اخبار داغ

رئیس اداره آموزش و پرورش خبر داد:

بهره گیری 4هزار دانش آموز سلماسی از کلاسهای تابستانی / طرح سنجش سلامت برای پنج هزار نوآموز آغاز شد

بهره گیری 4هزار دانش آموز سلماسی از کلاسهای تابستانی / طرح سنجش سلامت برای پنج هزار نوآموز آغاز شد
رئیس اداره آموزش و پرورش سلماس از آغاز طرح سنجش سلامت برای پنج هزار نوآموز و برنامه ریزی برای بهره گیری 4 هزار دانش آموز سلماسی از کلاسهای غنی سازی اوقات فراغت تابستانی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رسول موسی زاده در گفت و گو با آذرپیام اظهار کرد: اداره آموزش و پرورش شهرستان سلماس رد راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان رد ایام تابستان 1395 با هماهنگی و مشاوره کارشناسان تخصصی در حوزه های مختلف تربیتی و آموزشی اقدام به برنامه ریزی برای برگزاری کلاسهای مختلف تابستانی در سطوح سنی متفاوت کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذرپیام,

وی افزود: در این طرح پیش بینی می شود بالغ بر 4 هزار نفر از دانش آموزان حضور یابند و در محل های مشخص شده اعلامی از سوی مدارس در رشته های ورزشی فوتسال، والیبال، بسکتبال، هندبال و تنیس روی میزبرای دانش آموزان دختر و پسر برای ثبت نام اقدام کنند.

,

وی از دیگر کلاسهای آموزشی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان به کلاسهای آموزشی درسی و قرآنی و کلاسهای هنری شامل خطاطی، نقاشی، گرافیک، قلم سیاه و خیاطی می توان اشاره نمود.

,

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان سلماس از آغاز اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی پنج هزار نوآموز بدو ورود به دبستان های این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح با همکاری شبکه بهداشت و درمان و توسط کارشناسان آموزش و پرورش استثنایی شهرستان، به منظور ارزیابی سلامت عمومی و آمادگی تحصیلی دانش آموزان در یک پایگاه ثابت واقع در مدرسه عترت در طول روزهای تابستان اجرا می شود.

,

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح به صورت سیار در برخی مناطق روستایی شهرستان نیز به زودی آغاز می شود، افزود: امسال حدود پنج هزار و 200 نوآموز طی دو مرحله مقدماتی و تخصصی و به مدت سه ماه در زمینه های بینایی، شنوایی، گفتار، آمادگی تحصیلی، اوتیسم، قد، توده بدنی، دندان و معاینات عمومی مورد ارزیابی و سنجش قرار می گیرند.

,

موسی زاده هدف از اجرای طرح سنجش را آگاهی یافتن والدین از وضعیت جسمانی فرزند خود، شناسایی نیازهای نوآموزان و مداخله به موقع، پیشگیری از بروز و تشدید معلولیت‌ها، پیشگیری از افت تحصیلی، ایجاد زمینه مناسب یادگیری و تعلیم و تربیت با توجه به تفاوت‌های فردی کودکان اعلام کرد و ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی به نوآموزان را مستلزم انجام این سنجش دانست.

,

انتهای پیام/م

,

    

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه