اخبار داغ

عضو انجمن علمی گردشگری ایران:

تفکر مدیران ما نهایتا عمرانی است نه گردشگری / مدیریت گردشگری اردبیل کپی_ پیستی است

تفکر مدیران ما نهایتا عمرانی است نه گردشگری / مدیریت گردشگری اردبیل کپی_ پیستی است
اکبر قاسمی با اشاره به برخی فعالیت های عمرانی در سطح شهر در فصول گردشگری گفت: تفکر مدیران ما در نهایت عمرانی است نه گردشگری.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلانه، اکبر قاسمی عضو انجمن علمی گردشگری ایران ، با بیان اینکه یکی از عوامل اصلی در جذب و ماندگاری گردشگر زیبایی محیط است گفت: متاسفانه در استان اردبیل در فصولی که به عنوان پیک گردشگری محسوب می شود مسئولان به اجرای فعالیت های عمرانی می پردازند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلانه,

وی به دو مجموعه تفریحی شورابیل و بالیقلوچایی اشاره کرد و افزود: مسافرانی که اردبیل را به عنوان یک استان خوش آب و هوا انتخاب می کنند با حضور در این مکان ها نه تنها احساس آرامش نمی کنند بلکه با تغییر ذهنیتی که از فضای آلوده این محل ها ایجاد می شود از حضور دوباره در اردبیل صرف نظر می کنند.

,

قاسمی تصریح کرد: از مجموع 7 کلیلومتر مجموعه شورابیل نزدیک به 5 کیلومتر آن هیچ جذابیتی برای گردشگران ندارد و کاملا بلا استفاده مانده اند؛ در حالیکه می توان با ایجاد فضاهای دیدنی در مناطق مختلف این مجموعه،  شورابیل را به یک مکان توریست پذیر تبدیل کرد.

,

وی به بالیقلوچایی نیز اشاره کرد و گفت: امروز بالیقلوچای که می تواند به یک مکان ویژه برای حضور مسافران تبدیل شود به دلیل عدم رسیدگی، و وجود آشغال زیاد و بوی بد، هیچ کس را راغب به ماندن در این محل نمی کند.

,

کارشناس اقتصاد گردشگری، شهر سرعین را نیز به عنوان محلی که می تواند بیشترین درآمد را برای استان داشته باشد عنوان کرد و افزود: در سال 88 پیشنهادی مبنی بر سنگ فرش کردن تمام خیابان های سرعین، به مسئولان شهر دادم که متاسفانه مورد استقبال قرار نگرفت.

,

 قاسمی با بیان اینکه شهر سرعین نیاز به خیابان های 30 متری ندارد گفت: در این شهر یک باریکه برای عبور و مرور مردم کافی است و باید به جای عریض کردن خیابان ها، به فکر ایجاد پارکینگ های مجهز برای پارک خودروهای مسافران باشیم.

,

وی تصریح کرد: این پیشنهاد مبنی بر این بود که در داخل محوطه شهر نیز از خودروهای توریستی برای ارائه خدمات استفاده شود.

,

این استاد دانشگاه با بیان اینکه تفکر مدیران استانی ما در نهایت تفکرعمرانی است نه گردشگری گفت: مدیران ما مخصوصا در شهرهایی همچون سرعین که هیچ چیزی جز ظرفیت گردشگری ندارد، تنها به فکر ساخت و ساز هستند.

,

رئیس سابق جهاددانشگاهی اردبیل اظهار کرد: متاسفانه بر هیمن اساس است که در فصولی که پیک گردشگری است، این مسئولان با بستن خیابان های شهر به ساخت و ساز می پردازند که چهره شهر را کریح و خاطره بدی نیز در ذهن گردشگر ایجاد می کند.

,

قاسمی با بیان اینکه نگاه مدیریت گردشگری در شهری همچون تبریز با اردبیل متفاوت است گفت: مدیران ما به ویژه در شهر  سرعین همیشه باید در فکر درآمدزایی از مسیر گردشگری باشند و این در حالیست که این مدیران هیچ مطالعه ای در این خصوص ندارند.

,

عضو انجمن علمی گردشگری ایران، در ادامه با اشاره به بحث تبلیغاتی در خصوص جذب گردشگر اظهار کرد: هر چند برگزاری همایش ها، مراسمات و برنامه های مختلف، می تواند در بحث جذب گردشگر موثر باشد اما یکی از اصلی ترین راهکارها استفاده از تورگردان های بزرگ کشوری و بین المللی است.

,

وی تصریح کرد: دعوت از تورگردان های مهم کشوری و ایجاد زمینه همکاری با آنها به صورتی که مناطق گردشگری استان اردبیل را نیز در کنار سایر استان ها همانند شیراز و کاشان و...، در لیست مناطق گردشگری خود قرار دهند می تواند در جذب مسافر موثر باشد.

,

این استاد دانشگاه با بیان اینکه امروزه در سطح بین المللی نیز می توان از این تورگردان ها بهره برد گفت: در شرایط کنونی تورگردان های کشورهای عربی موقعیت مناسبی برای همکاری دارند.

,

قاسمی یکی دیگر از مشکلات استان اردبیل در خصوص گردشگری را مدیریت کپی_ پیستی عنوان کرد و گفت: متاسفانه مسئولان اردبیل با رصد فعالیت های استان های دیگر، سعی در اجرای این برنامه ها در اردبیل دارند.

,

وی اظهار کرد: این در حالیست که ظرفیت شهر های اردبیل با استان هایی مانند زنجان و تبریز متفاوت است.

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه