اخبار داغ

کری خوانی مجدد عادل الجبیر برای جبهه مقاومت

کری خوانی مجدد عادل الجبیر برای جبهه مقاومت
عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی روز گذشته در گفتگو با نشریه آلمانی "اشپیگل" از عزم کشورش برای تغییر موازین جنگی در پرونده بحران سوریه خبر داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی روز گذشته در گفتگو با نشریه آلمانی "اشپیگل" از عزم کشورش برای تغییر موازین جنگی در پرونده بحران سوریه خبر داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
بنابر این گزارش، وی در این مصاحبه با اشاره به حمایت ایران و روسیه از دولت سوریه مدعی شد که "پشتیبانی کشورهای مذکور علی الخصوص روسیه طولانی نخواهد بود و با تغییر قواعد بازی در سوریه دولت این کشور را نابود خواهیم کرد. وی تاکید کرد که کشورش قصد ارسال محموله های جدید سلاح های پدافند هوایی پیشرفته برای گروه های تروریستی تکفیری فعال در سوریه را داشته و با تحویل این سلاح ها عملا نیروی هوایی روسیه و سوریه امکان پشتیبانی از عملیات های نظامی در استان های مختلف این کشور را نخواهند داشت. الجبیر با اشاره به مشابهت پرونده سوریه با افغانستان در زمان اشغال شوروی مدعی شد که پشتیبانی از گروه های تروریستی تکفیری در این کشور در نهایت موجب نابودی دولت سوریه و حامیان آن خواهد بود. 
,
 
,
 
,
الجبیر:دولت سوریه را نابود میکنیم!+عکس
, الجبیر:دولت سوریه را نابود میکنیم!+عکس,
 
,
اشاره الجبیر به پرنده افغانستان در حالی است که دولت عربستان در دهه های 80 و 90 میلادی با اعزام ده ها هزار تن از شهروندان این کشور و اتباع سایر کشورهای جهان تحت عنوان مجاهدین! اقدام به تسلیح گسترده آنها برای بیرون راندن نیروهای شوروی سابق کرد. اما پس از چند سال مجاهدین عرب - افغان به رهبری اسامه بن لادن به دو گروه طالبان و القاعده تقسیم شده و در نهایت با حملات گسترده تروریستی به اقصی نقاط جهان موجی از نا امنی و جنگ در افغانستان، عراق و سایر کشورهای منطقه را موجب شدند.
,
 
,
انتهای پیام/ت
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه