اخبار داغ

به خیر تو «امید» نیست، شر مرسان!

کمای عمیق بازار خودرو/ کلاهی که دولت بر سر خریداران خودرو گذاشت

کمای عمیق بازار خودرو/ کلاهی که دولت بر سر خریداران خودرو گذاشت
رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران اتومبیل اراک به تسهیلات پرداخت شده از سوی دولت در زمینه خرید خودرو اشاره کرد و گفت: پرداخت این تسهیلات نه تنها مشکل رکود بازار خودرو را حل نکرد بلکه کلاه بر سر خریداران نیز گذاشته شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ولی الله بیرقی، رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران اتومبیل اراک در گفتگو با خبرنگار اراک امروز با اشاره به رکود بازار خودرو گفت: اقداماتی که دولت برای خروج از رکود بازار خودرو صورت داده تاکنون اثر بخش نبوده است.

بیرقی با اشاره به اینکه رکود حاکم بر بازار خودرو همچنان پایدار است و شرایط از قبل بدتر شده است اظهار کرد: در این راستا به دلیل اینکه شرایط برای نمایشگاه داران فراهم نیست بسیاری از نمایشگاه ها امسال تعطیل شده اند.

وی با بیان اینکه شرایط رکود تعدادی از نمایشگاه داران را موقتا به تعطیلی کشانده است ادامه داد: ۱۰ نمایشگاه خودرو نیز امسال جواز خود را باطل کرده اند.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران اتومبیل اراک مریضی اقتصاد کشور و تحقق نیافتن وعده های دولت در خصوص برجام را از دلیل رکود بازار خودرو عنوان کرد.

بیرقی با بیان اینکه در حال حاضر رکود تمام بخش های اقتصاد را درگیر کرده است بیان کرد: برای رهایی بازار خودرو از رکود باید سایر بخش ها هم از رکود خارج شوند.

وی به تسهیلاتی که سال گذشته دولت در زمینه خرید خودرو پرداخت کرد اشاره کرد و افزود: پرداخت این تسهیلات نه تنها مشکل رکود بازار خودرو را حل نکرد بلکه کلاه بر سر خریداران نیز گذاشته شد.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران اتومبیل اراک با بیان اینکه خریداران خودرو با تسهیلات دولتی سود بیشتر از آنچه اعلام می شد پرداخت کردند اظهار کرد: در این رابطه دولت قیمت خودرو ها را بالاتر از نرخ بازار و با ارزش افزوده به خریداران پرداخت کرد.

بیرقی ادامه داد: تسهیلاتی که دولت در زمینه خرید خودرو پرداخت کرد صد درصد به نفع خودرو سازان بود.

وی به توافقاتی که شرکت های خودرو ساز با شرکت های خارجی انجام داده اند هم اشاره ای کرد و گفت: هنوز این اقدامات تاثیری بر بازر خودرو نداشته است چون هنوز در عمل اتفاق خاصی رخ نداده است و بیشتر روی کاغذ پیدا شده است.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران اتومبیل اراک خاطرنشان کرد: امیدواریم هر چه زودتر شاهد خارج شدن شرایط رکودی حاکم بر بازار خودرو باشیم و کسبه بتوانند با خیل راحت تر به فعالیت خود بپردازند.

در سطح شهرستان اراک حدود ۲۰۰ نمایشگاه خودرو فعالیت دارند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز, اراک امروز, .,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه