اخبار داغ

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در تبریز؛

به برکت وجود شیر زنانی همچون «دباغ» امروز ایران اسلامی پابرجاست

به برکت وجود شیر زنانی همچون «دباغ» امروز ایران اسلامی پابرجاست
رضایی گفت: بانوی انقلاب در برابر تمام سختی‌ها ایستادگی کرد و امروز به برکت وجود امثال دباغ و رشادت‌های وی ایران اسلامی پابرجاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، محسن رضایی در همایش نکوداشت بانوی انقلاب، «مرضیه حدیدچی معروف به دباغ» ضمن تاکید بر اهمیت هنر اسلامی اظهار کرد: هنر همیشه در نوک قلم نیست بلکه قدم‌ها و رفتارهایی که در تاریخ بشر تغییر ایجاد می‌کند، بالاترینِ هنرها هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی با اشاره به دوران اشغال ایران به دست استعمارگران انگلیس و روس، افزود: آن زمان که تانک‌ها و جیپ‌های دشمن در خیابان‌های ایران رژه می‌رفتند چه کسی فکر می‌کرد روزی ملت ایران بتواند آنان را از خاک خود بیرون براند.

,

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ذکر روایتی از زندگینامه‌ی مرضیه دباغ خاطرنشان کرد: خواهر دباغ وقتی دخترکی چهار ساله بیش نبود و در عالم کودکی به تماشای رژه‌ی جیپ‌های دشمن در خیابان‌های همدان می‌نشست، خبر نداشت از اینکه پس از چند سال نامه رسان یک حادثه‌ی تاریخی بزرگ خواهد بود.

,

 

,

, ,

 

,

وی ادامه داد: نامه‌ای که خواهر دباغ به گورباچف رساند حاوی این پیام بود که "من می‌بینم استخوان‌های کمونیست شکسته خواهد شد".

,

رضایی با تاکید بر اینکه هنر اسلامی باید چهره‌ها و اتفاق‌های اعتلا بخش انقلاب را ارائه کند، خاطرنشان کرد: خواهر دباغ یکی از چهره‌های برتر انقلاب است که اولین نماد شخصیتش از تلاش در راه علم آغاز شد ولو اینکه در آن دوران برای تحصیل علوم محدودیت‌های زیادی به ویژه برای بانوان وجود داشت. 

,

وی بیان داشت: اما این بانو با گذشت اندک زمانی، دریافت که علم عطش وجود او را سیراب نمی‌کند و محیط پیرامونش با رشد آدمی سازگاری ندارد؛ لذا وارد جریان انقلاب و مبارزات انقلابی شد.

,

این فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشریح کرد: وقتی او امام را دریافته و در مسیر انقلاب به مبارزات روی آورد توسط رژیم شاه دستگیر و مورد شکنجه‌های طاقت فرسا قرارگرفت تا جایی که از شدت بوی متعفن زخم‌هایش حتی شکنجه گران نیز توان نزدیک شدن به سلول او را نداشتند!

,

وی تاکید کرد: خواهر دباغ در برابر تمام این سختی‌ها ایستاد و اگر امروز ایران اسلامی پس از فروپاشی تمدن هوی بسیار همچنان پابرجاست، به برکت وجود همین شیرزنان و شیرمردان است.

,

, ,

 

,

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مرحله‌ی دیگر زندگی این شیرزن مربوط به دوره‌ای است که به لحاظ شایستگی‌های خود به فرماندهی سپاه همدان منصوب شد.

,

وی یادآور شد: در مرحله‌ای دیگر با کسب اجازه از محضر امام جهت شرکت در جریان مبارزات به سوریه و لبنان رفت و از آنجا همزمان با تبعید امام به پاریس به محضر ایشان رسیده و چون یک پاسدار از ایشان حفاظت کرد.

,

رضایی با بیان اینکه وقتی خانم دباغ بار دیگر به ایران بازگشت، با مشاهده‌ی فعالیت‌های تجزیه طلبانه گروهک‌ها به کردستان رفت، اضافه کرد: در همین زمان بود که او به فرماندهی سپاه همدان منصوب شد.

,

وی با تاکید بر ضرورت الگوگیری جوانان از این انسان‌های برتر اظهار داشت: خستگی ناپذیری یکی از ویژگی‌های خواهر دباغ است که توانست ضمن فعالیت‌های مبارزاتی بسیار، هشت فرزند تربیت و وظیفه همسری و مادری خود را به نحو احسن انجام بدهد و اگر اکنون نیز لازم باشد حاضر است در جبهه‌ی نبرد سوریه و عراق حضور پیدا کند.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه