اخبار داغ

یک جامعه شناس در یزد مطرح کرد

«مدلینگ»؛ ابزاری برای اشاعه فرهنگ غرب در جامعه

«مدلینگ»؛ ابزاری برای اشاعه فرهنگ غرب در جامعه
جامعه شناس یزدی افزایش روزافزون «مدلینگ» در کشور را یادآور شد و گفت: متاسفانه بسیاری از ابزارهای تبلیغاتی دنیای مد دارای اشاعه فرهنگ غربی هستند و با معیارهای فرهنگی اسلامی-ایرانی منافات دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدبانو؛ شاید شما هم این روزها واژه‌هایی مثل مدل «مانکن و مدلینگ» را زیاد شنیده باشید؛ و مسلما اگر جوان هم باشید وسوسه ی دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن جذابیت این موضوع را برایتان چندین برابر می‌کند که این شهرت و خودنمایی در میان برخی از جوانان باعث ورود آنها به دنیایی می‌شود که راه برگشت از آنها نزدیک به صفر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدبانو,

رؤیا دهقانی‌زاده، جامعه شناس در گفت‌وگو با خبرنگار یزدبانو گفت: گرایش برخی از جوانان به خصوص دختران برای «مدلینگ شدن»، با افزایش روز افزون مد و هیجان کاذب ناشی از آن در داخل کشور افزایش یافته است.

, یزدبانو ,

دهقانی‌زاده با بیان اینکه پول، محبوبیت و زیبایی نهایت چیزی است که این دسته از مدلینگ‌ها در نظر دارند، اظهار داشت: مانکن‌های مشهور با درآمدهای میلیون دلاری جولان می‌دهند، در حالی که هنوز تعریف جامع و علمی معتبری درباره مدلینگ وجود ندارد و نهادهای درگیر با این مسئله در ایران، با مشکلات بسیاری رو به رو هستند.

,

وی با اشاره به اینکه در چند دهه اخیر در سراسر دنیا، قدر و اعتبار «مانکن‌ها ومدلینگ‌ها» به‌شدت بالا رفته ‌است، افزود: این حرفه دیگر به جایگاهی رسیده ‌است که بسیاری از تبلیغات مهم دنیا را به اعتبار مانکن‌هایی که در آنها حضور دارند می‌سنجند وبه عنوان حرفه‌ای شهرت‌دار ودرآمدزا مشهور شده است.

,

این جامعه شناس تصریح کرد: علاقه‌مندان بسیاری خواهان ورود به دنیای حرفه‌ای «مدلینگ» هستند و در چند ساله اخیر در خصوص«مدلینگ‌ها» تقریبا قبحی برای آن باقی نمانده است؛ از همین رو شاهد افزایش روزافزون آن در جامعه هستیم.

,

دهقانی‌زاده سنین جوانی را اوج نیاز دختر‌ها و پسرها برای جلب توجه دانست و خاطرنشان کرد: این مسئله عاملی برای ورود به دنیای پر رمز و راز «مدلینگ»است و باید از این پدیده شوم جلوگیری نمود.

,

این جامعه شناس با بیان اینکه «شبکه‌های مدلینگ» در ایران کسب و کاری جدید به راه انداخته است، تصریح کرد: بسیاری از مدل‌ها یا به صورت زیرزمینی با شبکه‌های مدلینگ کار می‌کنند یا با دوربین‌های شخصی‌شان به صورت انفرادی پا به دنیای مد گذاشته اند؛ به گونه‌ای که معضل «مدلینگ‌های غیرمجاز» این روزها امنیت جامعه را به خطر انداخته است و به یک بحران جدی تبدیل شده است.

,

وی خاطرنشان کرد: «پدیده شوم مدلینگ» در فضای مجازی هم به دلیل تبادل ارتباطات وبه دل نشستن کاربران اینترنتی رشد  پیداکرده است؛ به گونه‌ای که صفحات مختلف فضای مجازی پر شده از دختران و پسرانی که واژه مدلینگ در بیوگرافی‌شان تعریف می‌شود.

,

دهقانی‌زاده با بیان اینکه زیبایی همواره در طول تاریخ ذهن انسان‌ها را معطوف خود کرده و دنیای مد دنیایی پیوند خورده با زیبایی است، عنوان کرد: متاسفانه بسیاری از ابزارهای تبلیغاتی دنیای مد دارای اشاعه فرهنگ غربی هستند و با معیارهای فرهنگی اسلامی- ایرانی منافات دارد؛ و کشورهای غربی با استفاده از همین ابزارها و مدلینگ‌ها علاوه بر فروش کالاهای خود فرهنگ خود را نیز به ما عرضه می‌نمایند.

,

این استاد برجسته در پایان خاطرنشان کرد: باید توجه داشت دشمنان جمهوری اسلامی ایران بعد از آنکه از راه نظامی نتوانستند نفوذ از دست رفته خود در ایران را بدست آورند، امروزه به سمت فعالیت فرهنگی گرایش پیدا کرده‌اند، آنها از طریق رسانه‌ها، اینترنت، بازی‌های رایانه‌ای و ... درصددند تا فرهنگ غرب را درکشورما گسترش دهند و از این طریق مشکل جمهوری اسلامی ایران را برای خود حل نمایند، لذا مهمترین وظیفه ما شناخت فرهنگ مذهبی، ملی، منطقه‌مان می‌باشد تا با مظاهر تهاجم فرهنگی دشمن آشنا گردیم و به حراست از فرهنگ خودمان بپردازیم که اگر در این صورت دیر متوجه شویم، نوشداروی بعد از مرگ سهراب خواهد شد و چیزی جز حسرت خوردن در بر نخواهد داشت.

,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه