اخبار داغ

وعده هایی که یکی پس از دیگری محقق نمی شوند؛

کلافگی مردم ایلام از قطعی مکرر آب/ تدبیری برای رفع مشکلات سیل نیست

کلافگی مردم ایلام از قطعی مکرر آب/ تدبیری برای رفع مشکلات سیل نیست
علیرغم گذشت شش ماه از سیل پارسال ایلام اما هنوز هیچ اعتباری برای رفع مشکلات ابی لحاظ نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار؛ استان ایلام در طی سال گذشته شاهد وضعیت مناسب جوی بود به طوری که این وضعیت درسال های قبل بسیار کمرنگ نمود داشت و خشکسالی به تدریج دامن ایلام را گرفته بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,  , استان ایلام در طی سال گذشته شاهد وضعیت مناسب جوی بود به طوری که این وضعیت درسال های قبل بسیار کمرنگ نمود داشت و خشکسالی به تدریج دامن ایلام را گرفته بود.,

اما در سال 94 این موضوع به فراموشی کامل سپرده شد و میزان بارش ها در این سال و به خصوص در اواخر سال باعث شد تا حتی آب ذخیره در سدهای ایلام به انبوه خود برسد.

,

این وضعیت حتی در طی سال جدید نیز حکمفرما بوده و شدت بارش ها در طی سال 95 نیز در ادامه همان شدت بارش ها در طیس سال 94 است.

,

اما جدای ازاین در چند روز گذشته اب برخی از مناطق شهر ایلام با قطعی رو به رو شده است؛ قطعی که نه تنها باعث کلافگی مردم شده بلکه باعث آزرده خاطری شهروندان نیز شده است.

,

با توجه به اینکه میزان بارش ها در سال گذشته و امسال بسیار خوب بوده قطعی مکرر آب شهر سوالی است که ذهن اکثر شهروندان را به خود مشغول کرده است.

,

در این راستا مردم برخی از محله های مختلف شهر ایلام در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار ضمن ابراز گلایه از قطعی های مکرر خواهان بررسی هر چه زودتر این مضوع هستند.

,

با توجه به اینکه آب یکی از نیازهای اصلی و روزانه مردم تلقی می شود لذا قطعی مکرر آن باعث ایجاد مشکلاتی شده که بایستی هر چه سریعتر برطرف شوند.

,

از انجا که موج گرما از روزهای گذشته وارد استان شده و شهر ایلام را نیز درگیر خود کرده و نیز اینکه اکثر کولرهای مورد استفاده شده به صورت آبی هستند لذا برطرف کردن این مشکل یکی از اولویت های اساسی است.

,

از طرف دیگر سیل پارسال نیز خسارات جدی به زیرساخت های آب و فاضلاب در شهر ایلام وارد کرد و باعث آسیب رساندن به بسیاری از تأسیسات آبی نیز شد به طوری که  بالغ بر 850 میلیارد ریال به تاسیسات آب و فاضلاب شهری و روستایی استان ایلام خسارت وارد کرد.

,

این خبری بود که "امیر رضا تشیعی"، معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب کشور در جریان سفر سیل پارسال ایلام خبر داد و تاکید کرد: امیدواریم با درخواست ویژه ای که وزارت نیرو از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور دارد (ماده 10 و 12) و با توجه به سفر معاون رئیس جمهوری به استان ایلام بتوانیم در کوتاهترین زمان اعتبارات مورد نیاز را تامین کنیم و تاسیسات را به حالت عادی باز گردانیم.

,

اما با توجه به تلاش های صورت گرفته از سوی مدیران ابی استان، با گذشت بیش از شش ماه از سیل پارسال اما هنوز اعتبارات خوبی برای رفع این مشکل دیده نشده و وعده های دولت برای حل مشکلات سیل ایلام همچنان بر باد فنا است.

,

اگر چه ایلام بیدار در سری گزارش های قبلی به عدم رسیدگی و وعده های دولت در جریان سیل ایلام پرداخته بود اما گویا تدبیری برای رفع مشکلات سیل پارسال ایلام که  تا چندین روز در صدر اخبار ملی و رسمی کشور قرار گرفت و گزارش های مختلفی از بخش های مختلف سیما در شبکه های سراسری در رابطه با این موضوع پخش شد، نیست.

,

ادامه قطعی مکرر آب با عدم تخصیص اعتبار سیل پارسال

, ادامه قطعی مکرر آب با عدم تخصیص اعتبار سیل پارسال,

"تقی رشیدی"، مسئول روابط عمومی آب و فاضلاب شهری استان ایلام در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار در این خصوص گفت: سیل پارسال ایلام باعث شد تا به تاسیسات آب و فاضلاب شهری خسارات زیادی وارد شود بر همین اساس در آن وقت به صورت موقت تأسیسات و تمام شبکه ترمیم شد.

,

وی اظهار کرد: اما با توجه به وعده های داده شده برای تأمین اعتبار برای حل مشکلات و ترمیم هر چه زودتر شبکه به صورت دائم هیچ ملبغی برای رفع این مشکل ارائه نشده است.

,

این مسئول تأکید کرد: در صورت عدم تخصیص اعتبار برای رفع این مشکل ادامه این شرایط و قطعی های مکرر به خصوص در فصل تابستان امسال دور از انتظار نیست.

,

مسئول روابط عمومی آب و فاضلاب شهری استان ایلام افزود: با توجه به اینکه شبکه موجود در شهر به صورت موقت ترمیم شده و باعث ایجاد چنین مشکلاتی می شود لذا تأمبن اعتبار لازم برای تعمیر اصولی و دائم شبکه امری بدیهی است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه