اخبار داغ

مسابقات سراسری قرآن «بیان» به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود

مسابقات سراسری قرآن «بیان» به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود
مسابقات سراسری قرآن بیان ویژه نوجوانان ۲۱ تا ۲۳ مرداد‌ماه به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسابقات سراسری قرآن بیان ویژه نوجوانان رده‌های سنی 10 تا 18 سال با همت مؤسسه قرآنی بینه اصفهان برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مرتضی بشیری مدیر مؤسسه بینه اصفهان از برگزاری این مسابقات با حضور بیش از 500 نفر از نوجوانان قرآنی سراسر کشور خبر داد و گفت: این رقابت‌ها در مقاطع سنی 10‌تا 13 سال، 13 تا 16 سال و 16 تا 18 سال و با همکاری شورای عالی قرآن، سازمان دارالقرآن و شهرداری اصفهان برگزار خواهد شد.

,

وی با اشاره به برگزاری مسابقات در دو بخش شفاهی و هنری گفت: این رقابت‌ها در دو بخش شفاهی شامل رشته‌های قرائت تقلیدی، قرائت تطبیقی، ترتیل، اذان، فراز‌خوانی آیات و تواشیح و بخش هنری در رشته‌های عکاسی، نقاشی، خط و تصویر‌سازی برگزار می‌شود، همچنین مسابقات شفاهی ویژه پسران و مسابقات هنری ویژه دختران و پسران است.

,

دبیر مسابقات سراسری قرآن بیان درخصوص جوایز این مسابقات گفت: در این دوره از رقابت‌ها به 150 نفر از برگزیدگان جوایزی مانند؛ سفر زیارتی کربلای معلی، مشهد مقدس، سکه بهار آزادی، دوچرخه، گوشی تلفن همراه و تبلت اهدا خواهد شد.

,

بشیری مرحله نهایی مسابقات در مرداد ماه خبر داد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این رقابت‌ها تا 21 تیر‌ماه با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه به نشانی bayan-mqeb.ir مراجعه کنند. همچنین مرحله نهایی مسابقات طی روز‌های21 تا 23 مرداد‌ماه در اصفهان برگزار می‌شود.

,

وی از قضاوت تعدادی از برترین داوران قرآن کشور در این رقابت‌ها خبر داد و گفت: در این مسابقات اساتیدی چون آقایان غلامرضا شاه‌میوه اصفهانی، احمد ابوالقاسمی، محمد‌رضا ستوده‌نیا، مسعود عنایتی مقدم، عباس امام جمعه، کریم دولتی، سید‌جواد سادات فاطمی، محمود لطفی‌نیا و رضا محمد‌پور قضاوت می‌کنند.

,

مدیر مؤسسه بینه این مسابقات را در ادامه طرح‌های آموزشی مؤسسه بینه دانست و گفت: این رقابت‌ها به گونه‌ای طراحی شده که حتی یک فرد مبتدی هم اگر استعداد داشته باشد می‌تواند در آن شرکت کند. همچنین بسیاری از رشته‌های این مسابقات برای اولین‌بار است که در سطح نوجوانان برگزار می‌شود.

,

بشیری با توصیه مسئولان فرهنگی کشور مبنی بر حمایت از فعالیت‌های قرآنی گفت: متأسفانه برنامه‌های قرآنی کشور در مهجوریت قرار دارند و حمایت چندانی از آنها نمی‌شود، به عنوان مثال در مؤسسه ما بیش از هزار نوجوان مشغول آموختن قرآن هستند که در بین آنان فرزندان بسیاری از مسئولان هم دیده می‌شوند، این نشانه دغدغه آنها برای تربیت قرآنی فرزندانشان است اما متأسفانه از این‌گونه فعالیت‌ها حمایت نمی‌کنند.

,

 

,

انتهای پیام/ت

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه