اخبار داغ

مدیرعامل بنیاد تبیین اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) در دانشگاه‌ها متذکر شد؛

قانون 27 دستگاه رامسئول رسیدگی به حجاب کرده است/ بدحجابی نباید تبدیل به موضوع سیاسی شود

قانون 27 دستگاه رامسئول رسیدگی به حجاب کرده است/ بدحجابی نباید تبدیل به موضوع سیاسی شود
مدیرعامل بنیاد تبیین اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) در دانشگاه‌ها نگاه افراطی در دهه ۶۰ و نگاه تفریطی در دهه ۷۰ را دو عاملی که مردم را دچار چالش کرد دانست و گفت: به نظر من، مقوله حجاب و بدحجابی همانگونه است که در قانون مشخص شده است؛ قانون ۲۷ دستگاه را مسئول رسیدگی به موضوع حجاب کرده است که از قضا بیست‌وهفتمین دستگاه، نیروی انتظامی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما و تشدید بدحجابی و بدپوششی برخی بانوان، دکتر محمد ودود حیدری، مدیر عامل بنیاد تبیین اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سازمان بسیج جامعه پزشکی، اظهار داشت: موضوع حجاب و بدحجابی یکی از مسائل فرهنگی چندلایه و ماتریکسی است که ریشه‌های آن را نمی‌توان صرفاً با یک مقوله سنجید و راهکارهای حل این چالش نیز ساده نیست.


افراط و تفریط دهه‌های ۶۰ و ۷۰ در برخورد با بدحجابی، این موضوع را امنیتی کرده است

مدیرعامل بنیاد تبیین اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) در دانشگاه‌ها، با اشاره به افراط و تفریط درباره مسئله حجاب و عفاف طی سال‌های گذشته، گفت: تندروی و رهاسازی در دوره‌های مختلف به مقوله پوشش و بدحجابی، آسیب‌های زیادی به جامعه زده است؛ می‌توان گفت در دهه ۶۰، گروهی با نگاه تند و افراطی به موضوع حجاب نگاه کردند و این مقوله را فرا‌تر از میزانی که باید به آن پرداخته می‌شد، توسط برخورد غیرفرهنگی تبدیل به برخورد امنیتی کردند؛ این کار بسیار غلط بود؛ بعد از گذران این دوره، در دهه ۷۰ دچار نگاه تفریطی شدیم یعنی چه در دولت سازندگی و چه دولت اصلاحات، با‌‌‌ رها کردن مقوله عفاف و عفت عمومی روبه‌رو شدیم و ضرباتی هم از این دیدگاه خوردیم.


نیروی انتظامی آخرین دستگاه مسئول در رسیدگی به بدحجابی است

وی نگاه افراطی در دهه ۶۰ و نگاه تفریطی در دهه ۷۰ را دو عاملی که مردم را دچار چالش کرد دانست و گفت: به نظر من، مقوله حجاب و بدحجابی همانگونه است که در قانون مشخص شده است؛ قانون ۲۷ دستگاه را مسئول رسیدگی به موضوع حجاب کرده است که از قضا بیست‌وهفتمین دستگاه، نیروی انتظامی است.


ودود حیدری، ادامه داد: اما می‌بینیم که تمامی دستگاه‌های قبل از ناجا همه مسئولیت‌های خود را‌‌‌ رها کرده‌اند و صرفاً حلقه بیست‌ و هفتم می‌خواهد با یک نگاه امنیتی این کار را دنبال کند؛ گرچه منظور بنده از بیان این حرف، نافی عملکرد نیروی انتظامی در این حوزه نیست، موضوع این است که تمام مسئولیت‌ها نباید بر دوش یک ارگان باشد.


مدیرعامل بنیاد تبیین اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) در دانشگاه‌ها، با یادآوری نگاه جامع امنیتی فرهنگی به مسئله حجاب در قانون، گفت: اگر بخواهیم به موضوع حجاب به درستی نگاه کنیم مسلماً باید همه ۲۷ دستگاه یعنی همه نگاه‌های جامع فرهنگی، اجتماعی و انتظامی دست به دست هم بدهند؛ همچنین نباید به بدحجابی، برچسب بی‌عفتی زد.


تلاش دست‌های آلوده برای گسترش ناهنجاری‌ها

وی افزود: اساس و پایه مردم کشور ما، متدین هستند؛ با پدید آمدن فصل گرما بعضی از پوشش‌ها کمرنگ می‌شود و دست‌های آلوده‌ای نیز چه از بیرون و چه از داخل از این زمینه سوءاستفاده می‌کنند تا ناهنجار فرهنگی را گسترش بدهند.


ودود حیدری، گفت: اگر دستگاه‌های درگیر تا قبل از رسیدن به مرحله بدحجابی، برخورد درست انتظامی و فرهنگی کنند، شاهد بدپوششی به شکل عریان و غیرمتعارف در سطح معابر عمومی نخواهیم بود و همچنین نباید اجازه دهیم عرضه، طراحی لباس و تولید پوشش در فروشگاه‌های به هر شکلی وجود داشته باشد.


مدیر عامل بنیاد تبیین اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) در دانشگاه‌ها، ادامه داد: باید تلاش کرد زمینه‌های بدحجابی را قبل از اینکه به سطوح کف خیابان برسد، با برخورد مناسب فرهنگی و انتظامی حل کنیم و برخوردهای کف خیابان را به برخوردهای فرهنگی تبدیل کنیم.


وی گفت: یک نگاه درست این است که به هرحال حجاب در سطح جامعه باید در ظواهر جامعه اسلامی وجود داشته باشد و انظار جامعه اسلامی باید عاری از گناه باشد؛ از طرفی یک نگاه تسامحی نیز وجود دارد که می‌گوید حاکمیت نباید در حوزه حجاب ورود کند و آن را‌‌‌ رها کرده و در اختیار غرب بگذارد.


بدحجابی نباید تبدیل به موضوع سیاسی شود

ودود حیدری، در پایان خاطرنشان کرد: نادرست بودن نگاه دوم کاملا مشخص است زیرا کشور ما اسلامی بوده و عقاید مکتبی و نگاه تاریخی در حوزه تاریخ اسلام دارد؛ وجهه عمومی جامعه اسلامی باید متناسب با ارزش‌های اسلامی باشد لذا پرداختن به مقوله حجاب و عفت عمومی به عنوان یک هنجار همچنان باید در دستور کار قرار گیرد اما صرفا مسئول دانستن حاکمیت غلط است و نگاه جامع عمومی را می‌طلبد و مردم باید را در این مقوله به خود کمک کنند و از تبدیل شدن آن به موضوع سیاسی و امنیتی و تقابلی بین مردم و حاکمیت اجتناب کنند.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
, افراط و تفریط دهه‌های ۶۰ و ۷۰ در برخورد با بدحجابی، این موضوع را امنیتی کرده است,
,
,
,
,
, نیروی انتظامی آخرین دستگاه مسئول در رسیدگی به بدحجابی است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, تلاش دست‌های آلوده برای گسترش ناهنجاری‌ها,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, بدحجابی نباید تبدیل به موضوع سیاسی شود,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه