اخبار داغ

الجزایر: کنار دولت و مردم سوریه ایستاده ایم

الجزایر: کنار دولت و مردم سوریه ایستاده ایم
وزیر امور مغرب عربی، اتحادیه عرب و آفریقای الجزایر روز دوشنبه گفت: الجزایر همواره در کنار دولت بشار اسد و علیه تروریسم ایستاده است و از منافع دولت سوریه دفاع می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از الجزیره، عبدالقاهر مساهل در کنفرانس مطبوعاتی که درباره دستاوردهای سفر اخیر خود به سوریه انجام برگزار شد، افزود: این سفر برای منافع ملی دوکشور، وحدت ملی در سوریه، و نیز حمایت الجزیره از دمشق صورت گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


مساهل افزود: الجزایر پدیده تروریسم را به شدت محکوم می کند چرا که بیش از 20 سال است که الجزیره با این پدیده دست به گریبان است و ازعواقب مخرب آن آگاهی کامل دارد.

مساهل در جواب برخی از احزاب الجزایری که سفر وی به سوریه را نادرست خوانده بودند، تاکید کرد: به احزاب و گروه هایی که می گویند سفر به سوریه اشتباه بوده است می گویم، شما از تروریسم حمایت می کنید یا در مقابل آن قرار دارید؟

وزیر امور مغرب عربی، اتحادیه عرب و آفریقای الجزایر درباره مواضع برخی نسبت به بشار اسد رئیس جمهوری سوریه نیز گفت: روابط الجزایر با دولت و ملت سوریه بسیار خوب و در سطح بالایی قرار دارد.

در همین راستا، این مقام الجزایری وجود هرگونه ائتلاف آمریکا و عربستان علیه الجزایر را رد کرد و افزود: روابط الجزیره ،ریاض و واشنگتن روابط حسنه ای است، و آمریکا و عربستان هم پیمان هم هستند.

مساهل درباره اوضاع لیبی نیز گفت: الجزایر به زودی سفارت خود در طرابلس (مرکز حکومت وفاق ملی) را بازگشایی خواهد کرد.

سفر روز یکشنبه مساهل به دمشق که به عنوان اولین وزیرعربی از آغاز بحران در سوریه صورت می گیرد، بیانگر تاکید دولت الجزایر بر حمایت آن کشور از حل بحران بین سوری ها از طریق مذاکره و نیز مبارزه با تروریسم تکفیری خواهد بود هرچند برخی کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی در تلاشند تا موضع الجزایر را درباره سوریه تغییر دهند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه