اخبار داغ

ده را باید به کدخدایش دید؛

دهیاری صفدرآباد اتاق فکری برای جبران عقب ماندگی های 35ساله روستا

دهیاری صفدرآباد اتاق فکری برای جبران عقب ماندگی های 35ساله روستا
دور، نه خیلی نزدیک در سایه روشن اعتماد، جوانانی به بار می نشینند در کسوت های مختلفی همچون شهرداری یک روستا تا جبران کنند عقب ماندگی های 35ساله ای که رنجش به دوش مردم بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پایگاه خبری فاروج، فاصله اش از شهر کم است آنقدر کم، که روزهای آفتابی وخنک اهالی ترجیح می دهند مسیر را تا فاروج پیاده طی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری فاروج,

دهیاری صفدرآباد، فاروج

, دهیاری صفدرآباد، فاروج,

وارد روستا که می شوی، شاید نخستین چیزی که توجهت را جلب می کند، نظافت روستا است، سطل زباله های مکانیزه  در فاصله های مناسب جانمایی شده، بطوری که در گوشه وکنار روستا شاهد انباشت زباله نیستیم.

,

ورودی روستا، مسیر کم عرض امّا آسفالت است، به ساختمان های مسکونی که می رسیم، چاله های پراکنده نشان از در دست زیر سازی بودن آن برای آسفالت است البته به گمان ما، دهیاری در انتهای این خیابان است، بوستان روستایی زیبایی در کنار دهیاری ساخته شده است، رنگ آمیزی، نوشتن عبارات آموزشی وصد البته پاکیزگی آن، باز هم مورد توجه است.

,

دهیاری صفدرآباد، فاروج

, دهیاری صفدرآباد، فاروج,

دکلی بزرگ در محوطه دهیاری نصب شده است، کدخدا، شهردار یا به زعم امروزی ها، دهیار، با رایزنی که انجام داده است مردم فاروج و53 روستای شهرستان را با اجاره دادن این فضا،  از نسل چهارم اینترنت (4G)بهره مند کرده است.

,

دهیاری صفدرآباد، فاروج

, دهیاری صفدرآباد، فاروج,

جوان است وبی شک جویای نام، خوب هم به فکر جوان ها بوده، ایجاد نت سرا در فضای دهیاری، اختصاص بخشی از اعتبارات برای کمک به تیم های ورزشی روستا، حمایت از اهالی برای اجرای طرح هادی وشاید مهمتر از همه تشکیل شرکت تعاونی دهیاریهای بخش خبوشان که در اسفند ماه سال 93 تشکیل شده است.

,

 علیرضا سبیانی دهیار این روستا که متولد سال 62 است ، یکی از جوانانی است که به نیروی جوانی وفکریش اعتماد کرده ووارد عرصه مدیریت وعمل شده است.

,

او در خصوص نقش دهیار در روستا گفت: مهمترین خدمتی که یک دهیار می تواند به روستا ارائه دهد درمرحله اول توسعه معابر وبعد مدیریت پسماند است.

,

دهیاری صفدرآباد، فاروج

, دهیاری صفدرآباد، فاروج,

سببیانی افزود: در خدمت به مردم تفاوتی در شهر وروستا نیست چه بسا که روستا تکمیل وتدوین کننده شهر است ،پس باید به مردم روستا هم به اندازه شهر خدمات  ارائه کرد.

,

 وی تاکید کرد: اگر پارک ساخته می شود درحدایده آل باشد،اگر زباله جمع می شود محترمانه باشد،اگر توسعه معابر انجام می شود حق مردم ادا شود،ودرمقابل ارائه خدمات، دهیار باید فرهنگ تعامل وهمکاری را  در بین مردم رواج دهد.

,

 

,

دهیاری صفدرآباد، فاروج

, دهیاری صفدرآباد، فاروج,

وی گفت: مردم باید بدانند ارائه خدمات، متحمل هزینه وتعهد است،چون دهیار نماینده دولت ومدیر روستاست،دهیار در راس امور اجرایی وعمرانی  روستا قرار دارد والبته سیاست هم جزئی از کار اجرایی است ونباید از آن غافل شد.

,

علیرضا سبیانی  که تحصیلاتش در حوزه مهندسی کشاورزی،دامپروری،است افزود: نمایندگان دستگاه های مختلف  بویژه پایگاه بسیج، هیئت امنای مساجد، مردم و.. نقش پررنگی در برنامه های فرهنگی در سطح روستاها دارند وبار مسئولیت در این بخش را به دوش می کشند.

,

وی توجه به نیروی جوان را، زیر ساختی برای توسعه در گام نخست در روستا وسپس در سطح کشور برشمرد وگفت: نادیده گرفتن نسل جوان در روستا، غفلت از یک ظرفیت مهم است وبا این تفکر  متناسب با نیاز روز جوانان، ایجاد نت سرا، حمایت از تیم های ورزشی در باشگاه ها ومسابقات را به انجام رسانده ایم که در مسیر جذب جوانان روستا موثر بوده است.

,

دهیاری صفدرآباد، فاروج

, دهیاری صفدرآباد، فاروج,

شرکت های تعاونی ظرفیتی اقتصادی برای توسعه روستاها

,

سبیانی که تحصیل در رشته حقوق را آغاز کرده، تشکیل شرکت تعاونی دهیاری های بخش خبوشان را اقدام دیگری  در مسیر فعالیت های عمرانی در روستاها برشمرد وگفت:  حوزه فعالیت این شرکت تعاونی پروژه های عمرانی  دهیاری ها است و عمده فعالیت آن مدیریت پسماند کل بخش خبوشان است  که خدمات عمومی ارائه می کند.

,

دهیاری صفدرآباد، فاروج

, دهیاری صفدرآباد، فاروج,

مدیر عامل شرکت تعاونی دهیاری های بخش خبوشان افزود: همه سال  با جرای طرح پاکسازی وهمیاری روز طبیعت در مسیر حفظ محیط زیست در سطح بخش، فعالان این شرکت اقدام می کنند.

,

نسل چهارم اینترنت به فاروج هم رسید

,

دهیار روستای صفدرآباد گفت: در چندروز آتی، مردم فاروج و53 روستای شهرستان از نسل چهارم اینترنت (4G)بهره مند می شوند.

,

علیرضا سبیانی اظهار داشت: نزدیک  به دوماه هست که  عملیات نصب دکل اینترنتی به نمایندگی شرکت های وب زیر نظر وزارت ارتباطات وتنظیم مقررات در دهیاری صفدرآبادشروع شده و تا چندروز آینده روشن وبه بهره برداری می رسد.

,

دهیاری صفدرآباد، فاروج

, دهیاری صفدرآباد، فاروج,

 وی افزود: هزینه ها برای برخورداری شهرستان از این فرصت  از  سوی وزارت ارتباطات  پرداخت شده وتاکنون افزون بر 5 میلیارد ریال هزینه شده است.

,

وی با اشاره به پروژه های اجرایی شده در روستای صفدرآباد از اعتبارات سال 94 گفت: توسعه معابر وزیرسازی جدول گذاری از  جمله فعالیت های  عمرانی است که امسال شروع شده وآماده آسفالت است.

,

 وی افزود: درمرحله اول به  مساحت پنج هزار متر مربع، معابر آسفالت می شود.

,

سبیانی با اشاره به اینکه 180 میلیون ریال بابت جدول وزیرسازی و350 میلیون ریال برای خرید قیر هزینه شده است گفت: این  ارقام از منابع دهیاری هزینه شده است.

,

وی گفت:در مرحله دوم عملیات آسفالت، 6 هزار متر مربع انجام می شود.

,

دهیاری صفدرآباد، فاروج

, دهیاری صفدرآباد، فاروج,

 این دهیار افزود: درطرح توسعه معابر طبق تفاهم نامه ای که با اداره بهزیستی انجام شد، مشکل بازگشایی این مسیر رفع شده و ظرف هفته آینده ساختمان این دستگاه در صفدرآباد تخریب ومسیر بازگشایی می شود.

,

وی بیان داشت: مساحت ١٢هزار  مترمربع هم از سوی بنیاد مسکن  باهمکاری دهیاری درحال اجراست که تمام بازگشایی  از سوی دهیاری انجام شده و دستگاه های خدمات رسان(گاز وبرق )هم  در جابجایی تاسیسات تعامل خوبی داشته اند.

,

وی اظهار امیدواری کرد: با تلاش نیروهای بنیاد مسکن شهرستان برای تکمیل  طرح هادی روستای صفدرآباد تا پایان تابستان چهره این روستا دگرگون شود.

,

 سبیانی، مدیرت پسماند مکانیزه را مهمترین خدمت انجام شده از سوی دهیاری برای اهالی برشمرد وگفت: براساس قراردادی که با شهرداری فاروج امضا شده است هفته ای دوبار زباله ها از سوی نیروهای شهرداری از این روستا جمع آوری می شود.

,

وی افزود: 100 میلیون ریال برای خرید سطل زباله هزینه شده است ورقم قرار داد امضا شده با شهرداری از سوی اهالی پرداخت می شود.

,

دهیاری صفدرآباد، فاروج

, دهیاری صفدرآباد، فاروج,

وی توسعه معابر، تامین قیر، تعریض شبکه برق، ساماندهی گلزار شهدا وکمک به تیم های روزشی صفدر آباد را از مهمترین حوزه های هزینه کرد اعتبارات این روستا برشمرد.

,

سبیانی گفت: روند توسعه واجرای پروژه ها در روستای صفدرآباد در دو سال اخیر چشمگیر بوده است.

,

وی، توسعه معابر،ایجاد فضای سبز در روستاست وهمچنین متحد الشکل کردن ساخت وسازها ونماهای منازل را برنامه های پیش روی دهیاری برشمرد.

,

 

,

طرح هایی که به خالی از سکنه شدن روستاها دامن می زند

,

 این دهیار به علامت سوال های ذهنیش در خصوص اجرای  بعضی طرح ها در سطح کشور اشاره کرد وگفت: بارها در رسانه ها دغدغه خالی شدن روستاها از سکنه ومهاجرت جوانان مطرح شده واستمرار دارد اما در حوزه عمل برای جلوگیری از آن اقدام موثری صورت نمی گیرد وگاهی بعضی طرح ها خواسته یا ناخواسته به این شرایط دامن می زند.

,

دهیاری صفدرآباد، فاروج

, دهیاری صفدرآباد، فاروج,

وی گفت: مسکن مهربعضی جوانان علاقمند به زرق وبرق شهر نشینی را برای مهاجرت وسوسه کرد، کاش به جای آن مزایایی برای ساماندهی وبهبود شرایط زندگی در روستاها پیش بینی شود تا جوان به ماندن درروستا وکمک به حوزه تولید کشور راغب شود.

,

 

,

 لایحه ثبات جایگاه دهیاران منتظر حمایت نمایندگان مجلس

,

این دهیار گفت: شاید به تصور بسیاری، کاریک دهیار با توجه به وسعت کم فضای کاریش آسان وبی دردسر باشد اما فعالیت در محیط های کوچک آسیب ها ومحدودیت های خودش را دارد.

,

سبیانی گفت: دهیاران  دغدغه هایی دارند اما گوش شنوایی نمی یابند، نیروهای پرتلاش، کم توقع که تلاش وافرشان کمتر دیده می شود.

,

وی از لایحه جامع دهیاری ها  که مربوط به ثبات جایگاه  هیاری ها در اجتماع کاری وحقوق است به عنوان مسیری در بهبود شرایط فعالیت دهیاران یاد کرد وگفت: این لایحه در مجلس منتظر حمایت وتصویب  است که امیدواریم همینطور که ما تلاش کردیم نمایندگان هم این موضوع  را به جد پیگیری کنند.

,

 

,

تعامل شورا، بخشدار فرصتی در مسیر موفقیت دهیاران

,

سبیانی گفت: علاوه بر آگاهی، دانش ومدیریت  دهیاران، تعامل هدفمند وموثر شوار وبخشدار هم در موفقیت فعالیت های اجرایی ضروری است، آزادی عمل در اجرای برنامه ها از سوی دهیار حقی است که باید به آن توجه شود.

,

وی افزود: دهیار شناگری است که اعتماد مربیان آن(شورا  وبخشدار) می تواند زمینه ساز موفقیت حتی در عمق زیاد دریای کار شود.

,

وی گفت:  تعریف دهیار معادل شهردار در سطح شهر است ودستگاه های اجرایی باید باور کنند که دهیار مدیر روستاست وپیش از اجرای هر پروژه ای با توجه به شناخت دهیار از روستا، نیاز مردم وچشم انداز اجرای پروژه ها،لازم است دستگاه ها هماهنگی ها را با دهیار داشته باشند  تا خروجی فعالیت ها رضایتمندی مردم را به همراه بیاورد.

,

دهیاری صفدرآباد، فاروج

, دهیاری صفدرآباد، فاروج,

وی تاکید کرد: درروستا موازی کاری بین ادارات مانع پیشرفت کار است وباید همکاری وتعامل وجود داشته باشد.

,

سبیانی با قدردانی از  مجموعه دفتر روستایی استانداری خراسان شمالی و  فرمانداری فاروج، ، بخشدار خبوشان وشوراهای روستا برای اعتماد به نیروهای جوان اظهار امیدواری کرد: اعتماد به جوانان همیشه بازخورد موثری داشته است وامیدواریم این روند در حوزه های مختلف استمرار داشته باشد.

,

 

,

 

,

انتهای خبر/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه