اخبار داغ

شهید امیر صالحی بوربان/

پیشمرگ مسلمان کُردی که با قرآن مأنوس و محشور بود

پیشمرگ مسلمان کُردی که با قرآن مأنوس و محشور بود
پیشمرگ مسلمان کرد شهید امیر صالحی بوربان بسیار به قرآن علاقه داشت و با آن محشور بود. ایشان همواره به اطرافیانش می گفت: «قرآن نور چشم و دل مؤمن است و هر کس قرآن را مرتب تلاوت کند و به دستورات آن عمل نماید، دنیا و قیامتش تضمین می شود».
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پیشمرگ روح الله، پیشمرگ مسلمان کرد شهید امیر صالحی بوربان در اولین روز از شهریور ماه سال 1324 در خانواده ای متدین در روستای بوربان از توابع شهرستان سنندج دیده به جهان گشود. پدرش علی اکبر کشاورزی می کرد و مادرش حمیده خانم به کار خانه داری مشغول بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیشمرگ روح الله,

 

,

زمانی که امیر به سن مدرسه رسید وارد مهد علم و دانش شد و تا پایان مقطع ابتدایی به تحصیلش ادامه داد، ولی بعد از آن به دلیل نبود مدرسه راهنمایی در زادگاهش و هم چنین فقر مادی حاکم بر خانواده دست از درس و مدرسه کشید و در کنار پدرش به کار کشاورزی و دامداری مشغول شد.

,

 

,

عشق و علاقه این نوجوان روستایی موجب شد که بعد از ترک تحصیل، به یادگیری قرآن نزد روحانی روستا روی آورد و در این زمینه نیز پیشرفت شایان توجهی کرد.

,

 

,

امیر در سال 1342 عازم خدمت سربازی شد و دو سال بعد یعنی سال 1344 به زادگاهش بازگشت و در همان سال ازدواج کرد و مشغول کار کشاورزی و دامداری شد.

,

 

,

شهید صالحی در سال 3152 ترک دیار کرد و در شهر سنندج ساکن شد و در یک قنادی مشغول به کار شد. ایشان در سال 1357 به خیل امت به پا خواسته ایران اسلامی پیوست و هم چون قطره ای همراه دریای خروشان امت شد و هر آنچه در توان داشت به خدمت گرفت تا به ایفای نقش در این مسیر بپردازد.

,

 

,

شهید امیر صالحی بوربان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همکاری خود را با نیروهای انقلابی آغاز نمود، اما پس از سیطره عناصر ضد انقلاب بر شهر سنندج، مجبور به قطع همکاری با نیروهای انقلابی شد، ولی همزمان با پاکسازی شهر سنندج در سال 1359، شهید صالحی بار دیگر با همه وجود همکاری خود را با نیروهای سپاه و سازمان پیشمرگان مسلمان کرد از سر گرفت و تا سال 1364 به فعالیتش به صورت غیر علنی ادامه داد و بعد از آن سلاح دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی را آشکارا در کف گرفت و به خیل سبزپوشان سپاه توحید پیوست.

,

 

,

شهید امیر صالحی بوربان بسیار به قرآن علاقه داشت و با آن محشور بود. ایشان همواره بعد از ادای نماز قرآن تلاوت می کرد و در صورت داشتن عجله سعی می کرد چند آیه ای را تلاوت کند. شهید همواره به اطرافیانش می گفت: «قرآن نور چشم و دل مؤمن است و هر کس قرآن را مرتب تلاوت کند و به دستورات آن عمل نماید، دنیا و قیامتش تضمین می شود».

,

 

,

این رزمنده دلاور در روز دهم خردادماه سال 1366 در حین انجام وظیفه بر اثر برخورد با مین کاشته شده توسط نیروهای ضد انقلاب آسمانی شد و با چهره ای سرخ به دیدار پروردگارش شتافت.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه