اخبار داغ

مدیر کل اداره صنعت معدن تجارت اصفهان خبرداد؛

ارائه یارانه ۵ درصدی برای احیای طرح های صنعتی

ارائه یارانه ۵ درصدی برای احیای طرح های صنعتی
مدیر کل اداره صنعت معدن تجارت اصفهان گفت: تاکنون 263 مورد از واحدهای تولیدی متقاضی دریافت تسهیلات با حجم تسهیلات بیش از 250 میلیارد تومان به بانک‌هامعرفی شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شهرضانیوز، اسرافیل احمدیه در دیدار با صنعت گران و اصناف شهرضا با اشاره به معضلات اقتصادی و ایجاد رکود حاکم بر بازار سرمایه کشور، گفت: قرارگاه اقتصاد مقاومتی کشور در سطح کشور تشکیل شده است تا بتوان منویات مقام معظم رهبری را به نتیجه رساند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شهرضانیوز,

وی تصریح کرد: بر اساس طرح‌های ابلاغی در این قرارگاه ۷ پروژه برای وزارت صنعت معدن تجارت پیش بینی شده است که مهم‌ترین آن‌ها احیای صنایعی است که بیش از ۶۰ درصد فرایند راه اندازی بخش‌های مختلف آن تکمیل شده یا با نهایت ظرفیت تولید، فعالیت نمی‌کنند.

,

مدیر کل اداره صنعت معدن تجارت استان اصفهان گفت: در کل کشور تسهیلاتی بالغ بر ۱۶۰ هزار میلیارد ریال برای این منظور قرار داده شده است که این میزان اعتبار زمینه اشتغال ۱۹۰ هزار نفر و حل مشکلات ۱۰ هزار واحد تولیدی را ایجاد می‌کند.

,

احمدیه تصریح کرد: با اختصاص این میزان اعتبار در استان اصفهان با اختصاص اعتباری بالغ بر ۹۸۷ میلیارد تومان، مشکلات مجموعاٌ ۷۱۴ مورد از صنایع شامل ۵۵۱ مورد از صنایع با ظرفیت اشتغال زیر ۵۰ نفر، ۶۱ مورد از صنایع با ظرفیت ۵۰ تا ۱۰۰ نفر اشتغال و ۱۲۲ مورد از صنایع با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد، برطرف خواهد شد.

,

وی اضافه کرد: دولت یارانه ای معادل ۵ درصد برای احیا و راه اندازی مجدد این طرح‌ها در نظر گرفته است که به موجب آن قراردادهای بانکی برای واگذاری این تسهیلات به ۱۷ و ۱۵ درصد کاهش می‌یابد.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به بدهی مالیاتی برخی کارخانجات در سطح استان و کشور، خاطرنشان کرد: کلیه کارخانجاتی که در ۶ ماه اول سال مالیات ارزش افزوده خود را به صورت مستمر پرداخت کنند، جریمه های بدهی مالیات بر ارزش افزوده آن ها بخشوده خواهدشد.

,

مدیر کل اداره صنعت معدن تجارت استان اصفهان گفت: در استان اصفهان تاکنون ۲۶۳ مورد از واحدهای تولیدی متقاضی دریافت تسهیلات با حجم تسهیلات بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

,

احمدیه در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان داشت: صادرات نیز از مهم‌ترین بخش‌هایی است که بسته اقتصاد مقاومتی دولت پیشبینی شده است، که بر اساس آن سهم صادرات استان اصفهان نیز باید افزایش یابد.

,

وی تصریح کرد: بر اساس طرح‌های ابلاغی در راستای اجرای اصول اقتصاد مقاومتی سهم صادرات استان اصفهان باید از ۱۰ میلیارد ریال در شرایط فعلی با رشد ۳٫۲۵ درصد به ۱۵ میلیارد ریال افزایش یابد.

,

مدیر کل اداره صنعت معدن تجارت استان اصفهان با اشاره به آمادگی این سازمان برای آموزش افراد در زمینه معادن، اظهارکرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری سازمان اینیدرو و سازمان نظام مهندسی به داوطلبین در زمینه معدن آموزش رایگان می دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه