اخبار داغ

تراول های رنگارنگ، سناریوی تکراری ابرقدرت‌های مدارس؛

یک مدرسه دولتی در سنندج، با هزینه ای بیشتر از مدارس غیر دولتی

یک مدرسه دولتی در سنندج، با هزینه ای بیشتر از مدارس غیر دولتی
اولیای دانش آموزان یکی از مدارس دخترانه شهر سنندج گلایه داشتند که این مدرسه در طول سال تحصیلی مرتباً و به بهانه های مختلف از دانش آموزان و اولیای آنها هزینه دریافت کرده و شهریه این مدرسه در حد یک مدرسه غیر دولتی می باشد...
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، باز هم تعطیلی مدارس آغاز و ثبت نام از دانش آموز و گلایه هایی که گویا پایانی ندارد، طی چند روز گذشته بعضی از مدارس دولتی و غیر دولتی شهرستان سنندج نسبت به ثبت نام دانش آموزان شهریه های بعضا سنگین دریافت می کنند که والدین قادر به پرداخت نیستند و اگر علت را بپرسیم هزینه های مدرسه ( تخته هوشمند ، برگ امتحانی و غیره )  را اعلام می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,


ماجرای دریافت پول از دانش‌آموزان مدارس دولتی آنقدر تکراری است که کمتر کسی آن را نشنیده یا تجربه نکرده ولی با این حال بحث غیرقانونی بودن دریافت وجه از دانش‌آموزان و سخنان مسئولین اولیا را دچار تناقض کرده است.

,
,


هنگامی که نام مدارس غیر دولتی به زبان می آید ناخودآگاه ذهن انسان به سمت تراول های رنگارنگی می رود که توسط ابر قدرت های مدارس به عنوان سهم آموزش فرزندانشان هزینه می شود اما طی چند سال اخیر گویا مدارس دولتی هم سری از سرهای این تراول ها در آورده اند !!!

,
,


در هر حال هر سال مسئولان آموزش و پرورش اعلام می کنند مدارس دولتی پولی بابت شهریه دریافت نخواهند کرد و بر شهریه مدارس غیردولتی نیز نظارت خواهدشد اما باز هم هر سال گزارش هایی مبنی بر این که  برخی از مدارس دولتی به بهانه های مختلف از والدین پول می گیرند و مدارس غیردولتی به خاطر شرایط و نوع امکاناتی که می دهند سعی می کنند شهریه ای بیشتر دریافت کنند، روی خط رسانه ها می رود.

,
,


دریافت شهریه در این مدارس ممنوع است، ولی از مردم به بهانه‌های مختلف پول دریافت می‌شود. سرانه پرداختی به این مدارس بسیار ناچیز است و مدیران برای گذران امور مدرسه دست به دامان مردم می‌شوند.

,
,


کیفیت آموزشی این مدارس در مقایسه با انواع دیگر مدارس مناسب نیست. اغلب فرزندان خانواده‌های کم بضاعت در مدارس دولتی عادی درس‌می‌خوانند که شکاف آموزشی شدید بین آنها با سایر دانش‌آموزان مشاهده می‌شود و تراکم و افت تحصیلی در آنها بالاست.

,
,


یک تناقض آشکار و یک اجبار توام با اختیار
تعدادی از اولیای دانش آموزان یکی از مدارس دولتی شهر سنندج طی تماس تلفنی که به دفتر سایت آفتاب دل داشتند خواستار توضیح مسئولین در قبال دریافت شهریه سنگین بیشتر از مدارس غیر دولتی در مدرسه دولتی شدند...

,
,
,


آنها گلایه داشتند که این مدرسه در طول سال تحصیلی مرتباً و به بهانه های مختلف از دانش آموزان و اولیای آنها هزینه دریافت کرده و شهریه این مدرسه در حد یک مدرسه غیر دولتی می باشد. بطوریکه در قیاس با دبیرستان نمونه دولتی دخترانه ....  شهریه و هزینه کلاس های فوق برنامه اش ۲ برابر و حتی بیشتر است.

,
,

 

,

حیاط این مدرسه کاملا مهیا و آماده ورزش کردن دانش آموزان است ، اما این مدرسه دانش آموزان را به یکی از سالن های سطح شهر جهت ورزش کردن برده و بابت آن نیز ماهیانه از هر دانش آموز ۱۵ هزار تومان هزینه سالن و ایاب و ذهاب بصورت اجباری اخذ می نماید.

,

 

,

در ضمن در تابستان برای دانش آموزان کلاس های فوق برنامه پیش نیاز کتاب های پایه بالاتر برگزار کرده که بابت آن نیز مبلغ ۱۸۰ هزار تومان از دانش آموزان اخذ می نماید.

,


به گفته کادر اجرایی مدرسه این کلاس ها اجباری نبوده ولی مطالبی که در این کلاس ها تدریس می شود قسمتی از کتاب های پایه بالاتر است . و درس های گفته شده در این کلاس های تابستانی در طول سال تحصیلی برای دانش آموزانی که قادر به پرداخت هزینه و شرکت در این کلاس ها نبوده اند تکرار نخواهد شد. یعنی مثلا اگر کتابی ۸ فصل داشته باشد ۳ فصل آن در تابستان و ۵ فصل دیگر آن در طول سال تحصیلی ارائه خواهد شد. و آن ۳ فصل در طول سال ، دیگر توسط دبیران تدریس نخواهد شد.

,
,


لذا اولیای این مدرسه از اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان درخواست می نمایند که به این مسئله بطور جدی ورود کرده و سیاست پولی کردن مدارس دولتی را متوقف نمایند.

,
,


انتهای پیام/م

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه