اخبار داغ

جشنواره تیرنگ در کلان‌شهرها برگزار شود

جشنواره تیرنگ در کلان‌شهرها برگزار شود
پایتخت‌نشین‌ها و مردم شهرهای بزرگ، رسم و رسوم سایر استان‌ها را یادشان رفته و برگزاری چنین جشنواره‌ای کمک می‌کند آیین و سنن گذشته یادمان بیفتد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ پژمان شاهوردی، کارگردان جوانی که با نمایش «زنه چال» از استان لرستان در سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر تیرنگ شرکت کرده بود و توانست نظر داوران را به خود جلب کند، درباره حضورش در این جشنواره گفت: هدف ما از حضور در جشنواره تیرنگ، نشان دادن رسم‌هایی از استان لرستان بود که از یاد رفته است. در کنار اینکه بسیاری از مردم شهرهای مختلف اصلا این رسوم را نمی شناسند، در لرستان هم این آیین رو به فراموشی است و ما با اجرای این نمایش در گوشه گوشه شهر خودمان خواستیم آن را به مردم یادآوری کنیم.
 
این کارگردان جوان درباره اینکه تا چه اندازه امکان نمایشی کردن آیین ها وجود دارد، پاسخ داد: اصلا یکی از رسالت های نمایش این است که آیین ها را باورپذیر کرده و به مردم نمایش دهد. ما هم در نمایش «زنه چال» تنها خود آیین را به نمایش درنیاوردیم بلکه چند رسم و آیین را در قالب یک داستان گنجاندیم و آن را ارائه دادیم که خوشبختانه مورد استقبال داوران واقع شد. فکر می کنم رسوم و سنت‌ها این قابلیت را دارند که در قالب نمایش دربیایند و با استقبال و توجه طیف زیادی از مردم مواجه شوند.
 
وی با بیان اینکه بهتر است جشنواره تیرنگ در کلان‌شهرها و مخصوصا تهران برگزار شود، افزود: اگر این اتفاق در کلان‌شهرها بیفتد بازتاب بیشتری دارد و استقبال بیشتری خواهد داشت، فکر می‌کنم پایتخت‌نشین‌ها و مردم شهرهای بزرگ، رسم و رسوم سایر استان‌ها را یادشان رفته است و برگزاری چنین جشنواره ای کمک می کند یادمان بیفتد که چه رسم هایی داریم ولی آن ها را فراموش کرده ایم.
 
شاهوردی افزود: سیزدهمین جشنواره تیرنگ در مازندران نیز به خوبی برگزار شد، از بی برنامگی‌های خاص برخی جشنواره‌ها خبری نبود و اجراها و برنامه ریزی مسئولان بر اساس اصول و ضوابط منظمی بود که جا دارد از آن ها قدردانی کنم.
 


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه