اخبار داغ

واکنش نماینده پارلمان عراق یه سلب تابعیت آیت‌الله «عیسی قاسم»

واکنش نماینده پارلمان عراق یه سلب تابعیت آیت‌الله «عیسی قاسم»
نماینده پارلمان عراق گفت: رژیم آل خلیفه با تصمیم به سلب تابعیت رهبر شیعیان بحرین، خودکشی سیاسی خود را در عمل رقم زده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فارس «رزاق الحیدری»، نماینده فراکسیون بدر پارلمان عراق لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان عراق را خودکشی سیاسی و آغازی بر پایان رژیم آل خلیفه توصیف کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تاکید کرد: چنین اقدامی منطقه را با تنش امنیتی خطرناک و بی سابقه‌ای روبرو خواهد کرد و بسیاری از کشورها از پیامدهای آن متاثر خواهند شد.

,

الحیدری گفت: شیخ نعیم قاسم مواضعی شرافتمندانه حتی با دولت بحرین داشته و بخصوص از جمله شخصیت‌هایی است که برای مسالمت آمیز بودن تظاهرات در بحرین تلاش کرد، بنابراین رژیم آل خلیفه نه تنها نمی‌بایست سلب تابعیت این روحانی شیعه را لغو کند، بلکه او را به خود نزدیک کند.

,

نماینده عراقی ادامه داد: این اقدام ظالمانه، پایانی برای رژیم آل خلیفه خواهد کرد و جنایت صدام حسین دیکتاتور رژیم معدوم بعث عراق را در حق مراجع دینی و اعدام علما را به یاد می‌آورد که در نهایت به سرنگونی این رژیم منتهی شد.

,

وی تصریح کرد: حکومت بحرین با عبور از همه خطوط قرمزها در تضاد با همه قوانین بین المللی که مانع چنین تجاوزاتی می‌شوند عمل می‌کنند بنابراین سازمان ملل باید موضع قاطعانه‌ای در برابر سرکوبگری‌های رژیم آل خلیفه علیه شهروندان خود اتخاذ کند.

,

وزارت کشور بحرین روز دوشنبه با متهم کردن «شیخ عیسی احمد قاسم» به «تبلیغ طائفی‌گری و فتنه‌انگیزی در بحرین» اعلام کرد که تابعیت وی را لغو کرد. 

,

این خبر با اعتراض مردم، شخصیت‌ها و علمای اسلامی کشورهایی در منطقه و جهان روبه رو شد.

,

جمهوری اسلامی ایران نیز این اقدام رژیم بحرین را محکوم کرد. سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران نیز روز دوشنبه هشدار داد که در صورت هرگونه تعدی به شیخ عیسی قاسم بحرین با مقاومت مسلحانه بی‌سابقه‌ای روبرو می‌شود که اسقاط این رژیم گوشه‌ای از تبعات آن خواهد بود.

,

انتهای پیام/ت

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه