده است.

,

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ظرفیت این کشتی ها را 6 هزار و 627 TEU اعلام کرد و گفت: 531TEU  کانتینر صادراتی و یکهزار و 27 TEU نیز کانتینر وارداتی در اسکله شمار 5 ترمینال یک این بندر تخلیه و بارگیری شد.

,

به گفته ایدنی، نرم عملیات تخلیه و بارگیری 75 کانتینر در ساعت برای این کشتی رقم خورد که مطابق با نرم های استاندارد در بنادر پیشرفته دنیاست.

,

این مقام مسئول اضافه کرد: کشتی Diaporos از بندر جبل علی امارات وارد بزرگترین بندر تجاری ایران شده بود که عملیات تخلیه و بارگیری آن در مدت کمتر از 22 ساعت در بندر شهید رجایی به پایان رسید و این بندر را به مقصد بندر کائوسینگ تایوان ترک کرد.

,

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان کاهش مدت زمان حمل و نقل و هزینه تمام شده کالا و افزایش اشتغال برای فعالان بندری و گمرکی را از جمله مزایای این تردد مستقیم خطوط لاینر به بنادر ایران عنوان کرد.

,

شایان ذکر است، خط کشتیرانی RCL تایلند که از خطوط معتبر کشتیرانی دنیاست، تحت پرچم لیبریا به آب های ایران تردد خود را از سر گرفت.

,

گفتنی است، بندر شهید رجایی با بهره مندی از 40 پست اسکله سریع ترین مسیر دریایی برای کشتی ها در کریدور شمال-جنوب است.

,

این بندر با برخوراری از 18 دستگاه جرثقیل بزرگ کانتینر، 93 ترانستینر صفافی و 2400 هکتار پسکرانه توانسته به واسطه خدمات برتر، ارزش افزوده جهانی ایجاد کند.

,

انتهای پیام/گ

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه