اخبار داغ

در پی افشای دستورالعمل سری وزارت کشور مصر علیه مطبوعات؛

نیویورک تایمز: روزنامه‌نگاران خواستار برکناری وزیر کشور مصر شدند/ شکایت سازمان ملل و اتحادیه اروپا از عملکرد دولت عبدالفتاح سیسی

نیویورک تایمز: روزنامه‌نگاران خواستار برکناری وزیر کشور مصر شدند/ شکایت سازمان ملل و اتحادیه اروپا از عملکرد دولت عبدالفتاح سیسی
در پی افشای دستورالعمل‌های محرمانه از ساختمان وزارت کشور برای مقابله با مطبوعات، روزنامه‌نگاران مصری خواستار برکناری وزیر کشور شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سناباد نیوز، وزیر کشور مصر به دلیل خشونت‌ها و سوء استفاده پلیس متهم شناخته می‌شود، اما با اشتباه دفتر مطبوعات وزارت کشور، دستورالعمل‌های سری برای مقابله با رسانه‌های منتقد در دسترس عموم قرار گرفت و مردم به شدت نسبت به وزیر کشور مصر معترض شدند. روزنامه «نیویورک‌تایمز» نوشت: این دستورالعمل سری از ایمیل اداری وزارت کشور مصر به دست روزنامه‌نگاران رسید. پیام این دستورالعمل، مقابله با رسانه‌های خبری «خطاکار» بود. یکی از دستورالعمل‌های مهم در این پیام جلوگیری از انتشار مطالب مربوط به یک دانشجوی ایتالیایی به نام گوییلیو رجینی بود که در یکی از خیابان‌های قاهره مورد ضرب و جرح و در نهایت به قتل رسید بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سناباد نیوز,

در جریان اعتراضات مردم به واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان، پلیس چند ده تن از تظاهرات کنندگان را دستگیر کرد. قتل دانشجوی ایتالیایی روابط مصر را با این کشور در وضعیت بحرانی قرار داد و از سوی دیگر اعتراضات داخلی مردم مصر وضعیت السیسی را در این کشور متزلزل‌تر از هر زمان دیگری کرده است.

,

تنش مصر با ایتالیا به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ چندی پیش وزارت خارجه مصر اعلام کرد یک تبعه مصری در شهر ناپولی در جنوب ایتالیا کشته شده و قاهره در یادداشتی به وزارت خارجه این کشور خواستار بررسی فوری این مسئله شده است.

,

در آخرین اقدام پلیس مصر در مقابل روزنامه‌نگاران، پلیس با یورش به ساختمان کانون روزنامه‌نگاران در قاهره، دو خبرنگار را بازداشت کرد. در پی این اقدام، «فرحان حق» سخنگوی بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد دبیر کل سازمان ملل نسبت به بازداشت دو روزنامه‌نگار مصری در جریان حمله پلیس به ساختمان کانون روزنامه‌نگاران ابراز نگرانی کرده و تأکید کرده باید حقوق اصحاب رسانه‌های مصری حفظ شود.

,

اتحادیه اروپا نیز با انتقاد از وضعیت آزادی بیان در مصر به مقامات این کشور نسبت به یورش به ساختمان اتحادیه روزنامه‌نگاران و بازداشت چندین خبرنگار هشدار داد. اتحادیه اروپا وضعیت را نگران‌کننده و در راستای ایجاد محدودیت‌ برای جامعه مدنی و آزادی بیان اعلام کرد.

,

در پی افشا شدن اسناد محرمانه از ساختمان وزارت کشور برای مقابله با مطبوعات، روزنامه‌نگاران مصری خواستار برکناری وزیر کشور شدند. در مقابل، سرلشگر مجدی عبدالغفار وزیر کشور مصر اظهار داشت که هیچ اقدام خطایی از او سر نزده و وظیفه وزارت کشور است که جلوی رشد تظاهرات را بگیرد.

,

انتهای پیام/رض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه