اخبار داغ

امام جمعه اهل سنت تربت جام:

شروط حکام عربستان برای حجاج ایرانی هیچ وجه قانونی و شرعی ندارد

شروط حکام عربستان برای حجاج ایرانی هیچ وجه قانونی و شرعی ندارد
امام جمعه اهل سنت تربت جام با ابراز تاسف از ممنوعیت حج 95 برای حجاج ایرانی گفت: تعیین شروط حکام عربستان برای اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی هیچگونه توجیه قانونی و حقوقی و وجه شرعی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مولوی شرف الدین جامی الاحمدی امام جمعه اهل سنت شهرستان تربت جام در گفتگو با خبرنگار جام روز با ابراز تاسف از ممنوعیت حج 95 برای حجاج ایرانی گفت: تعیین شروط حکام عربستان برای اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی هیچگونه توجیه قانونی و حقوقی و وجه شرعی ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جام روز ,

مولوی جامی الاحمدی افزود: به طور کلی حج مسئله جهان اسلام است و ملیت، مذهب، قوم و قبیله نمی شناسد و کلیه فرق اسلامی در ایام ذی الحجه بایستی به حج مشرف شوند و این حق همه مسلمانان است و حکام سعودی حق ندارند به دلایل واهی و سیاسی جلوی حج را بگیرند.

,

وی با اشاره به اینکه مکه و مدینه گنجایش این همه متقاضیان حج را ندارد خاطر نشان کرد: حکومت عربستان با موافقت ممالک اسلامی سهمیه برای حجاج تعیین می کند و این برای امنیت بیشتر حجاج است که حکومت عربستان از این امتحان هم سربلند بیرون نیامد.

,

امام جمعه اهل سنت تربت جام با اشاره به واقعه دردناک منا در سال گذشته و کشتار مسلمانان جهان در این حادثه تصریح کرد: متاسفانه وقایع منا باعث کشتار بیش از هفت هزار مسلمان شد و برای دولت و مردم ایران ناگوار شد و مسئولین کشور ایران به ناتوانی حکام سعودی در برقراری امنیت زائران شک و برای حفظ امنیت و سلامت حجاج ایرانی شرایطی را تعیین کردند.

,

وی عنوان کرد: مسئولان ایران برای حفظ حیثیت، آبرو و تامین جان ومال حجاج شرایطی را تعیین کردند تا در این سفر معنوی شرکت کنند ولی متاسفانه عربستان شرایط ایران را قبول نکرد و حج امسال تعطیل شد.

,

امام جمعه اهل سنت تربت جام با اشاره به سخن حضرت امام(ره) مبنی بر اینکه حج بی روح و بی تحرّک و قیام، حج بی برائت، حج بی وحدت و حجی که از آن مبارزه با کفر و شرک بر نیاید حج نیست تاکید کرد: حج در حیات سیاسی و اجتماعی مسلمانان، بلکه در سرنوشت بشر نقشی بسیار ارزنده دارد و حکام سعودی مانع ترویج این همه معنویات سیاسی و عبادی حج هستند.

,

مولوی جامی الاحمدی بیان داشت: عربستان سعودی با وقت کشی و بهانه های واهی مانع تشرف حجاج ایرانی به مراسم معنوی حج تمتع امسال شده است.

,

امام جمعه اهل سنت تربت جام در پایان تاکید کرد: از مسئولین عربستان و جهان اسلام انتظار می رفت وضعیتی را به وجود آورند که حجاج ایرانی به حج اعزام و با سلامت و تامین امنیت جان و مال و حقوق سیاسی و عبادی به حج مشرف می شدند که متاسفانه این امر با کارشکنی حکام عربستان سعودی محقق نشد.

,

انتهای پیام/رض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه