اخبار داغ

فساد در کابینه جدید برزیل

فساد در کابینه جدید برزیل
اپوزیسیون ونزوئلا بعد از ضربه کاری که به حیثیت رئیس جمهور تعلیقی این کشور وارد کرد، به دنبال زهره چشم گرفتن از دولت جانشین وی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کابینه دولت تازه کار «میشل تمر» رئیس جمهوری موقت برزیل که مدتی پیش به دنبال تعلیق از خدمت «دیلما روسف» بر سر کار آمد، در کمتر از یک هفته با استعفای دومین وزیر خود روبرو شد.

به این ترتیب، «فابیانو سیلوریا» که تا دیروز در راس وزارتخانه مبارزه با فساد بود به دنبال افشای فایلی تصویری که وی را در حال ارائه مشاوره به یکی از اعضای سنا برای کارشکنی در مسیر تحقیقات دولتی نشان می داد، مجبور به استعفا از سِمت خود شد.  

این در حالی است که هفته گذشته نیز، وزیر برنامه ریزی ونزوئلا به دنبال افشاگری مشابهی از مقام خود کناره گیری کرد.

ناگفته نماند که روسف به اتهام سوء استفاده از بودجه دولتی برای تبلیغات ستاد انتخاباتی خود و همچنین سوء مدیریت مالی شرکت نفت دولتی پتروبراس از کار تعلیق شده است.

با این حال، برکناری موقت وی اپوزیسیون را راضی نمی کند تا جایی که وزرای کابینه «تمر» که خود نیز علیرغم پشت پا زدن به روسف در مقام اتهام است، هر روز با پرونده تازه ای مواجهه هستند.

لازم به ذکر است تمر پیش از انتصاب به مقام ریاست جمهوری موقت، سمت معاونت روسف را بر عهده داشت. وی کمی قبل از اعلام رای نهایی کنگره برزیل به آغاز روند استیضاح روسف از دولت ائتلافی وی خارج شد تا به این ترتیب خود را از اتهامات مشابه مبرا کند. این اقدام وی از سوی طرفدران روسف به خیانت و تلاش برای کودتا تعبیر شد.

تمر تا اعلام رای نهایی در خصوص اتهامات روسف - مدت 180 روز- در سمت ریاست جمهوری موقت باقی خواهد ماند البته اگر تا آن زمان اپوزیسیون برزیل دستاویزی برای برکناری وی پیدا نکند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
منبع: مهر
, مهر]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه