اخبار داغ

عضو مجلس خبرگان رهبری؛

قرار نیست هرکسی رأی اول تهران شد رئیس مجلس خبرگان باشد

قرار نیست هرکسی رأی اول تهران شد رئیس مجلس خبرگان باشد
پورمحمدی گفت: شخص آیت الله جنتی با نامزدی‌اش برای ریاست خبرگان رهبری مخالف بود اما با اصرار اعضای محترم این فرد انقلابی نام نویسی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله محمد تقی پورمحمدی در گفت‌وگو با آناج با اشاره به جلسه افتتاحیه دور پنجم مجلس خبرگان رهبری، ابراز داشت: جلسه آغازین مجلس در فضایی با صفا، پر از صمیمیت، با اخلاق اسلامی و اخلاق طلبگی برگزار شد، جو حاکم بر مجلس به دور از هیچگونه ناراحتی، دلخوری، کدورت و بدبینی بود و اعضاء با یکدیگر برخورد برادرانه‌ای داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج ,

وی در بیان اهمیت دور جدید مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری، مجلس خبرگان باید انقلابی عمل کرده و انقلابی باشد، عزیزانی که با رای ملت انتخاب شده‌اند، در همین مسیر بوده و دارای روحیه انقلابی و استکبارستیزی هستند؛ آنان با دارا بودن خصوصیات انقلابی، ولایتمداری، دلسوزی و توانمندی به خبرگان راه یافته‌اند و برای حراست و پاسداری از جایگاه ولایت فقیه تلاش خواهند کرد.

,

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری انتخاب آیت الله جنتی به عنوان رئیس مجلس خبرگان را حرکتی هوشمند و انقلابی دانست و یادآور شد: آیت الله جنتی شخصیتی انقلابی، خوش سابقه، مورد اعتماد امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری هستند که با اکثریت رای اعضاء انتخاب شدند، فضاسازی هایی که در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ای وجود دارد در مجلس خبرگان تاثیرگذار نیست و اعضاء با تقوا و احساس مسئولیت رفتار می‌کنند.

,

وی ادامه داد: شخص آیت الله جنتی با نامزدی‌اش برای ریاست خبرگان رهبری مخالف بودند، لکن با اصرار اعضای محترم ایشان پذیرفتند که نام نویسی نمایند، حتی دیگر نامزدهای ریاست، یعنی آیت الله هاشمی شاهرودی و آیت الله امینی انسان‌های وارسته و دلسوزی هستند اما در نهایت اکثریت آرا به نفع آیت الله جنتی شد و این انتخابی مبارک می‌باشد.

,

امام جمعه شهرستان مراغه در تشریح پیام انتخاب آیت الله جنتی توسط مجلس خبرگان رهبری گفت: مجلس خبرگان خواست این پیام را برساند که آیت الله جنتی فردی متقی و عادل می‌باشد و فضاسازی هایی که علیه این شخصیت وجود دارد صحیح نیست؛ این فرد انقلابی و مورد عنایت امام و رهبری با رای قاطع خبرگان انتخاب شد.

,

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر علت عدم کاندیدا شدن آیت الله هاشمی رفسنجانی علی‌رغم کسب رأی اول تهران، عنوان کرد: قرار بر این نیست که همه برای ریاست مجلس خبرگان کاندیدا شوند، وی قبلا اعلام کرده بود که برای ریاست در خبرگان رهبری کاندیدا نخواهد شد و علت آن را باید از خودش پرسید.

,

این عضو مجلس در پایان اذعان داشت: رأی اول آوردن در تهران به معنای رئیس شدن در مجلس خبرگان نمی‌باشد؛ مثلا آقای عارف در تهران رای اول آورده است اما قرار نیست حتما رئیس مجلس شورای اسلامی شود؛ ممکن است فردی مثل آقای لاریجانی که دورهای قبل هم از قم نماینده شدند، با رأی نمایندگان به کرسی ریاست برسند.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه