اخبار داغ

سیامند رحمان: در ریو بالای 300 کیلو وزنه می‌زنم/ به کسب سه مدال در پارالمپیک امیدواریم

سیامند رحمان: در ریو بالای 300 کیلو وزنه می‌زنم/ به کسب سه مدال در پارالمپیک امیدواریم
وزنه‌بردار پارالمپیکی کشورمان گفت: تمام تلاشم را می‌کنم که در وهله اول مدال طلای پارالمپیک ریو را به دست بیاورم و در مرحله دوم وزنه‌ای بالای 300 کیلوگرم بزنم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سایت کمیته بین المللی پارالمپیک در آستانه بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو به تمجید از وزنه بردار فوق سنگین ایران پرداخت. در این سایت عنوان شده است که سیامند رحمان، قدرتمندترین پارالمپین جهان، با مهار وزنه ۲۹۶ کیلوگرم رکورددار جهان و پارالمپیک است. این وزنه معادل وزن دو یخچال به حساب می‌آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سایت کمیته بین المللی پارالمپیک در آستانه بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو به تمجید از وزنه بردار فوق سنگین ایران پرداخت.,  در این سایت عنوان شده است که سیامند رحمان، قدرتمندترین پارالمپین جهان، با مهار وزنه ۲۹۶ کیلوگرم رکورددار جهان و پارالمپیک است. این وزنه معادل وزن دو یخچال به حساب می‌آید.,

سیامند که طلای پارالمپیک لندن را کسب کرده و همچنین رکورددار بالابردن وزنه 280 کیلوگرمی در پاراالمپیک است، این روزها سخت مشغول تمرین است تا علاوه بر تکرار مدال طلای خود در ریو باز هم رکوردشکنی کند.

,

وی درباره آخرین شرایط فعلی‌اش در اردوی وزنه برداری گفت: «سه مرحله اردو را پشت سرگذاشتیم و قرار است چهارم تیرماه اردویی در شهر تبریز داشته باشیم. خوشبختانه شرایط خوب است و تمرینات را سخت و فشرده انجام می‌دهیم. شیوه تمرینی ما پله‌پله پیش می‌رود تا در ریو از نظر مدال‌آوری دچار مشکل نشویم. خوشبختانه در این چند وقت هم ما افزایش رکورد داشتیم و با این شرایط به پارالمپیک ریو بسیار امیدوار هستیم.»

,

وزنه‌بردار معلول کشورمان همچنین در مورد برنامه‌های فدراسیون در این مدت باقی مانده تا المپیک اظهار کرد: «فدراسیون تا جایی که در توانش بود اردو و امکانات را برای ما فراهم کرد البته در این مدت باقی مانده تا پارالمپیک قرار است دیگر اردوی برون مرزی نداشته باشیم و در ایران تمرینات را ادامه دهیم. اردوی قبلی ما اردیبهشت ماه در دوبی برگزار شد.»

,

رحمان همچنین در مورد ادعای سایت پارالمپیک مبنی بر بالا بردن وزنه به اندازه دو یخچال عنوان کرد: «همه تمرکزم معطوف به این است که بتوانم بالای ۳۰۰ کیلوگرم رکورد بزنم و برای رسیدن به همین هدف تمرین می کنم. خیلی پیش از این تمریناتم را شروع کردم و امیدوار هستم با پیگیری منظم آن بتوانم به رکورد مورد نظرم دست یافته و از این بابت روسفید از میدان ریودوژانیرو خارج شوم. من تمام تلاشم را می کنم که در وهله اول مدال طلای پارالمپیک ریو را به دست بیاورم و در مرحله دوم به رکوردشکنی فکر می کنم. اینکه وزنه هایی که می زنم به اندازه دو یخچال باشد یا نه را نمی دانم اما مهم این است که در پارالمپیک به مدال طلا برسم. باتوجه به رکوردهایم در اردو قرار است وزنه ای بالای 300 کیلوگرم بزنم که امیدوارم محقق شود.»

,

قهرمان طلایی المپیک لندن گفت: «شرایط مسابقات در ریو بسیار متفاوت است. ما باید از نظر آب و هوایی با آنجا هماهنگ شویم. از طرف دیگر این مسابقات استرس بالایی دارد. بنابراین نمی توانیم نتیجه را از پیش تعیین کنیم اما شرایط کلی ما در اردوی وزنه برداری نشان می دهد که می توانیم به کسب سه مدال در پارالمپیک امیدوار باشیم.»

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه