اخبار داغ

سرپرست فرماندار عجب شیر:

هفت میلیارد ریال اعتبار بنیاد برکت برای ساخت مدرسه تخصیص یابد

هفت میلیارد ریال اعتبار بنیاد برکت برای ساخت مدرسه تخصیص یابد
سرپرست فرماندار شهرستان عجب شیر تخصص 7میلیارد ریالی اعتباربنیاد خیریه برکت از مسوولین استانی که برای ساخت فضای آموزشی در مناطق محروم شهرستان عجب شیر داده شده بود را خواستار ش
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فرهنگ عجب شیر ، سید شمس الدین مراثی در جلسه شورای آموزش وپروش شهرستان عجب شیر افزود: اعتباری از طرح های بنیاد خیریه برکت برای ساخت مدرسه در روستای آلمالو واقع در بخش قلعه چای شهرستان داده شده بود و با توجه به ساخت وتجهیز این مدرسه واعتبار باقی مانده این طرح که 7میلیار ریال می باشد نوسازی مدارس استان معضف به اجرای قرارداد جهت ساخت مدرسه در هرگلان وتجهیز مدرسه خیر ساز در شهر عجب شیر را دارد .
وی با تقدیر از تلاش‌ها و زحمات مسوولین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد برکت در ساخت‌وساز مدارس و فضاهای آموزشی کشور افزود: مسوولین این ستاد و بنیاد برکت به کمک تعلیم و تربیت و رفع تنگناهای موجود کشور آمده‌اند و حضور آن‌ها سبب شده تا کمک‌های خیرین و سایر نهادها افزایش یابد و سرمایه‌گذاری بیش‌تری در این خصوص انجام گیرد.
فرماندار عجب شیر گفت: با توجه به اینکه دانش آموزان روستاهای هرگلان و شهر عجب شیر این شهرستان با کمبود مدارس ابتدایی و راهنمایی مواجه هستند، ساخت مدارس در این مناطق ضروری است.
وی همچنین با اشاره به اینکه حدود یک هزار دانش آموز در هرگلان وجود دارد، اضافه کرد: فضای آموزشی این روستا جوابگوی دانش آموزان نبوده و برای ساخت مدرسه در آن باید هم مسئولان و هم خیرین کمک کنند.
مدیر اداره آموزش وپرورش شهرستان عجب شیرگفت: بیش از 40 درصد مدارس این شهرستان به دلیل بالای 30سال عمر و همچنین به دلیل نامناسب بودن فضای فیزیکی آنها نیاز به بازسازی و یا نوسازی دارند.
محمد علی صمدزاده با اشاره به اینکه سال گذشته اداره کل نوسازی جهت بازسازی مدارس شهرستان دو میلیارد ریال پیش بینی کرده بود که از این اعتبار فقط 35درصد اختصاص یافته بود.
وی با بیان اینکه اعتبارات دولتی جوابگوی نیاز بازسازی 120مدرسه شهرستان عجب شیر نیست افزود:سال گذشته خیرین شهرستان بیش از دو میلیار ریال به مدارس شهرستان کمک کردند.
مدیر اداره آموزش وپرورش شهرستان عجب شیر با اشاره به اینکه برای ایجاد آزمایشگاه نانو تکنولوژی با همکاری نهاد ریاست جمهوری نیاز نیاز به دومیلیارد ریال اعتبار است، افزود: این آزمایشگاه با تخصیص یک سوم اعتبار توسط نهاد ریاست جمهوری و 500میلیون ریال اعتبار توسط اعتبارات شورای شهر عجب شیر و کمک خیرین این شهرستان ایجاد می شود.
وی، با بیان اینکه به دانش آموزانی که به فعالیت های پژوهشی علاقه مندند باید بیشتر توجه شود، اظهارکرد: همه دانش آموزان علاقمند باید از امکانات و تجهیزات این آزمایشگاه استفاده کنند.
صمدزاده، شبکه آزمایشگاهی دانش آموزی نانو را استفاده از امکانات موجود و دسترسی تمامی دانش آموزان به توانمندی های آزمایشگاهی فناوری نانو، شناسایی و هدایت استعدادهای آنان اعلام کرد.
وی، با بیان اینکه از این آزمایشگاه ها حمایت مالی ، علمی و تجهیزاتی می شود، ادامه داد: در این ارتباط برای معلمان و دانش آموزان دوره های آموزشی برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ عجب شیر ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه