اخبار داغ

وقتی نگاه تحقق اقتصاد مقاومتی باشد

رشد 100 درصدی خرید برق زنجان از بورس انرژی ایران

رشد 100 درصدی خرید برق زنجان از بورس انرژی ایران
به همت گروه بازار برق شرکت توزیع نیروی برق زنجان خرید برق زنجان از بورس انرژی ایران رشد 100 درصدی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا, به همت معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان زنجان رشد 100 درصدی خرید برق از بورس انرژی ایران محقق و وضعیت تامین انرژی برق استان زنجان را از طریق بازارهای مختلف مطلوب شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در سال 94 انرژی برق مصرفی استان را از سه طریق خرید از بازار روزانه به واسطه شرکت مدیریت شبکه برق ایران،قرارداد دوجانبه با نیروگاه بیستون و خرید از طریق بورس انرژی  تامین کرده است.

,

  سهم هریک از این بخش ها به ترتیب 68درصد، 23 درصد و هشت درصد بوده که از بازار روزانه، نیروگاه بیستون و بازار بورس خریداری شده است.

,

این درحالی است که در سال93  از مجموع میزان انرژی خریداری شده توسط شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان تنها خرید انرژی برق از طریق بورس 3.5 درصد بوده که با تلاش کارشناسان حوزه گروه بازار برق  این میزان در سال گذشته به هشت درصد افزایش یافته و رشد 100 درصدی نشان می دهد.

,

گفتنی است بورس انرژی به عنوان چهارمین و آخرین بورس کشور در چهار حوزه، اوراق سلف برق، اوراق قرارداد محورکالاهای انرژی مانند زغال سنگ، نفت و انرژی های سبز مانند انرژی های خورشیدی پس از موافقت شورای ‌عالی بورس و اوراق بهادار در سال 1391 تاسیس شد.

,

با راه اندازی بورس انرژی ساختار معاملات انرژی در ایران از معاملات غیرمستقیم به معاملات دوجانبه تغییر یافت و همچنین  امکان خرید و فروش انرژی، تامین مالی برای تولیدکنندگان، تامین انرژی برای توزیع کنندگان و مصرف کنندگان، کشف قیمت روزانه انرژی، شفافیت معاملاتی، تسهیل در تبادلات انرژی و کاهش هزینه های معاملاتی در بخش مبادلات انرژی فراهم شد.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه