اخبار داغ

افزایش فشار روسیه بر آمریکا برای جداسازی مخالفان مسلح سوریه از جبهه النصره

افزایش فشار روسیه بر آمریکا برای جداسازی مخالفان مسلح سوریه از جبهه النصره
تلاش‌های آمریکا و روسیه برای دستیابی به تفاهمی در خصوص پرونده سوریه ادامه دارد تا گروه‌های مسلح را به جدا شدن از جبهه النصره و جنگ با آن وادار کنند؛ با وجود اینکه جنگ سردی غیرعلنی بین این 2 ابرقدرت وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با وجود اینکه برخی از کشورهای غربی و منطقه‌ای دلِ خوشی از حمایت‌های روسیه از نظام دمشق ندارند، اما مقامات مسکو انعطاف زیادی نسبت به آمریکا نشان می‌دهند و آمریکایی‌ها هم به طور اساسی با روسیه کنار آمده‌اند، چون هر گونه ماجراجویی را در زمان کنونی زیان سنگینی برای دنیا خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این احتمال وجود دارد که روسیه و آمریکا بر سر تقسیم مناطق تحت نفوذ در منطقه به توافقی دست یابند و هر کدام از 2 طرف متعهد شوند که آتش جنگ یا درگیری در هر کشور دیگری بخصوص در کشورهای عضو اتحاد سابق جماهیرشوروی یا اروپای شرقی را روشن نکنند با توجه به اینکه مشکل ناتو و سپرموشکی با روسیه همچنان ادامه دارد.

,

 در همین راستا طی روزهای اخیر ملاقات‌ها و تماس‌هایی بین آمریکا و روسیه جریان دارد که تازه‌ترین آن تماس بین «سرگئی لاوروف»، وزیرخارجه روسیه و «جان کری»، همتای آمریکایی آن است که در آنجا حل و فصل بحران در سوریه و راه‌های تقویت آتش‌بس در سوریه را بررسی کردند.

,

اما آنچه که در این تماس تلفنی اهمیت دارد اقدام سرگئی لاوروف برای جلب توجه جان کری به مساله‌ای ضروری است و آن هم اینکه از مبارزه با جبهه النصره چشم‌پوشی نشود، چرا که این این گروهک تروریستی گروه‌های مسلح مورد حمایت آمریکا را به سمت خود کشیده و با آنها همکاری محکمی دارد.

,

علاوه بر اینکه این گروه‌های مسلح معارض باید مطابق با قطعنامه‌های شورای امنیت دست از رفتارهای تروریستی خود برداشته تا مذاکرات ژنو ازسرگرفته شود.

,

بنابراین هرگروه مسلح معارضی که با جبهه النصره در ارتباط باشد تروریست خوانده شده و هدف بمباران جنگنده‌های روسی قرار خواهد گرفت اما این سوال مطرح می‌شود که آیا آمریکا به درخواست روسیه اهمیت داده و به گروه‌های مسلح مورد حمایت خود توصیه می‌کند که از ارتباط با جبهه النصره دست بکشند.

,

آیا این گروه‌های مسلح می‌توانند با جبهه النصره رابطه نداشته باشند بخصوص که جبهه النصره در بسیاری از مناطق تحت سیطره معارضان حضور دارد و همکاری و هماهنگی بین آنها برقرار است پس آیا جدا شدن معارضان از جبهه النصره به معنای ورود به جنگ جدیدی است که مسکو خواهان آن است؟

,

همه این سوال‌ها باب احتمالات درباره اشتعال درگیری‌های آتی جدید بین مخالفان و جبهه النصره یا ادغام جبهه النصره با گروه‌های دیگری تحت عنوان جدیدی را باز می‌کند.

,

درخواست روسیه از آمریکا برای اعمال فشار بر معارضان در دست کشیدن از رفتارهای خرابکارانه خود به عنوان پیش‌شرط های مذاکرات ، خود به این معناست که معارضان همه دورهای مذاکرات ژنو را ناکام گذاشتند و اگر به این کار خود ادامه بدهند چاره‌ای جز بازگشت نظام دمشق به میدان نبرد نیست چرا که مذاکرات در سایه ارتباط گروه‌های مسلح معارض با گروه‌های تروریستی چیزی جز وقت هدر دادن نیست.

,

بنابراین این نظام سوریه است که می‌تواند با نشان دادن مجدد زور بازوی خود در میدان نبرد گروه‌های تروریستی را وادار به پذیرش شروط خود کند و اینجاست که سخن از ارتش سوریه و متحدانش به میان می‌آید که با قدرت به سوی برخی مناطق در حال پیشروی هستند.

,

انتهای پیام/ت

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه