اخبار داغ

خسارت آتش سوزی جنگل‌های پاسارگاد

خسارت آتش سوزی جنگل‌های پاسارگاد
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: برآوردهای اولیه نشان‌دهنده وارد شدن 189 میلیارد تومان خسارت به واسطه وقوع آتش‌سوزی در پاسارگاد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایسنا، «مهرزاد بوستانی» عصر چهارشنبه 27 خرداد در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری فارس گفت: از 868 هکتار اراضی موجود در منطقه پاسارگاد، 175 هکتار جنگلی و 639 هکتار آن مرتع مشجر بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


وی خاطرنشان کرد: اعتبار مورد نیاز برای جبران بخشی از این خسارت حداقل یک میلیارد و 560 میلیون تومان است تا بتوانیم نسبت به احیاء عرصه‌های مرتعی اقدام کنیم.

بوستانی با تاکید بر این‌که امکان نهال‌کاری در کوتاه مدت در منطقه تنگ خرسی پاسارگاد وجود ندارد، با قدردانی از اصحاب رسانه در انتقال و انعکاس اخبار حادثه آتش‌سوزی این عرصه،‌گفت: متاسفانه در زمان وقوع حادثه اخبار و اطلاعات اشتباهی در برخی رسانه‌ها و فضاهای مجازی منتشر شد، اخباری که حکایت از سوختن 2 تا 8 هزار هکتار داشت.

وی با بیان این‌که حراست اداره‌کل منابع‌طبیعی فارس در زمان وقوع آتش‌سوزی با بررسی‌های دقیق 6 مظنون را مشخص کرده بود، گفت: در نهایت پس از تحقیقات تعداد مظنونان به سه نفر تقلیل یافت که همگی به دستگاه قضایی برای پیگیری‌های مرتبط، معرفی شده‌اند.

بوستانی همچنین گفت: گیاهان موجود در این منطقه شامل بوته‌های چند ساله و یکساله، درختچه‌های ارژن و کیکم و درختان بنه کوهی بوده است.

او با قدردانی از همه اداره‌ها و دستگاه‌هایی که در مهار آتش همکاری داشتند، نیروهای مردمی را اصلی‌ترین نیروهای کمک‌کننده در این حادثه معرفی و تصریح کرد: در این مدت تنها منابع طبیعی بالغ بر 28 میلیون تومان آب و مواد غذایی تهیه و بین افراد حاضر در منطقه توزیع کرد.

بوستانی با تصریح اینکه حضور هلی‌کوپتر هلال‌احمر خوزستان بسیار موثر بود و باعث شد ظرف مدت 4 ساعت 80 درصد آتش مهار شود، یادآور شد: اگر بالگرد به موقع رسیده بود، 70 درصد خسارات وارد به جنگل‌ها و مراتع مشجر پاسارگاد کاهش پیدا می‌کرد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه