اخبار داغ

پتروشیمی مهابادبا حضور رئیس جمهور افتتاح شد

پتروشیمی مهابادبا حضور رئیس جمهور افتتاح شد
پتروشیمی مهاباد به عنوان بزرگترین واحد صنعتی استان و تنها پروژه افتتاح شده در سفر رئیس جمهور به مهاباد صبح امروز توسط روحانی به صورت رسمی به بهره برداری رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مُکریان، پتروشیمی مهاباد امروز سه شنبه (یازدهم خرداد ماه) با حضور رییس جمهور، نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور،دکتر شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهور ، وزیر نفت، مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مسئولان استانی به صورت رسمی افتتاح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مُکریان, ،,

فعالیتهای اجرایی پتروشیمی مهاباد به عنوان بزرگترین طرح استان آذربایجان غربی از اردیبهشت ماه ١٣٨٩ آغاز و در سال 94 به پایان رسید. افتتاح این پروژه چندین بار به دلیل به تعویق افتادن سفر هیات دولت به استان آذربایجان غربی به تاخیر افتاد که نهایتاً این تاخیرها باعث شد مسئولان آن در بهمن ماه 94 به صورت غیر رسمی خط تولید آن را راه اندازی نمایند.

,

مجتمع پتروشیمی مهاباد با اعتباری بالغ بر 12 هزار میلیارد ریال در زمینی به مساحت ١٨٥ هکتار به منظور تولید پلی‌اتیلن سبک و سنگین به ظرفیت ٣٠٠ هزار تن در سال ، بوتن ١ به ظرفیت ٣٠ هزار تن در سال و واحدهای تامین سرویس‌های جانبی و آفسایت تاسیس شده است.

,

انتقاد به نحوه بکارگیری نیرو در این مجموعه و سهم اندک نیروهای بومی شاغل در آن یکی از موارد مهمی بود که از سوی امام جمعه و نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی مطرح شد. به گفته مسئولان این واحد تولیدی صنعتی به صورت مستقیم زمینه اشتغال 500 نفر را فراهم آورده که از این تعداد تنها 20 درصد آنها مهابادی هستند.

,

روحانی در دیدار عمومی با مردم مهاباد نسبت به این انتقاد واکنش نشان داد و گفت: برای اجرای چنین طرح مهمی می بایست از همه نقاط کشور متخصصان امر به مهاباد می آمدند وی از سرمایه گذاری دولت در ایجاد شهرک های پائین دستی در این شهرستان خبر داد و افزود: اشتغالزایی اصلی بای مهاباد و منطقه در بخش های پائین دستی پتروشیمی صورت خواهد گرفت.

,

انتهای پیام/  م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه