اخبار داغ

روسیه: امیدواریم روابط دوجانبه با انگلستان پس از خروج از اتحادیه اروپا ارتقاء یابد

روسیه: امیدواریم روابط دوجانبه با انگلستان پس از خروج از اتحادیه اروپا ارتقاء یابد
روسیه ابراز امیدواری کرده است که به دنبال خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، روابط دوجانبه لندن با این کشور بهبود یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه امروز جمعه به دنبال انتشار خبر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفت، این یک مسئله داخلی است و به خود انگلستان مربوط است که آیا می‌خواهد در اتحادیه اروپا بماند یا از این اتحادیه خارج شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز در این رابطه گفت: امیدواریم روابط روسیه با انگلستان پس از رأی مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا ارتقاء یابد.

,

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، همه‌پرسی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه (دیروز)‌ برگزار و شمارش آراء از ساعت 10 شب آغاز شد و تا صبح روز جمعه ادامه یافت.

,

در پایان شمارش آرا، مشخص شد که 52% رأی دهندگان به خروج انگلستان از اتحادیه اروپا رأی داده‌اند. بسیاری از کارشناسان این رأی تاریخی را آغازی بر یک دومینو دانسته‌اند که می‌تواند حیات اتحادیه اروپا و حتی بریتانیای متحد را به چالش بکشد. 

,

دلایل و فرآیند برگزاری این همه‌پرسی که پیشتر منتشر شده و همچنین شرحی از تاریخچه اتحادیه اروپا و معاهدات این اتحادیه و شرایط خروج را اینجا بخوانید.

, اینجا,

وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرنگاران تأکید کرد: این یک مسئله داخلی است که به خود مردم انگلستان مربوط می‌شود.

,

سخنگوی کاخ کرملین در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن ابراز امیدواری در خصوص بهبود روابط مسکو-لندن پس از خروج انگلستان از اتحادیه اروپا گفت: ما امیدواریم که درک ایجاد روابط خوب با کشور ما در میان واقعیت‌های جدید بوجود آید. در حال حاضر روابط روسیه با انگلستان بسیار پیچیده است.

,

سخنگوی کاخ کرملین در ادامه تأکید کرد: ما نمی‌توانیم همیشه فقط شاهد اعلام آمادگی دیگران برای ارتباط و همکاری باشیم.

,

پیشتر مقامات روسیه اعلام کرده بودند که عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا یک مسئله داخلی است که به خود انگلیس و اتحادیه اروپا مربوط می شود و روسیه مایل است تا شاهد اتحادیه‌ای متحد و قدرتمند باشد.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه