اخبار داغ

رکابزنی دوچرخه سوار سردشتی با پیام"جهان عاری از مین "

رکابزنی دوچرخه سوار سردشتی با پیام"جهان عاری از مین "
رامان ظاهری رکاب زن و فعال مدنی سردشتی مسیر 450 کیلومتری سردشت-سنندج- مریوان را با پیام (جهانی عاری از مین، پاکسازی و پیوستن به پیمان نامه منع مین) با دوچرخه رکاب زد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بُلفَت، رامان ظاهری رکاب زن و فعال مدنی سردشتی مسیر 450 کیلومتری سردشت-سنندج- مریوان را با پیام (جهانی عاری از مین، پاکسازی و پیوستن به پیمان نامه منع مین) با دوچرخه رکاب زد. وی در این مسیر با اقشار مختلفی هم صحبت شده است که به همین خاطر نامه ای به رییس جمهور نگاشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بُلفَت,

متن پیام در زیر آمده است:

,

بسمه تعالی  

 ریاست محترم جمهوری جناب اقای حسن روحانی

 باسلام
اینجانب رامان ظاهری عضو انجمن هه تاو سردشت که نهادی مردمی در زمینه حقوق شهروندی است مسیر 450 کیلومتری سردشت- سنندج - مریوان را با پیام (جهانی عاری از مین، پاکسازی و پیوستن به پیمان نامه منع مین) با دوچرخه رکاب زدم.

,
,
,
,
,
,

در تمام طول مسیر با مردم ارتباط داشته ام و به درد دلها و وضعیت آنها گوش می دادم، هیچ روستا و آبادی در طول این مسیر ندیده ام که قربانی این حادثه در حال تکرار نباشند و چه بسیار خانواده هایی که بر اثر از دست دادن فرزند خود دچار افسردگی ، فقر و بحران روحی شده اند.

,

کودکان، جوانان و دخترانی که تا دیروز کوه می رفتند ورزش می کردند و رویای زندگی خوبی داشتند، ناخواسته تمام دنیای آنها دگرگون شده و دچار دردناک ترین آزارهای انسانی شده اند، کسانی که مظلومانه هیچ کنش و نفعی در ایجاد و تداوم حادثه جنگ نداشته اند و بسیاری از آنها حتی در آن دوران به دنیا نیامده بودند، اما قربانی مین شده اند.

,

دردناک تر از همه به جای کمک روحی و مادی همه ما به قربانیان، برخورد بیرحمانه جامعه و نهادهای مرتبط با فرد قربانی بوده است، پزشکان و پرستارانی که از پذیرش و درمان قربانی عضو از دست داده، به دلیل نداشتن پرداخت هزینه نقدی در هنگام مراجعه  قربانی به مراکز درمانی سر باز زده اند و بسیاری از خانواده های قربانی که برای امرار معیشتشان، در مناطق محروم دست به کولبری زده و بر اثر صانحه مین جان خود را از دست داده و یا قطع عضو شده اند، هنگام مراجعه آنها و خانواده هایشان به نهادهای دولتی برای تحت پوشش قرار گرفتن در بنیاد شهید و جانبازان تهدید به حبس و جریمه نقدی بابت خسارت از جهت از بین بردن مین ها شده اند.

,

به این سبب که این قربانیها می خواسته اند غیر قانونی از مرز خارج شوند. برخلاف میادین مین در استانهای غربی و جنوب غربی کشور که محدوده خاص و مشخصی از مناطق مرزی را در برگرفته است، اوضاع در مناطق کردستان و  شمال غرب کشور به مراتب وخامت بارتر است  زیرا میادین مین در تمامی مناطق مسکونی و حتی در مراکز استانی و در قلب مناطق روستایی، این تله های مرگ در کنار انسانها وجود دارند، در تمام مسیرهایی که اینجانب از آنها گذر کرده ام، کمتر جایی پاکسازی اصولی صورت گرفته بود و هنوز در این مناطق مردم قربانی مین می شوند ما مردم و نهادها همگی در ایجاد و تداوم این وضعیت که منجر به قربانی شدن این افراد شده است مقصر هستیم  ورای این علت ما مردم و نهادهای دولتی تعهد اخلاقی و انسانی داریم که برای پایان دادن به این فاجعه تلاش نماییم.

در هر شرایطی استفاده از مین ضد نفر از سوی نظامی برای نظامی و برای غیر نظامی پذیرفتنی نیست و رفتاری است دور از کرامت انسانی و شریف بودن انسان که بخواهد ابزاری این چنینی برای قطع عضو ، نابینایی ، و قتل انسان بکار گیرد.                

در جایگاه شما که بزرگترین نهاد اجرایی در کشور هستید و رییس جمهوری با حمایت و پایگاه مردمی بالا می باشید. تعهد و وظیفه شما در حمایت از حقوق انسانی افراد و اجرای قانون اساسی کشور که به حفاظت از جان و مال مردم تاکید دارد بیشتر است.

از شما تقاضا دارم تمام تلاش خود را پیگیرانه جهت پیوستن کشورمان همچون اکثر کشورهای جهان به پیمان نامه منع مین ضد نفر اتاوا بکار بگیرید برای ایجاد تخصیص بودجه کافی جهت پاکسازی اصولی و استاندارد میادین مین با به کار گیری متخصصین با تکنولوژی بالا اقدام نموده و کمک شود قربانیان تحت پوشش بنیاد شهید و بنیاد جانبازان قرار گیرند و حمایت های روحی و روانی بخصوص از کودکان قربانی مین جهت کاهش دردهای آنها و برگشت به جامعه صورت گیرد.                                                                                                               
به امید جهانی عاری از مین.

  با سپاس فراوان
 
رامان ظاهری خرداد ماه 1395

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه