اخبار داغ

خوزستان بعد از سیل

اعلام آمار نهایی از جزئیات خسارات سیل اخیر در خوزستان/خسارات 1053 میلیارد تومانی سیل به خوزستان

اعلام آمار نهایی از جزئیات خسارات سیل اخیر در خوزستان/خسارات 1053 میلیارد تومانی سیل به خوزستان
معاون امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: با توجه به پیگیری‌های وزارت کشور و دستگاه‌های نظارتی گزارش کاملی از میزان خسارت‌های وارده به بخش‌های مختلف ناشی از این حوادث که در بازه زمانی اسفند و فروردین ماه رخ داد، تهیه و جمع بندی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رهیاب نیوز:احمد سیاحی معاون امور عمرانی استاندار خوزستان در جلسه کارگروه آب، خاک و کشاورزی استان، با اشاره به خسارات ناشی از سیل و طوفان‌های اخیر، اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های وزارت کشور و دستگاه‌های نظارتی گزارش کاملی از میزان خسارت‌های وارده به بخش‌های مختلف ناشی از این حوادث که در بازه زمانی اسفند و فروردین ماه رخ داد، تهیه و جمع بندی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب نیوز, با, این, که, زمانی, فروردین, جمع, , بندی,

وی افزود: این گزارش مورد تأیید فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته و نهایی شده و به معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران ارسال شده است.

سیاحی تصریح کرد: برآورد این خسارت‌ها با هماهنگی تمام دستگاه‌ها انجام شده است و جبران آن نیازمند پیگیری جدی، اساسی و توجه ملی است و باید تمام دستگاه‌ها از راهکارهای قانونی خود برای جبران خسارت‌های وارد شده به بخش‌های مختلف استفاده کنند.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان عنوان کرد: مجموع خسارات ناشی از طوفان و تگرگ اواخر سال گذشته و فروردین ماه سال جاری 201میلیارد تومان است که 194میلیارد تومان آن خسارات زراعی است و شامل 114 هزار هکتار از اراضی کشاورزی معادل 315 هزار تن محصول می‌شود.

وی گفت: بر اثر سیلاب اخیر 3 هزار کیلومتر از راه‌های استان و یکهزار و 554 دستگاه ابنیه به میزان 181میلیارد تومان خسارت دیده است. سیل در بخش زراعی به 411 هزارهکتار معادل 553 هزار تن از محصولات کشاورزی خسارت وارد کرده است که میزان ریالی آن با احتساب خسارت‌های وارده به منابع طبیعی 708میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: همچنین خسارت حدود 19میلیاردتومانی به محصولات باغی، خسارت 48میلیاردتومانی به بخش منابع آبی و ساختمان‌ها و از بین رفتن پنج هزار و 356رأس دام و نابودیدو هزار و 780 قطعه طیور نیز از دیگر خسارت‌های سیل بوده است.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان با بیان این که سیل به تأسیسات آب، برق و مخابرات 41میلیارد تومان خسارت وارد کرده است، گفت: مجموع خسارت ناشی از سیل 26 تا 29فروردین ماه سال جاری در خوزستان به ویژه در حاشیه رودخانه دز یک هزار و 53میلیارد تومان است و اهالی و روستاییان منتظر اقدامی برای جبران خسارت هستند و  برای جبران خسارت تلاش خواهیم کرد.
,
, قرار, , گرفته, ارسال, , شده,
,
, سیاحی, تصریح, کرد, انجام, , شده, باید, وارد, , شده,
,
, فروردین, , ماه, 201, میلیارد, 194, میلیارد, 114, هزار, 315, , هزار,
,
, وی, بر, , اثر, 3, , هزار, راه‌های, یک, هزار, , و, , 554, ابنیه, 181, میلیارد, خسارت, , دیده, 411, , هزار, هکتار, 553, , هزار, 708, میلیارد,
,
, همچنین, 19, میلیارد, تومانی, باغی, 48, میلیارد, تومانی, آبی, بین, پنج, , هزار, , و, , 356, رأس, نابودی, دو, , هزار, , و, , 780, دیگر,
,
, با, , بیان, این, , که, تأسیسات, 41, میلیارد, 26, 29, فروردین, , ماه, به, , ویژه, یک, , هزار, , و, , 53, میلیارد]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه