اخبار داغ

استاد حوزه و دانشگاه :

مداحان برای خواندن مقتل به کتب معتبر مراجعه کنند

مداحان برای خواندن مقتل به کتب معتبر مراجعه کنند
استاد حوزه و دانشگاه در جمع ۱۳۰ مداح کوهبنانی تاکید کرد : مداحان باید برای خواندن مقتل به کتب معتبر مراجعه کنند و از سند های ضعیف دوری گزینند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی 72عارف اولین گردهمایی مداحان شهرستان کوهبنان  همزمان به ارتحال امام خمینی (ره) و در آستانه ماه مبارک رمضان  در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان کوهبنان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی 72عارف, پایگاه خبری تحلیلی 72عارف,

حجت الاسلام والمسلمین واضحی آشتیانی استاد حوزه و دانشگاه در جمع ذاکرین و ستایشگران مکتب اهل بیت علیهم السلام در کوهبنان گفت : قرآن کریم کلیات نماز را مطرح می کند اما جزییات این فریضه در هیچ جای قرآن نیامده است یعنی در جایی نیامده که ترتیب و  آداب نماز های ما چگونه باید باشد .

,

 وی پس از توضیحی مختصر در این باره افزود  : در مقوله عزاداری بر اهل بیت علیهم السلام نیز  قرآن کلیاتی را بیان می کند و در آیه «قل لا اسئلکم علیه اجرا الا الموده فی القربی» قرآن کریم روی این رابطه تاکید دارد و «مودت » را اجررسالت پیامبرصلی الله علیه وآله معرفی میکند.

,

واضحی آشتیانی  ضمن بیان این مهم که مداح به کسی می گویند که مبانی فکری دین خود را بشناسد تاکید کرد :محبت یعنی دوست داشتن کسی ولی مودت یعنی دوست داشتن کسی در مقام عمل و در روایات متعددی «موده فی القربی» به محبت و مودت اهل بیت وخاندان پیامبر تفسیر شده است.

,

وی خاطر نشان کرد : بالاترین محبت هم محبتی است که خدابه آن سفارش کرده باشد و صاحبان این محبت را نیز دوست بدارد. و مودت یعنی علاوه بر دوست داشتن اهل بیت علیهم السلام اجرای شیره ایشان در زندگی  خود .

,

 این استاد مداحی عزاداری ،اشک ریختن و سفر انداختن را از نشانه های مودت اهل بیت علیهم السلام است خواند  و تصریح کرد : مرثیه خوانی مهم است و مهمترین بخش مرثیه خوانی مقتل است .

,

وی در تعریف مقتل اینگونه گفت : مقتل یعنی پیرامون شهادت اولیا خدا سخن گفتن ،این خیلی مهم است چرا که شما دارید قول و فعل معصوم را بازگو می کنید.

,

وی با بیان چند مصداق از مقاتل دروغ تاکید کرد : مداحان باید برای خواندن مقتل به کتب معتبر مراجعه کنند و از سند های ضعیف دوری گزینند.

,

 این استاد حوزه  و دانشگاه  کتب کامل الزیارات ابن قولویه(ره)  و لهوف سید بن طاووس را از معتبرترین  مقاتل امام حسین علیه السلام خواند  و افزود :مقتل الحسین نوشته مرحوم عبدالرزاق مقرم و خصائص الحسینیه، تالیف مرحوم شیخ جعفر شوشتری از دیگر مقاتل معتبر می باشد.

,

وی همچنین  کتاب بیت الاحزان شیخ عباس قمی(ره)  برای ذکر مناقب  حضرت زهرا سلام الله علیها و کتاب شریف منتهی الآمال آیت الله شیخ عباس قمی مقتل معتبر اهل بیت علیه السلام خواند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه