اخبار داغ

وضعیت مسکن هنرمندان استان البرز؛

هنرمندان البرز صاحب خانه می شوند!؟

هنرمندان البرز صاحب خانه می شوند!؟
نبود سیاست گذاری مناسب و افزایش کاذب قیمت مسکن و از طرفی درآمد پایین هنرمندان منجر به مستاجر بودن اکثر هنرمندان استان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نگارانه؛ نبود سیاست گذاری مناسب و افزایش کاذب قیمت مسکن و از طرفی درآمد پایین هنرمندان منجر به مستاجر بودن اکثر هنرمندان استان شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نگارانه؛,

رکود اقتصادی حاکم بر بازار خرید و فروش مسکن و ناکام ماندن سیاست های اقتصادی دولت نتوانسته کمکی به خروج از این بحران کند و هم چنان بی رونقی در بازار کسب و کار حاکم است،به سراغ تعدادی از هنرمندان استان رفتیم و حال و هوای بازار مسکن را از زبان آنان جویا شدیم.

,

امیر مسعود وادی نژاد-فیلمساز و کارگردان البرزی: بنده 18 سال است وارد عرصه ی کار هنری شده ام و از این طریق درآمد زندگی ام را بدست می آورم متاسفانه درآمد در رشته های هنری به قدری پایین است که ما فقط با این درآمد گذران زندگی خود و خانواده مان باشیم و با وام و غیره هم نمی توانیم صاحب خانه شویم زیرا با اینکه رکود در بازار مسکن حاکم است اما قیمت مسکن بسیار بالاست و من به نوبه ی خود توانایی خرید مسکن را ندارم.

,

فتح الله واثقی-مجسمه ساز: بنده 26 سال است در عرصه ی مجسمه سازی و مرمت آثار تاریخی به کشورم خدمت می کنم اما درآمد بنده به قدری پایین است که حتی خرج و مخارج زندگی ام را به سختی تامین می کنم و اگر هم تاکنون در این حرفه باقی مانده ام به دلیل علاقه ای است که به مجسمه سازی دارم و در خانه ای فقیرانه زندگی می کنم تا بتوانم به علاقه ام ادامه دهم و برای این خانه حقیرانه کلی اجاره می دهم و به سختی وسایل لازم برای کارم را تهیه می کنم متاسفانه قشر مظلوم جامعه؛ هنرمندان هستند و خواهش بنده از مسئولین این است که به هنر و کار هنر بهاء دهند.

,

زهرا کریمی-بازیگر تئاتر: بنده 10 سالی است که به کار تئاتر مشغول هستم علی رغم اینکه من و همسرم دو نفری کار می کنیم ولی تا کنون مستاجر هستیم و با این قیمت های بالای مسکن توانایی خرید مسکن را نداریم.

,

رضا حسینی-هنرمند نقاشی: 15 سال است کار هنری انجام می دهم و با عشق کارم را ادامه دادم و مستاجر هستم و با این قیمت های بالای مسکن بنده در طول عمر زندگی ام توانایی خرید مسکن ندارم و باید رویای صاحب خانه شدن خود را به گور ببرم، متاسفانه قشر هنرمند قشر فقیر جامعه است و واقعا مهمترین دغدغه هنرمندان درآمدهای پایینی است که دارند و فقط علاقه است که آنها را در هنر نگه داشته است مسئولین اگر به هنر و هنرمند بهاء ندهند مطمئن باشند آینده هنر کشورمان صدمه ای جبران ناپذیر خواهد خورد.

,

این گزارشی تنها نمونه ای کوچک از وضعیت مسکن هنرمندان در استان البرز است که خبرنگار ما به مراجعه و گفتگوی حضوری از هنرمندان مهر تایید بر رکود و وضعیت بسیار بد مسکن در کرج را زدند؛ عموم هنرمندان مستاجر هستند و به سختی با درآمدی که به دست می آورند زندگی خود و خانواده شان را می گذرانند و تا زمانی که راه حلی اساسی برای خروج از این رکود اقتصادی از سوی مسئولین  انجام نشود نباید منتظر رونقی در بازار اقتصادی کشور  و مسکن باشیم.

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه