اخبار داغ

تولید پنج موشن گرافیک «اقتصاد مقاوتی» حاصل یک اعتکاف سه‌روزه/ بازدید دو میلیونی از کلیپ «مسواک» در فضای مجازی

تولید پنج موشن گرافیک «اقتصاد مقاوتی» حاصل یک اعتکاف سه‌روزه/ بازدید دو میلیونی از کلیپ «مسواک» در فضای مجازی
هرچند واژه اعتکاف برای جوانان ایران واژه آشنایی است؛ آنچه بدیع است «اعتکاف هنری» است؛ آن‌هم باهدف خدمت به آرمان‌های انقلاب اسلامی. گروه «نماهنگ» با حضور در یک اعتکاف سه‌روزه به خلق آثار هنری در حوزه اقتصاد مقاومتی پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فارس، «گروه نماهنگ»، عبارتی کوتاه است که عزلت‌نشینان وادی هنر و رسانه را به ما معرفی می‌کند. جوانانی پرتلاش و کوشا که اتاق کوچک رایانه و اینترنت فرهنگسرای رسانه و فن‌آوری مشهد را تبدیل به سنگری برای دفاع از آرمان‌های انقلاب و لبیک به ندای خمینی زمان کرده‌اند. جوانانی که اگر نبودند در دوران انقلاب و روزهای جنگ، ولی امروز در سنگر علم و دانش و فن‌آوری لباس رزم به تن کرده‌اند و برای رقم زدن آینده‌ای روشن برای ایران عزیز با تمام وجود تلاش می‌کنند. آینده‌ای که تیغ تحریم بر آن بی‌اثر باشد. آینده‌ای که با عمل به شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اعتکاف علمی در پاتوق فعالان هنر و رسانه

, اعتکاف علمی در پاتوق فعالان هنر و رسانه,

پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد ضرورت تولید محصولات رسانه‌ای مؤثر و مفید در حوزه هنر و رسانه، فرهنگ‌سرای رسانه و فن‌آوری اقداماتی را در زمینه تحقق این مطالبه رهبری انجام داد. ازجمله این اقدامات می‌توان به برپایی پاتوق فعالان هنر و رسانه و برگزاری دوره‌های آموزشی مقدماتی در زمینه تولید محصولات رسانه‌ای در این پاتوق فرهنگی اشاره کرد. با فراخوانی که از سوی این فرهنگسرا منتشر شد تعدادی از جوانان علاقه‌مند در قالب کارگروه‌های هنری و رسانه‌ای در این پاتوق فرهنگی ثبت‌نام کردند و پس از پایان دوره‌های آموزشی، در زمینه تولید این نوع محصولات به توانمندی قابل‌ملاحظه‌ای دست یافتند. ذیل این فرمان مقام معظم رهبری و با توجه به نام‌گذاری امسال بانام «اقتصادی مقاومتی، اقدام و عمل» این فرهنگسرا همچنین یک دوره اعتکاف علمی به‌منظور تولید محصولات رسانه‌ای و هنری با موضوع اقتصاد مقاومتی و با استفاده از توان علمی نیروهای آموزش‌دیده در پاتوق فرهنگی برگزار کرد.

,

موشن‌های اقتصاد مقاومتی مولود سه روز اعتکاف هنری

, موشن‌های اقتصاد مقاومتی مولود سه روز اعتکاف هنری,

مدیر فرهنگسرای رسانه می‌گوید: «با توجه به تولید موفق چند محصول رسانه‌ای در زمینه اقتصاد مقاومتی در قالب «موشن گرافی» مانند موشن مسواک توسط این فرهنگسرا که با استقبال زیادی در فضای مجازی مواجه شد، تصمیم گرفتیم که با برگزاری یک دوره اعتکاف رسانه‌ای با استفاده از توان علمی و هنری نیروهای آموزش‌دیده در این فرهنگسرا، نسبت به تولید موشن گرافی با موضوعات مختلف اقتصادی اقدام کنیم و این‌گونه این اعتکاف علمی به مدت 3 روز در این فرهنگسرا برگزار شد.»

,

موشن‌های تولیدشده توسط کارگروه نماهنگ که با عنوان «اقدام و عمل» در فرهنگسرای رسانه و فن‌آوری معتکف شدند، عبارت است از موشن برنج، کفش، مدادتراش، شامپو و موشن بارکد تشخیص کالای ایرانی که این موشن‌ها با تلاش جهادی معتکفان در کمترین مدت و با کمترین هزینه تولیدشده و قرار است به‌صورت تدریجی و هفته‌به‌هفته در فضای مجازی منتشر شود. انگیزه بالای جوانان شرکت‌کننده در این اعتکاف رسانه‌ای برای رفع دغدغه‌های رهبری مهم‌ترین عامل موفقیت آن‌ها است؛ به‌طوری‌که بسیاری از گروه‌هایی که در فضای اقتصادی فعالیت دارند تقاضای استفاده از این موشن‌های گرافیکی را دارند.

,

بازدید و تحسین مسئولان از معتکفین

, بازدید و تحسین مسئولان از معتکفین,

حضور پرشور و بشاش جوانان در اعتکاف رسانه‌ای پای برخی از مسئولان ازجمله وحید جلیلی، معاون فرهنگی شهرداری مشهد و سید وحید موسویان، مشاور فرهنگی شهرداری مشهد و رئیس ستاد اربعین استان و چند تن از اعضای شورای شهر را به فرهنگسرای رسانه و فن‌آوری باز کرد و همه این افراد ضمن آشنایی با فعالیت‌های رسانه‌ای معتکفین، شور و اشتیاق جوانان انقلابی برای رفع دغدغه مندی مقام معظم رهبری در زمینه تولید محصولات مفید و مؤثر رسانه‌ای و تلاش در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی را تحسین کردند.

,

مجتبی رزم‌آرا که مدیریت فرهنگسرای رسانه و فن‌آوری را بر عهده دارد می‌گوید: «تولید پنج موشن اقتصادی حاصل این اعتکاف سه‌روزه است چراکه اصحاب رسانه باانگیزه بالایی که داشتند توانستند تولیدات حرفه‌ای و خوبی را تولید کنند و این موضوع مایه مباهات و افتخار همه ما است.»

,

وی گریزی هم به آمار میلیونی بازدید از موشن گرافی مسواک که چندی پیش در این فرهنگسرا تولیدشده است می‌زند و می‌گوید: «طبق آمار رسمی و مستندی که در دست داریم بیش از 2 میلیون نفر از این موشن اقتصادی بازدید کردند و محصولات تولیدشده در این اعتکاف علمی نیز بدون شک با استقبال خوبی مواجه خواهد شد.»

,

انگیزه بالا و تلاش جهادی اصحاب رسانه

, انگیزه بالا و تلاش جهادی اصحاب رسانه,

استاد کارگروه نماهنگ هم که این روزها همراه و همگام معتکفین است موفقیت آن‌ها را نتیجه تلاش جهادی و خستگی‌ناپذیری آن‌ها می‌داند و می‌گوید: «هرکدام از این جوانان نمونه بارز یک جوان انقلابی هستند و با این اقدام خود ثابت کردند هر کس در هر موقعیتی که قرار دارد می‌تواند از توانایی‌های خود در جهت حفظ آرمان‌های نظام مقدس اسلامی استفاده کند.»

,

محمدتقی عالمی ادامه می‌دهد: «از آنجا که هدف این معتکفین مقدس بود از تمام نیرو و توان علمی خود استفاده کردند و به همین خاطر توانستند در یک بازه زمانی سه‌روزه پنج موشن گرافی باکیفیت بالا و حرفه‌ای تولید کنند که تولید آن در حالت معمولی بیشتر از بیست روز زمان می‌برد.»

,

جهانگیر فیض‌آبادی یکی از هنرمندان عرصه هنر و رسانه و از شرکت‌کنندگان در این اعتکاف رسانه‌ای است. از انگیزه او در شرکت در این اعتکاف سؤال می‌کنم می‌گوید: «اولین و مهم‌ترین انگیزه من و بقیه رفع دغدغه‌ مقام معظم رهبری در زمینه تولید محصولات رسانه‌ای است و این موضوع نه‌تنها انگیزه من بلکه انگیزه بقیه بچه‌های گروه نماهنگ است. انگیزه بعدی من از شرکت در این اعتکاف رسانه‌ای ارتقاء سطح فرهنگی شهر مشهد در حوزه فعالیت‌های گرافیکی ازجمله موشن گرافی است.»

,

وی باافتخار می‌گوید: «خوشبختانه ما مشهدی‌ها جزء اولین افرادی هستیم که در حوزه موشن گرافی فعالیت داشته‌ایم که این موضوع در فضای هنر و رسانه کشور بسیار ارزشمند و قابل‌توجه است.»

,

زینب بادپر یکی دیگر از معتکفین در فرهنگ‌سرای رسانه است که می‌گوید: «ما هم مانند جوان‌های دوران جنگ در برابر انقلاب وظایفی بر عهده‌داریم که باید این وظایف را به نحو احسن انجام دهیم. اگر دیروز آن جوان‌ها لباس رزم پوشیدند و به جنگ با دشمن رفتند امروز هم ما وظیفه‌داریم در جبهه جنگ فرهنگی حضوری فعال داشته باشیم و به دشمن اجازه ندهیم که به حریم فرهنگی و علمی کشور تجاوز کند. اگر در زمان جنگ همه جوانان به‌فرمان امام خمینی (ره) جهاد کردند امروز هم جانشین آن مرد بزرگ فرمان جهاد رسانه‌ای و هنری داده است؛ فعالان حوزه رسانه و هنر باید شانه‌به‌شانه و صف‌به‌صف در راه تحقق خواسته‌های رهبری گام بردارند و از هیچ تلاشی در این راه دریغ نکنند.»

,

کم‌کم لحظات آخر این عزلت‌نشینی شیرین به پایان می‌رسد و بچه‌ها همه توان علمی و هنری خود را که تولید پنج موشن گرافی با موضوع اقتصاد مقاومتی است در طبق اخلاص می‌گذارند و آن را در اختیار دنیای رسانه و هنر کشور می‌گذارند تا گامی باشد در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و این قصه پایان خوشی است برای یک اعتکاف 3 روزه در فرهنگسرایی به نام رسانه و فن‌آوری.

,

 

,

انتهای پیام/ت

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه