اخبار داغ

خطیب جمعه ایلام:

وعده بهبود شرایط اقتصادی توهمی بیش نبود

وعده بهبود شرایط اقتصادی توهمی بیش نبود
خطیب جمعه ایلام گفت: نتایج برجام چیزی جز باقی ماندن ساختار تحریم‌ها، اعمال تحریم‌های جدید و غارت اموال ملت ایران و ادامه خصومت‌ها توسط آمریکا پس از گذشته سه ماه در پی نداشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار ، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه‌های نماز جمعه ایلام با اشاره به اینکه توافق هسته ای به تعبیر رهبری معظم انقلاب خسارت محض بود ، گفت: نتایج برجام چیزی جز باقی ماندن ساختار تحریم‌ها، اعمال تحریم‌های جدید و غارت اموال ملت ایران و ادامه خصومت‌ها توسط آمریکا پس از گذشته سه ماه در پی نداشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

وی مسئولان را خوش بین دانست و اظهار کرد: مسئولین ما فکر می کردند با برداشته شدن تحریم‌‌ها دارایی‌های ایران آزاد و همراه با سرمایه‌های خارجی وارد کشور می‌شود و زمینه رونق اقتصادی و بهبود معیشت مردم فراهم شده و با اعتماد به طرف مقابل بدون گرفتن تعهدات محکم، توافقنامه هسته‌ای را امضا کردند، در حالی که آنچه دولتمردان ما در تصور داشتند یک اشتباه استراتژیک بود و آنچه تصور کردند فقط روی کاغذ ماند.

,

خطیب جمعه ایلام دست مسئولان کشور را با توجه به برنامه نداشتن اقتصادی خالی عنوان و افزود: در پسابرجام و در عمل هیچ تحریمی لغو نشد و پول‌های بلوکه شده ایران نیز آزاد نشد و هیچ سرمایه‌گذاری در ایران با وجود آمد و رفت دهها هیات اقتصادی سرمایه‌گذاری نکرد؛ بنابراین دولتمردان که همه امور کشور حتی نفس کشیدن و آب خوردن مردم را به مذاکرات هسته‌ای و برجام گره زده بودند و از برنامه‌ریزی در حوزه اقتصاد غافل شدند حالا برای اداره کشور دست خالی مانده‌اند.

,

نماینده ولی فقیه در استان سیاست های اقتصاد مقاومتی را اقدامی در نجات دولت بیان و تصریحج کرد: رهبر معظم انقلاب با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و نام‌گذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به کمک دولت آمدند و دولت را از بی‌برنامگی نجات دادند تا بی‌تحرکی و ایستادگی و حالت انتظار و انفعال و رکود حاکم بر اقتصاد کشور به تحرک و تلاش و کار و فعالیت تبدیل شود.

,

حجت الاسلام لطفی ادامه داد:  با توجه به این واقعیت که بهبود و شرایط معیشتی مردم و نجات اقتصاد بیمار کشور توسط برجام فراهم نشد بلکه به اذعان اقتصاددانان متعهد کشور وضع معیشتی مردم بدتر و رکود اقتصادی عمیق‌تر شد؛ بنابراین کلید حل مشکلات اقتصادی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مبتنی بر ظرفیت‌ها و توانمندی داخلی در مقابل سیاست‌های برجام با اتکا بر رویکرد به اقتصاد جهانی و بیگانگان است.

,

نماینده ولی فقیه در استان ایلام با بیان اینکه بدون تردید دشمن به وسیله عوامل نفوذی و غرب‌گرا تلاش می‌کند سیاست‌های اقتصاد مقاومتی محقق نشود، اظهار داشت: اقتدار نظامی و قدرت بازدارندگی دفاعی مانع تهاجم نظامی آمریکا به ایران بود نه برجام و یکی از تحلیل‌های غلط و نابه‌جا که به زبان برخی دولتمردان جاری می‌شود این است که اگر برجام نبود جنگ حتمی بود.

,

امام جمعه ایلام تتصریح کرد: اصلاح‌طلبان هم می‌گفتند اگر دولت اصلاحات سر کار نمی‌آمد قطعا آمریکا و متحدانش به کشور ما حمله می‌کردند این در حالی است که مقامات آمریکایی در سیاست تجاوزکارانه خود و تهاجم نظامی به کشورها تنها به توانمندی و قدرت نظامی نگاه می‌کنند نه دولت و نظام سیاسی آن کشور، حالا که برجام هیچ دستاورد مثبتی برای کشور نداشت آقایان به دنبال راه فرار از این مشکل که به واسطه اعتماد بی‌جا به آمریکا بوجود آمده است تنها به خیال‌بافی می‌پردازند. 

,

حجت الاسلام لطفی در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه جمعیت هلال‌ احمر مردمی‌ترین و کارآمدترین نهاد در عرصه‌های مختلف به ویژه امداد و نجات در حوادث غیرمترقبه دانست و گفت: این نهاد توانمند در طول ۳۷ سال از پیروزی انقلاب در مهار حوادث و نجات جان انسان‌ها و جلوگیری از خسارت‌های بزرگ به کشور موثر عمل کرده است.

,

وی ادامه داد:  این نهاد در حماسه اربعین سال گذشته و همچنین در مساله سیل در شهر آبدانان و مورموری جلوه‌هایی از فداکاری را به نمایش گذاشت.

,

نماینده ولی فقیه در استان در بخش پایانی صحبت های خود به ضرورت پرداخت زکات اشاره و تأکید کرد:  پرداخت زکات یکی از واجبات دین مقدس اسلام است، وجوب زکات در قرآن کریم در کنار وجوب نماز ۳۰ بار تکرار شده و این تکرار کلمه نماز و زکات در قرآن دلیل بر اهمیت این دو فریضه الهی است.

,

امام جمعه ایلام  فقدان پرداخت زکات و انکار زکات اعلان جنگ با خداوند دانست و اظهار کرد:  تعلل در پرداخت زکات موجب نزول عذاب الهی و قحطی و خشکسالی می‌شود و با توجه به نزول رحمت الهی در غالب آمدن باران و برداشت غلات و فراوانی نعمت زراعت و دامی، شکر این نعمت در پرداخت به موقع زکات است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه