اخبار داغ

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی خبر داد:

بهره برداری از سد سومبار در هفته دولت امسال

بهره برداری از سد سومبار در هفته دولت امسال
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی از بهره برداری از سد سومبار در شهرستان راز و جرگلان در هفته دولت سال جاری خبر داد و گفت: با بهره برداری از این سد اراضی کشاورزی پایین دست این سد آبیاری خواهند شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از خبرنگار اترک نیوز، ابراهیم علوی، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: در حال حاضر احداث سد سومبار در شهرستان راز و جرگلان در حال اجرا است که تا هفته دولت سال جاری به بهره برداری می رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اترک نیوز,
علوی در ادامه تصریح کرد: با بهره برداری از این سد بیش از 700 هکتار از اراضی کشاورزی پایاب این سد از این سد آبیاری خواهند شد.
,
 
,
وی در ادامه به سد چندیر یا قزل داش در شهرستان راز و جرگلان نیز اشاره کرد و گفت: این سد در حال احداث است که بر اساس برنامه ریزی انجام شده در سال 96 به بهره برداری خواهد رسید.
,
 
,
وی خاطر نشان کرد: این سد علاوه بر مصارف شرب خانگی برای آبیاری 650 هکتار از اراضی کشاورزی منطقه نیز بهره برداری خواهد شد.
,
 
,
علوی درباره سد گلمندره در منطقه دشت که به عنوان بزرگترین سد استان در حال اجرا است نیز اظهار کرد: این سد به منظور کنترل سیلاب این منطقه و مدیریت آب های خروجی استان به سوی استان گلستان در حال احداث است.
,
 
,
وی با بیان اینکه در حال حاضر فراز بند و کانال انحراف سیلاب این سد تکمیل شده است، یادآور شد: اخیرا دو سیلاب در این منطقه رخ داد که این سیلاب ها توسط این دو بخش آماده شده در این سد، کنترل شدند.
,
 
,
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی در خاتمه به دو سد گراتی و بش قارداش نیز اشاره کرد و گفت: این دو سد کوچک استان نیز در حال اجرا هستند.
,
 
,
انتهای پیام/رض
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه