اخبار داغ

تجلیل از خانواده استاد سبزواری به همت سازمان بسیج هنرمندان

تجلیل از خانواده استاد سبزواری به همت سازمان بسیج هنرمندان
در مراسم "هم پای جلودار" بزرگداشت مرحوم استاد حمید سبزواری با حضور سردار نقدی از خانواده پدر شعر انقلاب تجلیل شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم بزرگداشت زنده‌یاد حمید ‌سبزواری، شاعر معاصر، عصر روز سه شنبه یکم تیرماه سال جاری توسط سازمان بسیج هنرمندان و حوزه هنری با حضور خانواده مرحوم سبزواری ،سردار نقدی،مقامات لشکری و کشوری ،فرهیختگان و هنرمندان کشور برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در آغاز این آیین منتظری، رئیس سازمان بسیج هنرمندان به ایراد سخن پرداخت و درباره سجایای شعری و تأثیر اشعار سبزواری بر جریان انقلاب صحبت کرد و اعلام داشت که مجموعه اشعار حمید سبزواری را به‌زودی به زیور طبع آراسته خواهیم کرد.

,

پس از آن حسین اسرافیلی شاعر انقلابی کشور، حضور سبزواری را در جریان شعر انقلاب مهم دانست و گفت: او با قرآن، امام و انقلاب بیعت کردند که وجودشان برای ما مسیری بود که راه را گم نکنیم. وی در ادامه رباعی در وصف مرحوم سبزواری خواند.

,

در ادامه این مراسم سردار نقدی، فرمانده سازمان بسیج، به‌ایراد سخن پرداخت و ضمن تجلیل و تکریم استاد حمید‌سبزواری گفت: درگذشت استاد سبزواری ضایعه بزرگی برای شعر و ادبیات انقلاب بود و امیدواریم جوانانی به صحنه بیایند که همانند استاد سبزواری راه را ادامه دهند.

,

وی افزود: عرصه هنر عرصه رقت‌ قلب است. شاخصه‌ بزرگ مرحوم سبزواری این بود که با داشتن رقت قلب کوچکترین لغزش در مسیر حقیقت پیدا نکرد و راه را تا آخر ادامه داد و این درس بزرگی برای کسانی است که می‌خواهند هنر و انقلاب را با هم داشته باشند.

,

درپایان این مراسم از خانواده مرحوم استاد حمید سبزواری با حضور فرزندان و همسر ایشان از این شاعر انقلاب تقدیر شد و گلریز خاطراتی را برای حضار درباره استاد سبزواری ارائه کرد و سرودی را نیز از استاد سبزواری خواند. مصطفی محدثی خراسانی و عبدالرحیم سعیدی‌راد ، استاد براتی‌پور و محمدحسین انصاری‌نژاد از دیگر شاعران این آیین بودند که در وصف استاد سبزواری شعر خواندند.

,

مراسم بزرگداشت زنده یاد حمیدسبزواری

, مراسم بزرگداشت زنده یاد حمیدسبزواری,

 

,

, ,

 

,

, ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه