اخبار داغ

نگاه آبیک:

ارسال نامه از سوی خانواده‌های معظم شهدا بانی ایجاد گروه‌های آمرین به معروف در آبیک شد

ارسال نامه از سوی خانواده‌های معظم شهدا بانی ایجاد گروه‌های آمرین به معروف در آبیک شد
ارسال نامه از سوی خانواده‌های معظم شهدا و اعتراضشان به وضعیت پوشش و حجاب د سطح شهر آبیک بانی ایجاد گروه‌های آمرین به معروف در شهر آبیک شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نگاه آبیک، به همت ستاد احیای امر به معروف شهرستان آبیک صبح امروز آمریان امر به معروف و نهی از منکر بعد از گذراندتن دوره‌های آموزشی در خیابان‌های آبیک حضور پیدا کردند و مردم را امر به معروف دعوت کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نگاه آبیک,

حجت‌الاسلام سیدابوتراب موسوی امام جمعه شهر آبیک در خبرنگار نگاه آبیک، با اشاره به اهمیت حضور آمرین به معروف در پاکسازی چهره شهر، گفت: قرآن، وظیفه همه‌ی انبیاء را امر به معروف و نهی از منکر می‌داند و می‌فرماید: ما در میان هر امتی پیامبری را مبعوث کردیم که مهم‌ترین وظیفه او دو چیز بود: یکی امر به یکتاپرستی که بزرگ‌ترین معروف‌ها است و دوم نهی از اطاعت طاغوت‌ها که بزرگ‌ترین منکرها است.

, نگاه آبیک,

وی با تأکید بر اینکه ترویج امر به معروف و نهی از منکر رسالت خطیر انبیا و ائمه‌اطهار(ع) بوده که امام حسین(ع) شهید این فریضه الهی و نهضتش، نهضت امر به معروف بوده است، افزود: اگر گناهی در جامعه شیوع پیدا کند، فراگیر شده و جامعه به آن گناه، آلوده می‌شود بنابراین اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیا شود، جامعه‌  سالم، پاک و امن می‌کند.

,

images

, images, images,

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: احیای امر به معروف و نهی از منکر مایه عزت دین و دینداران و ذلت  و نکبت ستمگران است، ادامه داد: احیای فریضه  امر به معروف و نهی از منکر در جامعه علاوه بر اجری که دارد، امنیت را از گناهکاران سلب می‌کند.

,

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان آبیک در پایان گفت وگو با خبرنگار نگاه آبیک، گفت: پس بنابراین اگر ما چند ساعت درباره نماز صحبت کنیم یا احکام نماز بگوییم، نمی‌توانیم بگویم دیگر امشب نماز مغرب و عشاء نمی­‌خوانیم. امر به معروف و نهی از منکر عمل است. هر لحظه این امر واجب ممکن است برای انسان و اقدامش لازم شود.

, نگاه آبیک,

یکی از آمران امر به معروف نیز در گفت وگو با خبرنگار نگاه آبیک، با اشاره به اینکه در شرایطی که دشمنان از هر ابزاری برای خدشه‌دار کردن دین استفاده می‌کنند وظیفه مسلمانان سنگین‌تر از هر زمان دیگری است، تصریح کرد: دشمنان هر روز شبهات جدیدی را مطرح می‌کنند و ذهن جوانان ایران اسلامی را مخدوش می‌کنند و دراین جا است که مبلغان دینی باید با مجهز شدن به سلاح علم و تقوا پاسخگوی این شبهات باشند.

, نگاه آبیک,

وی در ادامه، با اشاره به اینکه مشکلات پیش آمده از دوری جامعه از فریضه امربه معروف است؛ اظهار داشت: وقتی که فریضه امر به معروف و نهی از منکر به فراموشی سپرده شود جامعه بی‌تفاوت خواهد شد و در آن جامعه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر نشود گناه زیاد می‌‌شود و فرزندان ما در این جامعه آسیب خواهند دید.

,

 

,

وی با اشاره به شاخصه‌های افراد آمر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: کسانی که می‌خواهند امر به معروف و نهی از منکر کنند باید اول با مبانی آن آشنا شوند و ابتدا ملاحظه کنند که امر به معروف و نهی از منکر در قرآن به چه صورت بیان شده و آیاتی که در ارتباط با امر به معروف و نهی از منکر است را بررسی کنند و ببینند که به چه معنا و مفهوم بیان شده و چه وظایفی به عهده آن‌هاست.

,

IMG15031049

, IMG15031049, IMG15031049,

زهرا حبیب وند با اشاره به آیه ای از قرآن کریم گفت: خداوند متعال در این آیه اول همه را به اتحاد و همبستگی و توسل به حبل‌الله دعوت می‌کند و سپس یادآوری می‌کند که شما تفرقه داشتید و بین شما فاصله و اختلاف بود و ما نعمت اتحاد و برادری را برای شما ایجاد کردیم و شما را متحد ساختیم و این نعمت را به شما دادیم تا قدر آن را بدانید و آنگاه به خیر دعوت می‌کند و امر به رشرایطی نهی از منکر را بیان می‌نماید.

,

این آمر به معروف در پایان گفت وگو با خبرنگار نگاه آبیک، با تاکید بر بسترسازی همگانی شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در کشور اظهار داشت: این واجب الهی همانند نماز باید در میهن اسلامی گسترش پیدا کند و با رشد خوبی‌ها و احکام الهی مزه شیرین زندگی چشیده شود.

, نگاه آبیک,

یکی دیگر از آمران به معروف نیز در گفت وگو با خبرنگار نگاه آبیک، با اشاره به روایتی از پیامبر رحمت، اظهار داشت: پیامبر با تعابیر زیبا، منطقی بودن و لزوم وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را بر همگان مجسم می‌سازد و حق نظارت فرد بر اجتماع را حقی طبیعی که ناشی از پیوند سرنوشت‌هاست، می‌داند.

, نگاه آبیک,

سلطانیان افزود: جامعه اسلامی نیز به مانند کشتی است و سرنشینان کشتی تنها تا حدی آزادند که موجب هلاک دیگران نشوند. هرگاه مسافری از این آزادی استفاده نادرست کند و بخواهد با میخ یا تیشه بدنه کشتی را سوراخ کند، همه مسافران بنا بر غریزه دفاعی خود، به شدت با او مبارزه می‌کنند و عمل او را حرکتی از روی نادانی و جهالت می‌دانند.

,

این آمر به معروف در پایان گفت وگو با خبرنگار نگاه آبیک، با اشاره به این که عفاف از حجاب نیز بالاتر است، چراکه عفاف امری درونی بوده و حجاب امری بیرونی است، عنوان کرد: وقتی بانویی عفاف داشته باشد از درون فکر می‌کند که آیا قیمت من همین اندازه است که خود را به نمایش بگذارم برخلاف مکاتب دیگر برخلاف مجامع غربی که مدام به بی‌‌حجابی و کشف حجاب دامن می‌‌زند، ادامه داد: نبود حجاب به دلیل آن نگاه‌‌های کاملاً جنسی است که نسبت به زن دارند اما اسلام به زن نگاه یک انسان متعالی را دارد که نگاه بسیار والایی است.

, نگاه آبیک,

یکی دیگر از آمرین امر به معروف در گفت وگو با خبرنگار نگاه آبیک، با اشاره به این که با اصلاح را از خانواده‌ها آغاز کنیم، گفت: همه ما به فرزندانمان امر به معروف و نهی از منکر می‌کنیم ولی حواسمان نیست که در خانواده چه کار انجام داده و چگونه فرزندان را پرورش و به جامعه تحویل می‌دهیم چرا که اگر به عنوان مثال لقمه حلال به آن‌ها ندادیم، تربیت درست نکردیم حال چگونه می‌خواهیم جوان باتربیت و با شخصیت و مؤدب و متین و ساده و پاک و درست داشته باشیم؟! و مگر کدام دستور اسلامی را در پرورش فرزند رعایت کرده‌ایم که چنین توقعی داریم؟

, نگاه آبیک,

 

,

اقبال افشار افزود: باید بدانیم که هر کاری که فرزندان ما می‌کنند بازتاب رفتار، اعمال، کردار و گفتار والدین است و اگر این را بپذیریم جامعه اصلاح می‌شود چرا که ما عیب خودمان را نمی‌بینیم و عیب دیگران را می‌بینیم و اگر طبق فرمایش مقام معظم رهبری، خود را اصلاح کنیم دیگران اصلاح می‌شوند.

,

این آمر به معروف در پایان گفت وگو با خبرنگار نگاه آبیک، با اشاره به اهمیت تربیت در خانواده‌ها، بیان داشت: امربه معروف و نهی از منکر امری است که از خانواده آغاز می‌شود اگر فرزند حرکت زشتی از والدین ببیند یا دروغی بشوند و یا خدای نکرده غیبتی بکند، آنگاه ببینیم که چه می‌آموزد؟ بنابراین باید امربه معروف و نهی از منکر را از خانواده شروع کنیم.

, نگاه آبیک,

یکی دیگر از آمران به معروف در گفت وگو با خبرنگار نگاه آبیک، گفت: چیزی که در اسلام قرار دارد این است که ما باید نسبت به دین و دیگران دلسوز باشیم، سوز دین داشتن به این معنی نیست که انسان هر کار درست و غلط را تأیید کند. آیا انسان در مورد تربیت فرزندش به این شکل رفتار می‌کند؟ اگر کار نا شایستی انجام داد به او اخم نمی­‌کند؟ پس نسبت به همه جامعه ما مسئولیم و وظیفه داریم و باید دلسوز باشیم.

, نگاه آبیک,

وی با اشاره به ارسال نامه از سوی خانواده‌های شهدا مبنی بر مناسب نبودن وضعیت حجاب در شهر آبیک ما را موظف به تشکیل گروه آمرین به معروف در شهر آبیک کرد، افزود: ما باید توجه داشته باشیم همه امر به معروف و نهی از منکر در حجاب خلاصه نشود بلکه در همه‌ی مسائل است. کانون خانواده، سران نظام و مسئولین جامعه را باید امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

,

 

,

این آمر ادامه داد: تمام امر به معروف و نهی از منکر را فقط نباید در حجاب دید اما حجاب و عفاف یکی از مسائل مهم جامعه و اجتماع است که می بایست برای آن راهکار انتخاب کرد. بعضی از مسائل فسق و فجور در ملاء عام باید جدی گرفته شود، چون فضای عمومی را بد جلوه می­‌دهد. این­ها چیزی ساده­ای نیست و نباید ساده از این­ها گذشت.

,

مافی در پایان گفت وگو با خبرنگار نگاه آبیک، خاطر نشان کرد: ما در بعضی از مکان­‌ها فقط نیاز به حضور داریم، یعنی اینکه خواهر محجبه ما در طی ساعاتی حضور داشته باشد، برادر ما با هیبت مذهبی ظاهر بشود. حتی اگر هیچ حرفی و هیچ کاری انجام ندهد. وقتی که یک مرد حزب الهی، یک زن حزب­ الهی و محجبه با روی خوش فقط در آن منطقه حضور پیدا کند فضا عوض می‌شود.

, نگاه آبیک,

پایان پیام/م

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه