اخبار داغ

همایش علمی بنیاد امور بیماری های خاص در کیش برگزار شد

همایش علمی بنیاد امور بیماری های خاص در کیش برگزار شد
همایش علمی بنیاد امور بیماری های خاص با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی کیش با حضور دکتر فاطمه هاشمی رئیس بنیاد امور بیماری های خاص در جزیره کیش برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کیش پرس، همزمان با بیستمین سالگرد تأسیس بنیاد امور بیماری های، همایش علمی بنیاد امور بیماریی های خاص با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل کیش با حضور دکتر فاطمه هاشمی رئیس نبیاد و جمعی از متخصصان رشته های مختلف پزشکی در بیماری های خاص در محل این دانشگاه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کیش پرس,

 

,

بنابراین گزارش در این مراسم امیررضا شریف نیا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل کیش با تبریک عید مبعث، هدف از برگزاری این همایش را افزایش آگاهی و اطلاع رسانی از بیماری های خاص در جامعه و توجه به پیشگیری از ابتلاء به بیماری ها خاص و  اهمیت حمایت از بنیاد امور بیماری های خاص عنوان کرد.

,

 

,

دکتر فاطمه هاشمی رئیس بنیاد امور بیماری های خاص نیز در این مراسم با تقدیر از حمایت های معنوی و مادی مردمی گفت: اگر حمایت ها و کمک های مادی و معنوی مردمی نبود بنیاد تا امروز نمی توانست به فعالیت های خود ادامه دهد .

,

 

,

وی با اشاره به بیستمین سالگرد تأسیس بنیاد امور بیماری های خاص در راستای افزایش آگاهی و اطلاعات مردم در رابطه با بیماری های خاص اظهار کرد: سالانه 3 هزار نفر در کشور بر اثر مرگ مغزی جان می بازند و با این تعداد دیگر نیازی به این نیست که کسی در انتظار پیوند اعضاء باقی بماند اما به دلیل نبود برنامه ریزی های صحیح در این خصوص همچنان مشکلاتی در پیوند اعضاء دیده می شود.

,

 

,

هاشمی با بیان اینکه در آغاز تأسیس بنیاد بیماری های خاص هدیه ایثار در مقابل اهداء عضو به اهدا کنندگان یک میلیون تومان بوده و پس از گذشت 20 سال این رقم همچنان در این حد باقی مانده است تاکید کرد: در زمان تاسیس این بنیاد برای برچیده شدن قاچاق و فروش اعضاء از افراد زنده مبلغی به عنوان هدیه ایثار در نظر گرفته شد که پس از گذشت 20 سال این مبلغ افزایش نیافته و موجب شده که فروش اعضاء به خصوص کلیه به صورت قاچاق افزایش یابد.

,

 

,

وی با اشاره به تلاش های بنیاد امور بیماری های خاص در تهیه بیمه و کاهش هزینه های درمان برای بیماران خاص افزود: با تلاش های صورت گرفته در طی سال های گذشته بیمه و هزینه درمان و داروی بیماران خاص به صورت رایگان صورت می گیرد.

,

 

,

رئیس بنیاد امور بیماری ها خاص با اشاره به توسعه مراکز بیماری های خاص در کشور گفت: یکی از مهمترین مشکلات در توسعه مراکز کمبود متخصصان در بخش بیماری های خاص برای حضور در این مراکز است.

,

 

,

وی ادامه داد: در هنگام تأسیس، بنیاد امور بیماری های خاص با 128 مرکز فعالیت خود را آغاز کرد که هر مرکز تنها به 2 تا 10 تخت در نهایت مجهز بود با کمترین امکانات موجود ولی امروز بالای هزار مرکز در کشور وجود دارد که برخی بیش از 70 تخت دارند اما تا رسیدن به مطلوب و مراکزی در شأن ملت ایران فاصله زیادی وجود دارد.

,

 

,

دکتر هاشمی با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش در بیماری های خاص در راستای درمان و پیشگیری از بروز و ظهور این بیماری ها بیان کرد: یکی از واحدهای بنیاد در زمینه تحقیق و پژوهش فعالیت می کند و تاکنون بیش 300 عنوان بروشور بالغ بر 13 میلیون عدد در کشور توزیع شده و در همین زمینه اردوهای یک روزه برای آشنایی بیشتر  بیماران با یک روز زندگی  و آشنایی با نحوه غذا خوردن، ورزش، مصرف دارو و درمان به صورت مستمر برگزار شده و سایت این مرکز نیست اطلاعات به روز در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

,

 

,

در بخش دیگری از این همایش دکتر آزیتا آذرکیوان هماتولوژیست و متخصص کودکان به بررسی روند پیشرفته بیماری تالاسمی از گذشته تا امروز و شیوه های درمان بیماری پرداخت.

,

 

,

دکتر فیروز فصیحی فوق تخصص بیماری های کلیه و مجاری ادارا، دکتر نیکو مظفری متخصص پوست و بیماری EB، دکتر سید حسین داوودی متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،  دکتر حمید رضا میرزایی متخصص آنکولوژی و رادیو تراپی، دکتر سید محمد حسین قادریان متخصص ژنتیک، دکتر رفیعی پور روانشناس، دکتر هاشمی متخصص کودکان و دکتر حسن احدی متخصص روانشناسی از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

,

 

,

در پایان مراسم که با حضور دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل کیش برگزار شد اساتید در جلسه پرسش و پاسخ به سوالات دانشجویان پاسخ دادند.

,

 

,

گفتنی است، بنیاد امور بیماری  هاى خاص به عنوان یک نهاد مردمى و غیردولتى، فعالیت خود را از 18 اردیبهشت ماه 1375 به منظور ساماندهى و ارتقاى وضعیت بیماری  هاى خاص در زمینه هاى مختلف درمانى، دارویى، آموزشى، پیشگیرى، اجتماعى آغاز کرد و از آنجا که متولى امر درمان در کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکى است و سیاست  هاى بهداشتى و درمانى توسط این وزارتخانه تدوین مى  شود، بنیاد امور بیماری  هاى خاص به عنوان یک سازمان غیردولتى با بهره گیرى از کمک هاى مردمى برای بهبود وضعیت بیماری  هاى خاص تلاش مى کند. 

,

 

,

بودجه و منابع مورد نیاز فعالیت‌ها و برنامه هاى این بنیاد، به طور عمده از طریق کمک افراد حقیقى و حقوقى و نهادهاى دولتى و غیردولتى تامین مى شود.

,

 

,

بنیاد امور بیماری  هاى خاص در قالب چهار معاونت اجرایى، فرهنگی- ارتباطات، آموزشى- پژوهشى، ادارى – مالى و همچنین مدیریت آمار و اطلاع رسانى سازماندهى شده است. در کنار سازمان اجرایى بنیاد امور بیماری هاى خاص، کمیته هاى تخصصى نیز با حضور پزشکان و متخصصان رشته  هاى مختلف به منظور بررسى مسائل آموزشى، پژوهشى و درمانى بیماران خاص در حوزه معاونت آموزشى – پژوهشى تشکیل شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه