اخبار داغ

نمونه عملی اقتصاد مقاومتی

معلمی که در کنار شغلش به کار دامداری و کشاورزی روی آورد+تصویر

معلمی که در کنار شغلش به کار دامداری و کشاورزی روی آورد+تصویر
یک فرهنگی در شهرستان سیروان در کنار شغل معلمی به کار دامداری و کشاورزی روی آورده و با فعالیت در این زمینه ها، اقتصاد مقاومتی را عملی کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سیروان نوین، به بهانه فرا رسیدن شهادت شهید مطهری و روز معلم به سراغ  یک معلم سیروانی رفتیم که کتاب آسمانی را سر لوحه زندگی خود قرار داده است و توانسته با انجام فعالیت های، اقتصاد مقاومتی را عملی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سیروان نوین,

"فریادرس نعمتی" متولد 1346 دارای کارشناسی علوم قرآنی که در روستای لالا از توابع بخش مرکزی سیروان زندگی می کند و 26 سال است مشغول تدریس قرآن در مقاطع تحصیلی راهنمایی است.

, .,

وی راهنمایی را بهترین مقطع تدریس خود، بخاطر شرایط سنی، صداقت و روابط عاطفی زیاد بین دانش آموزان عنوان کرد.

, .,

نعمتی درباره شغل معلمی می گوید: معلمی برگرفته شده از اوصاف خداوند و شغل انبیاء است و یکی از حساس ترین و خطیرترین مسئولیت های اجتماعی است که در سرنوشت حال و آینده یک جامعه تاثیر دارد.

, .,

وی از شغل معلمی و آموزش دانش آموزان لذت می برد و معتقد است که بایستی با دانش آموزان همچون فرزندان خود رفتار کرد.

,

این معلم سیروانی عنوان می کند: در این مدت 26 سال در اکثر مدارس سطح شهرستان تدریس کرده و امروز بسیاری از دانش آموزانم را در ادارات و جایگاه های مختلف می بینم  و این مرا خوشحال می کند.

,

نعمتی می گوید: تدریس قرآن، در طول زندگی کمک های فراوانی به من کرده و سرلوحه قرار دادن آن باعث شده تا در مراحل مختلف زندگی موفق شوم.

,

فریادرس نعمتی این فرهنگی ساکن شهرستان سیروان در کنار شغل معلمی به کار دامداری و کشاورزی روی آورده و با فعالیت در این زمینه ها، اقتصاد مقاومتی را عملی کرده است.

,

وی می گوید: یکی از توصیه های کتاب آسمانی سفارش کردن به کار، تلاش و کسب روزی حلال است و من این سفارش قرآن را سرلوحه زندگی خودم قرار داده ام.

,

نعمتی که این روزها علاوه بر شغل معلمی از فعالیت های کشاورزی و دامداری امرار معاش می کند و برای اعضای خانواده اش هم اشتغالزایی کرده است. او معتقد است که کار و تلاش برای کسب روزی حلال برای خانوده باعث کسر شأن و منزلت کسی  نمی شود.

,

نعمتی درباره علت روی آوردنش به عرصه دامداری و کشاورزی می گوید: چون تنها نصفی از روز را مشغول تدریس بوده و نصف دیگر بیکار بودم به همین خاطر برای پرکردن اوقات و فراغت و همچنین کسب درآمد بیشتر به کشاورزی و دامداری روی آورده ام.

,

وی بیان می کند: 11 هکتار زمین کشاورزی دیم و آبی داریم که به انواع غلات و حبوبات از جمله برنج، گندم، جو، نخود و ...  اختصاص می دهم و از این طریق درآمدی برای خود و خانواده ام حاصل می شود.

,

نعمتی خاطرنشان می کند: کشاورزی یکی از فعالیت های سخت بوده ولی کسب حلال و در کنار آن اشتغالزایی برای دیگران ارزش کار را افزایش می دهد.

,

وی می افزاید: برای سهولت در کارهای کشاورزی یک دستگاه تراکتور با ادوات آن را خریداری کرده که هم کارهای خود و هم دیگران را انجام دهم.

,

این معلم سیروانی علاوه بر کشاورزی به کارها و فعالیت های دامداری از جمله پرورش گوسفند نیز مشغول می باشد که در این باره می گوید: در حال حاظر بیش از 70 راس گوسفند را پروش می دهم.

,

نعمتی از درآمد حاصل از پرورش و فروش گوسفندانش راضی است ودر این باره اظهار می کند: از این طریق علاوه بر خانواده برای یک نفر دیگر شغل ایجاد کرده ام، بدون اینکه حتی از یک ریال تسهیلات بانکی استفاده کرده باشم.

,

وی عنوان می کند: از علوفه، کاه و ... حاصل از محصولات کشاورزیم برای تغذیه گوسفندان استفاده می کنم که این امر باعث کاهش هزینه ها و اقتصادی تر شدن طرح می شود.

,

این معلم سیروانی از فعالیت خود در زمینه کشاورزی و پرورش گوسفند ابراز رضایت می کند و می گوید: امروز خوشحالم علاوه بر شغل معلمی به فعالیت کشاورزی و دامداری مشغول هستم که هم منبع درآمدی برای خود و خانواده ام شود هم شغلی را برای خانواده و دیگران ایجاد کنم و از طرفی به تولید و اقتصاد جامعه کمکی کنم.

,

نعمتی اظهار می کند: امیداروم با این کارها توانسته باشم در راستای اقتصاد مقاومتی اقدامی نموده و آن را علمی کرده باشم.

,

وی تحقق شعار سال "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" را وظیفه همگان می داند و می افزاید: همه بایستی در حد توان تلاش کنند که اقتصاد مقاومتی که نجات دهنده اقتصاد کشور است را عملی کنند.

,

این معلم سیروانی با توصیه به همکاران و سایر معلمان به تلاش برای فراهم کردن زمینه تحقق شعار سال می گوید: معلمان می توانند در کنار شغل معلمی یک شغل آبرومند که در شأن آنها باشند تا علاوه بر کسب درآمد بیشتر زمینه اشتغال تعدادی جوان را نیز فراهم کنند و در عمل اقتصاد مقاومتی را در سطح جامعه پیاده کنند.

,
,
,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,
, , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه